Από τον 5ο αιώνα π.χ. η ζωή αρχίζει να κλειδώνεται σε ένα αλλόκοτο σύστημα ηθικής πειθαρχίας με αρχηγέτη τον πλατωνικό Σωκράτη (ως γνωστόν δεν έχουμε κανένα γραπτό κείμενο του Σωκράτη) που σύμφωνα με τον Νίτσε κατάφερε το μέγιστο ατόπημα με τον ορισμό της φιλοσοφίας ως «μελέτης θανάτου».
Ο πλατωνικός άνθρωπος –φιλόσοφος αρχίζει να γυρνάει και να αρνείται τη ζωή και να ενισχύει θανατόφιλους προσανατολισμούς, στοχεύοντας μέσα από έναν λαβύρινθο αυτοκαταστροφικών διαλογισμών στην ευψυχία.
Αρχίζει να μισεί το σώμα του μέσα από μία μανιώδη ενασχόληση με την «αθανασία της ψυχής».
Ο θανατόφιλος αυτός προσανατολισμός ενισχύθηκε στη συνέχεια από τον χριστανισμό.
Οι ιερείς που μισούν το ανθρώπινο σώμα συμμαχούν με τους φιλοσόφους του "ιδεώδους κόσμου" , υποτάσσοντας την ανεπανάληπτη εμπειρία της ζωής στη ψυχή μιας μεταθανάτιας φαντασίας, ξεριζώνοντας κάθε θέλημα ελευθερίας από τα στήθη του ανθρώπου.
Η τυραννική ηθική της θρησκείας στη πορεία πραγματώνεται με άλλα μέσα: Ωφελιμισμός, δημοκρατία, σοσιαλισμός, εθνικισμός, κράτος είναι οι νέες θεολογίες, δόγματα θανατόφιλα και υποδουλωτικά με θεωρητικό θεμέλιο όλων αυτών των ιδεολογιών την έννοια της ισότητας, δηλ. την ισοπέδωση όλων ενώπιον μιας εξουσίας, μιας υπέρτερης ηθικότητας.
Και ο θρίαμβος όλων αυτών των ιδεολογιών δεν είναι τυχαίος.
Προσιδιάζει στον άνθρωπο που έχει πάρει τη κατηφόρα της παρακμής, με χαμένη πλέον τη βιολογική και πνευματική του ρώμη και ηδονίζεται με τη φαντασίωση μεταθανάτιων απολαύσεων(..τι ψυχή θα παραδώσεις μωρή?...), στη θέση αυτών που είναι ανίκανος να κερδίσει.
Συντόμως για Νίτσε περί ευψυχίας….
atithi
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.