ΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΤΟΥ ΖΕΥΓΟΛΑΤΙΟΥ ????
ΩΣ ΠΟΤΕ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ?????
ΩΣ ΠΟΤΕ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ?????
Είναι γνωστό ότι εδώ και αρκετούς μήνες έχουν παρατηρηθεί αρνήσεις διοδίων από οδηγούς στα δίόδια της "εθνικής" οδού Κορίνθου-Πατρών. Εδώ παρουσιάζω τη νομική βάση για την νόμιμη, κατά τη γνώμη μου, άρνηση πληρωμής διοδίων καθώς και πάνθισμα από τις κοινωνικές αντιδράσεις ανυπακοής που δικαίως αυξάνονται.
Η νέα Οδηγία 2006/38, που τροποποιεί την Οδηγία 1999/62 τέθηκε σε ισχύ από την 10 Ιουνίου 2008 και διέπει τα συστήματα χρέωσης των διοδίων που επιβάλλονται, σε οποιοδήποτε τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Στην περίπτωση της Ελλάδας, η εθνική οδός Πατρών-Αθηνών-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων (ΠΑΘΕ) και επομένως και εθνική οδός Κορίνθου-Πατρών, υπάγεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο και επομένως πρέπει να ικανοποιεί ορισμένα χαρακτηριστικά, όπως αυτά ορίζονται, σε σχετική απόφαση (Απόφαση αριθ. 1692/96 περί των κοινοτικών προσανατολισμών για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών).
Πιο συγκεκριμένα, «Το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο αποτελείται από υφιστάμενους, νέους ή προς διευθέτηση αυτοκινητοδρόμους και οδούς υψηλής ποιότητας.Το δίκτυο εξασφαλίζει στους χρήστες υψηλό και ομοιόμορφο επίπεδο υπηρεσιών, άνεσης και ασφάλειας ενώ ταυτόχρονα χαρακτηρίζεται από συνέχεια.» Σε καμία περίπτωση λοιπόν, η εθνική οδός Κορίνθου-Πατρών δεν μπορεί να χαρακτηριστεί υψηλής ποιότητας. Ειδικότερα, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», σε έρευνα που διενήργησε για τον οδικό άξονα Κορίνθου-Πατρών αποκαλύπτει πως "την περίοδο 2000-2004 ο θλιβερός απολογισμός στoν δρόμο αυτόν ήταν 266 νεκροί, 263 βαριά τραυματισμένοι και 763 ελαφρά".
Σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο, το σύστημα επιβολής τελών για τη χρήση των οδικών υποδομών βασίζεται στην αρχή «ο χρήστης πληρώνει», που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να πληρώνουν για τις υποδομές που απολαμβάνουν τη στιγμή που καταβάλουν το αντίτιμο. Στην Ελλάδα έχει γίνει πλέον πάγια τακτική, οι χρήστες να απολαμβάνουν κακής ποιότητας υποδομές και να πληρώνουν για έργα που θα ολοκληρωθούν χρόνια αργότερα και σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν ξεκινήσει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εθνική οδός Κορίνθου Πατρών, για την οποία οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν τσουχτερά τέλη για έναν δρόμο υψηλής επικινδυνότητας ενώ τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2009 και υπολογίζεται να ολοκληρωθούν το 2012. Είναι σαφές λοιπόν ότι δεν εξυπηρετείται η αρχή «ο χρήστης πληρώνει» αφού πρόκειται για χρήση μελλοντικών υποδομών.Είναι γνωστό ότι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς ,υπέγραψε μαζί με τον παραχωρησιούχο (κοινοπραξία Ολύμπια Οδός) και τις δανείστριες τράπεζες την έναρξη της παραχώρησης της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα). Από τα 365,4 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, τα 283,7 θα κατασκευαστούν εκ νέου και τα υπόλοιπα 81,7 θα αναβαθμιστούν.Στο «κρίσιμο» τμήμα Ελευσίνας - Πάτρας, ο σχεδιασμός τελικά αποφασίστηκε να παραμείνει ως έχει: ο δρόμος θα έχει τρεις λωρίδες (συν μια βοηθητική) ανά κατεύθυνση στο τμήμα από Ελευσίνα έως Κιάτο και από Ρίο έως Πάτρα και δύο λωρίδες κυκλοφορίας (συν μια βοηθητική) ανά κατεύθυνση στο τμήμα Κιάτο - Ρίο.
Η Οδηγία 1999/62 «περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούν ορισμένα έργα υποδομής», θέτει το νομικό πλαίσιο για τα τέλη χρήσης εθνικών δρόμων από εμπορικά οχήματα. Στους γενικούς όρους της οδηγίας προβλέπονται επίσης «οι συγκεκριμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται από τις χώρες - μέλη, εφόσον επιθυμούν να θεσπίσουν διόδια σε μία οδό». Σύμφωνα με την οδηγία αυτή καθώς και την μετέπειτα Οδηγία 2006/38 της Ευρωπαικής Ένωσης, που την τροποποιεί, για τον καθορισμό του ύψους των διοδίων λαμβάνεται υπόψη το κόστος κατασκευής, λειτουργίας, συντήρησης και ανάπτυξης υποδομών. Τα έσοδα, δε, από τα διόδια θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση της συγκεκριμένης υποδομής και για τον τομέα των μεταφορών στο σύνολό του, με στόχο την ισόρροπη και αειφόρο ανάπτυξη των δικτύων μεταφοράς. Αντίθετα με τα παραπάνω, είναι γνωστό ότι έσοδα από τα διόδια χρησιμοποιούνται και σε έργα που δεν έχουν σχέση με την βελτίωση του οδικού δικτύου. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις τα έσοδα από την είσπραξη των διοδίων δεν πηγαίνουν για τις συγκεκριμένες υποδομές, αφού εταιρείες που τις εκμεταλλεύονται έχουν ως συμβατικό καθήκον την δημιουργία άλλου αυτοκινητοδρόμου σε άλλη περιοχή της χώρας.
Εξάλλου η οδηγία 1999/62 η οποία προβλέπει πως νοείται ως αυτοκινητόδρομος «κάθε οδός η οποία έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί ειδικά για την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, η οποία δεν εξυπηρετεί τις παρόδιες ιδιοκτησίες και η οποία: i) εκτός από ορισμένα σημεία της ή εκτός από προσωρινές διευθετήσεις, διαθέτει, για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας, διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ' εξαίρεση, με άλλα μέσα, ii) δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς, iii) χαρακτηρίζεται συγκεκριμένα ως αυτοκινητόδρομος»
Επίσης δείτε τι αναφέρει το Άρθρο 7:
«2. α) Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μια λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων».
Το γεγονός ότι οι δύο οδηγίες της Ευρωπαικής Ένωσης δεν έχουν ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο, δε σημαίνει τίποτα καθότι, σύμφωνα με τις κοινοτικές συνθήκες, οι οδηγίες ισχύουν σε όλη την κοινοτική επικράτεια αυτόματα μετά την πάροδο ορισμένου χρόνου (συνήθως δύο ή τρία χρόνια). Συνεπώς,τουλάχιστο η οδηγία του 1999 ισχύει κανονικά στο εθνικό δίκαιο.
Είναι, συνεπώς, απολύτως νόμιμη η άρνηση πληρωμής διοδίων τουλάχιστο στην Κορίνθου -Πατρών, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα εκ μέρους της κοινοπραξίας "Ολύμπια Οδός" να χρησιμοποιεί κρατικό όργανο για να εισπράττει επί τόπου τα διόδια κατά των οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν.
Όπως λένε αξιωματικοί από την Τροχαία Εθνικών Δρόμων, «με την κατάργηση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας δεν μπορούν πλέον να επιβάλλουν πρόστιμο σε όσους οδηγούς δεν πληρώνουν τα διόδια».Οι αστυνομικοί απλά παίρνουν τα στοιχεία του οδηγού και η αστυνομία είναι υποχρεωμένη να τα δώσει στην εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή του νέου δρόμου. Από εκεί και πέρα είναι θέμα της εταιρείας του αν θα κινηθεί ή όχι δικαστικά. Σημειώνεται ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) λέει «όχι» στην πληρωμή διοδίων στην Κορίνθου-Πατρών. «Είναι ντροπή να πληρώνουν οι οδηγοί σε αυτή την καρμανιόλα», έχει δηλώσει ο πρόεδρός του, Γιάννης Αλαβάνος. Με βάση στοιχεία του ΤΕΕ, από τα 141 χλμ. μόνον τα 30 έχουν στηθαίο ασφαλείας, περιλαμβανομένων και των ανισόπεδων κόμβων ενώ και ο Συ.Ριζ.Α. έχει καλέσει τον κόσμο να μην πληρώνει τα διόδια και διοργάνωσε σχετική διαμαρτυρία (τοπικά οι οργανώσεις Κορινθίας και Αχαίας) στις 25/9/2008 ενώ ο βουλευτής του,Περικλής Κοροβέσης, έχει υποβάλλεισχετική ερώτηση προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ στις 18/11/2008.Εξάλλου και ο νομάρχης Αχαίας έχει καλέσει εδώ κι ένα χρόνο τον κόσμο να μην πληρώνει τα διόδια και έχει προσφύγει στα ελληνικά και στα ευρωπαικά δικαστήρια.
Παράλληλα,όπως έχει δηλώσει στην «Καθημερινή» (ο Βασίλης Ψαριανός, επικεφαλής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, «σε πολλά σημεία ο δρόμος έχει λάθος διατομή και πολύ κλειστές στροφές, με αποτέλεσμα να προκαλούνται δυστυχήματα. Σε ορισμένα κομμάτια το οδόστρωμα βρίσκεται σε πολύ κακή κατάσταση: έχει φθορές, δεν έχει σωστή πρόσφυση, ενίοτε "δεν γίνεται σωστή απορροή του νερού με αποτέλεσμα την υδρολΐσθηση των οχημάτων» , ενώ όσον αφορά τα σημαντικότατα στηθαία ασφαλείας, όπου υπάρχουν, έχουν πρόβλημα. «Γενικά τα στηθαία των ελληνικών δρόμων δεν συμβαδίζουν με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές γιατί κατασκευάζονται από ακατάλληλα κράματα μετάλλων, ενώ χρησιμοποιείται ο ίδιος τύπος παντού, ανεξάρτητα από την κυκλοφορία του δρόμου, τη θέση του στηθαίου και το είδος της προστασίας που επιθυμούμε. Ειδικά για την Κορίνθου - Πατρών τα στηθαία έχουν κατέβει πολύ χαμηλά λόγω της προσθήκης νέου οδοστρώματος, ενώ σε κάποια σημεία έχουν καταστραφεί".
Από την πλευρά της, η κοινοπραξία "Ολύμπια οδός" που ανέλαβε την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου, κρατά χαμηλούς τόνους για το ζήτημα της μη πληρωμής των διοδίων από δοηγούς .Όπως λένε στελέχη της εταιρείας, «μέχρι στιγμής δεν έχουν προσφύγει στα δικαστήρια και απλώς λένε στους οδηγούς που αρνούνται να πληρώσουν ότι είναι υποχρεωμένοι να συμπληρώσουν ένα ειδικό δελτίο με τα στοιχεία τους».Βέβαια, σύμφωνα με πληροφορίες ορισμένων blogs (http://www.autoblog.gr/2009/01/19/olumpia-odos-sending-letters/) επιστολές στους οδηγούς που αρνήθηκαν να καταβάλουν το αντίτιμο των διοδίων στην Κορίνθου - Πατρών, άρχισε να στέλνει εδώ και λίγες εβδομάδες η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός ΑΕ, η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος της Εθνικής Οδού. H Ολυμπία Οδός ΑΕ ζητά από τον κάθε οδηγό να καταβάλει το ποσό των 2,8 ευρώ, προτού προβεί σε περαιτέρω ενέργειες. Η επιστολές χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Επισημαίνουμε ότι η άρνηση καταβολής διοδίων συνιστά πράξη παράνομη και επιφέρει τις κατά νόμο προβλεπόμενες αστικές και ποινικές συνέπειες», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην επιστολή της εταιρείας.
Η νέα Οδηγία 2006/38, που τροποποιεί την Οδηγία 1999/62 τέθηκε σε ισχύ από την 10 Ιουνίου 2008 και διέπει τα συστήματα χρέωσης των διοδίων που επιβάλλονται, σε οποιοδήποτε τμήμα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου. Στην περίπτωση της Ελλάδας, η εθνική οδός Πατρών-Αθηνών-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων (ΠΑΘΕ) και επομένως και εθνική οδός Κορίνθου-Πατρών, υπάγεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο και επομένως πρέπει να ικανοποιεί ορισμένα χαρακτηριστικά, όπως αυτά ορίζονται, σε σχετική απόφαση (Απόφαση αριθ. 1692/96 περί των κοινοτικών προσανατολισμών για την ανάπτυξη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών).
Πιο συγκεκριμένα, «Το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο αποτελείται από υφιστάμενους, νέους ή προς διευθέτηση αυτοκινητοδρόμους και οδούς υψηλής ποιότητας.Το δίκτυο εξασφαλίζει στους χρήστες υψηλό και ομοιόμορφο επίπεδο υπηρεσιών, άνεσης και ασφάλειας ενώ ταυτόχρονα χαρακτηρίζεται από συνέχεια.» Σε καμία περίπτωση λοιπόν, η εθνική οδός Κορίνθου-Πατρών δεν μπορεί να χαρακτηριστεί υψηλής ποιότητας. Ειδικότερα, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», σε έρευνα που διενήργησε για τον οδικό άξονα Κορίνθου-Πατρών αποκαλύπτει πως "την περίοδο 2000-2004 ο θλιβερός απολογισμός στoν δρόμο αυτόν ήταν 266 νεκροί, 263 βαριά τραυματισμένοι και 763 ελαφρά".
Σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο, το σύστημα επιβολής τελών για τη χρήση των οδικών υποδομών βασίζεται στην αρχή «ο χρήστης πληρώνει», που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα πρέπει να πληρώνουν για τις υποδομές που απολαμβάνουν τη στιγμή που καταβάλουν το αντίτιμο. Στην Ελλάδα έχει γίνει πλέον πάγια τακτική, οι χρήστες να απολαμβάνουν κακής ποιότητας υποδομές και να πληρώνουν για έργα που θα ολοκληρωθούν χρόνια αργότερα και σε πολλές περιπτώσεις δεν έχουν ξεκινήσει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εθνική οδός Κορίνθου Πατρών, για την οποία οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν τσουχτερά τέλη για έναν δρόμο υψηλής επικινδυνότητας ενώ τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του 2009 και υπολογίζεται να ολοκληρωθούν το 2012. Είναι σαφές λοιπόν ότι δεν εξυπηρετείται η αρχή «ο χρήστης πληρώνει» αφού πρόκειται για χρήση μελλοντικών υποδομών.Είναι γνωστό ότι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς ,υπέγραψε μαζί με τον παραχωρησιούχο (κοινοπραξία Ολύμπια Οδός) και τις δανείστριες τράπεζες την έναρξη της παραχώρησης της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα). Από τα 365,4 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, τα 283,7 θα κατασκευαστούν εκ νέου και τα υπόλοιπα 81,7 θα αναβαθμιστούν.Στο «κρίσιμο» τμήμα Ελευσίνας - Πάτρας, ο σχεδιασμός τελικά αποφασίστηκε να παραμείνει ως έχει: ο δρόμος θα έχει τρεις λωρίδες (συν μια βοηθητική) ανά κατεύθυνση στο τμήμα από Ελευσίνα έως Κιάτο και από Ρίο έως Πάτρα και δύο λωρίδες κυκλοφορίας (συν μια βοηθητική) ανά κατεύθυνση στο τμήμα Κιάτο - Ρίο.
Η Οδηγία 1999/62 «περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούν ορισμένα έργα υποδομής», θέτει το νομικό πλαίσιο για τα τέλη χρήσης εθνικών δρόμων από εμπορικά οχήματα. Στους γενικούς όρους της οδηγίας προβλέπονται επίσης «οι συγκεκριμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται από τις χώρες - μέλη, εφόσον επιθυμούν να θεσπίσουν διόδια σε μία οδό». Σύμφωνα με την οδηγία αυτή καθώς και την μετέπειτα Οδηγία 2006/38 της Ευρωπαικής Ένωσης, που την τροποποιεί, για τον καθορισμό του ύψους των διοδίων λαμβάνεται υπόψη το κόστος κατασκευής, λειτουργίας, συντήρησης και ανάπτυξης υποδομών. Τα έσοδα, δε, από τα διόδια θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση της συγκεκριμένης υποδομής και για τον τομέα των μεταφορών στο σύνολό του, με στόχο την ισόρροπη και αειφόρο ανάπτυξη των δικτύων μεταφοράς. Αντίθετα με τα παραπάνω, είναι γνωστό ότι έσοδα από τα διόδια χρησιμοποιούνται και σε έργα που δεν έχουν σχέση με την βελτίωση του οδικού δικτύου. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις τα έσοδα από την είσπραξη των διοδίων δεν πηγαίνουν για τις συγκεκριμένες υποδομές, αφού εταιρείες που τις εκμεταλλεύονται έχουν ως συμβατικό καθήκον την δημιουργία άλλου αυτοκινητοδρόμου σε άλλη περιοχή της χώρας.
Εξάλλου η οδηγία 1999/62 η οποία προβλέπει πως νοείται ως αυτοκινητόδρομος «κάθε οδός η οποία έχει μελετηθεί και κατασκευαστεί ειδικά για την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, η οποία δεν εξυπηρετεί τις παρόδιες ιδιοκτησίες και η οποία: i) εκτός από ορισμένα σημεία της ή εκτός από προσωρινές διευθετήσεις, διαθέτει, για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας, διακεκριμένα οδοστρώματα τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ' εξαίρεση, με άλλα μέσα, ii) δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς, iii) χαρακτηρίζεται συγκεκριμένα ως αυτοκινητόδρομος»
Επίσης δείτε τι αναφέρει το Άρθρο 7:
«2. α) Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μια λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων».
Το γεγονός ότι οι δύο οδηγίες της Ευρωπαικής Ένωσης δεν έχουν ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο, δε σημαίνει τίποτα καθότι, σύμφωνα με τις κοινοτικές συνθήκες, οι οδηγίες ισχύουν σε όλη την κοινοτική επικράτεια αυτόματα μετά την πάροδο ορισμένου χρόνου (συνήθως δύο ή τρία χρόνια). Συνεπώς,τουλάχιστο η οδηγία του 1999 ισχύει κανονικά στο εθνικό δίκαιο.
Είναι, συνεπώς, απολύτως νόμιμη η άρνηση πληρωμής διοδίων τουλάχιστο στην Κορίνθου -Πατρών, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα εκ μέρους της κοινοπραξίας "Ολύμπια Οδός" να χρησιμοποιεί κρατικό όργανο για να εισπράττει επί τόπου τα διόδια κατά των οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν.
Όπως λένε αξιωματικοί από την Τροχαία Εθνικών Δρόμων, «με την κατάργηση του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας δεν μπορούν πλέον να επιβάλλουν πρόστιμο σε όσους οδηγούς δεν πληρώνουν τα διόδια».Οι αστυνομικοί απλά παίρνουν τα στοιχεία του οδηγού και η αστυνομία είναι υποχρεωμένη να τα δώσει στην εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή του νέου δρόμου. Από εκεί και πέρα είναι θέμα της εταιρείας του αν θα κινηθεί ή όχι δικαστικά. Σημειώνεται ότι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) λέει «όχι» στην πληρωμή διοδίων στην Κορίνθου-Πατρών. «Είναι ντροπή να πληρώνουν οι οδηγοί σε αυτή την καρμανιόλα», έχει δηλώσει ο πρόεδρός του, Γιάννης Αλαβάνος. Με βάση στοιχεία του ΤΕΕ, από τα 141 χλμ. μόνον τα 30 έχουν στηθαίο ασφαλείας, περιλαμβανομένων και των ανισόπεδων κόμβων ενώ και ο Συ.Ριζ.Α. έχει καλέσει τον κόσμο να μην πληρώνει τα διόδια και διοργάνωσε σχετική διαμαρτυρία (τοπικά οι οργανώσεις Κορινθίας και Αχαίας) στις 25/9/2008 ενώ ο βουλευτής του,Περικλής Κοροβέσης, έχει υποβάλλεισχετική ερώτηση προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ στις 18/11/2008.Εξάλλου και ο νομάρχης Αχαίας έχει καλέσει εδώ κι ένα χρόνο τον κόσμο να μην πληρώνει τα διόδια και έχει προσφύγει στα ελληνικά και στα ευρωπαικά δικαστήρια.
Παράλληλα,όπως έχει δηλώσει στην «Καθημερινή» (ο Βασίλης Ψαριανός, επικεφαλής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, «σε πολλά σημεία ο δρόμος έχει λάθος διατομή και πολύ κλειστές στροφές, με αποτέλεσμα να προκαλούνται δυστυχήματα. Σε ορισμένα κομμάτια το οδόστρωμα βρίσκεται σε πολύ κακή κατάσταση: έχει φθορές, δεν έχει σωστή πρόσφυση, ενίοτε "δεν γίνεται σωστή απορροή του νερού με αποτέλεσμα την υδρολΐσθηση των οχημάτων» , ενώ όσον αφορά τα σημαντικότατα στηθαία ασφαλείας, όπου υπάρχουν, έχουν πρόβλημα. «Γενικά τα στηθαία των ελληνικών δρόμων δεν συμβαδίζουν με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές γιατί κατασκευάζονται από ακατάλληλα κράματα μετάλλων, ενώ χρησιμοποιείται ο ίδιος τύπος παντού, ανεξάρτητα από την κυκλοφορία του δρόμου, τη θέση του στηθαίου και το είδος της προστασίας που επιθυμούμε. Ειδικά για την Κορίνθου - Πατρών τα στηθαία έχουν κατέβει πολύ χαμηλά λόγω της προσθήκης νέου οδοστρώματος, ενώ σε κάποια σημεία έχουν καταστραφεί".
Από την πλευρά της, η κοινοπραξία "Ολύμπια οδός" που ανέλαβε την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου, κρατά χαμηλούς τόνους για το ζήτημα της μη πληρωμής των διοδίων από δοηγούς .Όπως λένε στελέχη της εταιρείας, «μέχρι στιγμής δεν έχουν προσφύγει στα δικαστήρια και απλώς λένε στους οδηγούς που αρνούνται να πληρώσουν ότι είναι υποχρεωμένοι να συμπληρώσουν ένα ειδικό δελτίο με τα στοιχεία τους».Βέβαια, σύμφωνα με πληροφορίες ορισμένων blogs (http://www.autoblog.gr/2009/01/19/olumpia-odos-sending-letters/) επιστολές στους οδηγούς που αρνήθηκαν να καταβάλουν το αντίτιμο των διοδίων στην Κορίνθου - Πατρών, άρχισε να στέλνει εδώ και λίγες εβδομάδες η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός ΑΕ, η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος της Εθνικής Οδού. H Ολυμπία Οδός ΑΕ ζητά από τον κάθε οδηγό να καταβάλει το ποσό των 2,8 ευρώ, προτού προβεί σε περαιτέρω ενέργειες. Η επιστολές χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Επισημαίνουμε ότι η άρνηση καταβολής διοδίων συνιστά πράξη παράνομη και επιφέρει τις κατά νόμο προβλεπόμενες αστικές και ποινικές συνέπειες», αναφέρεται μεταξύ άλλων στην επιστολή της εταιρείας.
Δημοσίευση: Σεπτεμβρίου 15, 2009 - Κατηγορία: ΚΟΡΙΝΘΙΑ, ΤΟΠΙΚΑ
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.