Μετά το γραφείο, πιάνουν τις κιθάρες και διώχνουν το άγχος
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ garapoglou@dolnet.gr
«Έπειτα από μια δύσκολη μέρα γεμάτη εντάσεις και πίεση, η καλύτερη εκτόνωση είναι να μαζευτούμε και να ροκάρουμε. Φεύγει όλη η κακή ενέργεια, ιδρώνουμε, τα βγάζουμε όλα από μέσα μας. Στο τέλος είμαστε διπλά κουρασμένοι σωματικά, ωστόσο, αισθανόμαστε πολύ πιο ανάλαφροι».Φίλοι από μικροί, με κοινό σημείο αναφοράς την αγάπη για τη μουσική εδώ και περίπου μια δεκαετία, οι έξι άνδρες έχουν δημιουργήσει το συγκρότημα Septeburn και τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα συναντιούνται σε κάποιο στούντιο για να παίξουν τα αγαπημένα τους κομμάτια.
Η συνήθεια κρατά από τα φοιτητικά χρόνια και δεν επηρεάστηκε όταν το απαιτούσαν οι στρατιωτικές υποχρεώ- σεις, ούτε σήμερα που, γύρω στα τριάντα τους, εργάζονται πάρα πολλές ώρες, με συνέπεια ο ελεύθερος χρόνος να είναι περιορισμένος.
Με το... κοστούμι. Είναι, όπως υποστηρίζουν, το καλύτερο αγχολυτικό στην πίεση της δουλειάς. «Εργάζομαι περίπου 12 ώρες την ημέρα. Είναι λογικό να μαζεύεται πολλή ένταση. Όταν όμως πιάσω το μικρόφωνο, τα ξεχνάω όλα. Αν, μάλιστα, παίξουμε κάποιο δυνατό κομμάτι, με βοηθάει να τη βγάλω πιο εύκολα από μέσα μου», λέει ο Κώστας Πλέσσιας, τραγουδιστής του συγκροτήματος, ο οποίος αρκετές φορές φτάνει στην πρόβα με το κοστούμι και τον χαρτοφύλακα, καθώς έχει τελειώσει αργά από το μεσιτικό γραφείο όπου εργάζεται. Το ίδιο υποστηρίζει και ο Μαρίνος Γεωργιόπουλος, κιθαρίστας του γκρουπ, ο οποίος εργάζεται σε εταιρεία που αναλαμβάνει διαχειρίσεις κτιρίων. «Πολλές φορές ερχόμαστε φτιαγμένοι από τη δουλειά. Πιάνουμε τα όργανα, διοχετεύουμε όλη την ενέργειά μας και βγαίνουν πολύ καλά πράγματα. Είναι ένας τρόπος να διώχνουμε το άγχος και να γυρίζουμε στο σπίτι ξεκούραστοι, τουλάχιστον πνευματικά», επισημαίνει. Ο έτερος κιθαρίστας Γιάννης Πλέσσιας, βλέπει στη μουσική μια άλλη διέξοδο. «Αυτές τις μέρες ξεκινά η εξεταστική στη σχολή μου. Η ώρα της πρόβας είναι αυτό που χρειάζομαι για να αποβάλω την πίεση. Αυτό το δίωρο τα σπάω και ξεδίνω. Μετά μπορώ να γυρίσω σπίτι και να διαβάζω ώς το πρωί», εξηγεί.
Πολλές έρευνες έχουν κατά καιρούς αποδείξει τον αγχολυτικό χαρακτήρα της μουσικής. Πιο πρόσφατη, αυτή του Γερμανού καθηγητή της πανεπιστημιακής κλινικής Μαριχόσπιταλ της Βέρνης, Χανς Γιοακίμ Τράπε, ο οποίος απέδειξε πως η κλασική μουσική έχει σημαντικά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση του άγχους, της κατάθλιψης και των καρδιαγγειακών παθήσεων, καθώς και την αντιμετώπιση των πόνων και των διαταραχών ύπνου. Ο Γερμανός καθηγητής δεν έμεινε μόνο στην κλασική, αλλά απέδειξε πως τις ίδιες ευεργετικές συνέπειες έχουν και άλλα είδη μουσικής, όπως η ποπ, η ροκ, ακόμα και η λάτιν. Αντίθετα, η μέταλ και η τέκνο δεν συστήνονται, καθώς αυξάνουν τους καρδιακούς παλμούς και κατά συνέπεια την αρτηριακή πίεση.
Στον ρυθμό της καρδιάς.
«Ο άνθρωπος εξοικειώνεται από την εμβρυακή περίοδο με τη μουσική, συντονιζόμενος με τους παλμούς της καρδιάς της μητέρας. Η μουσική και η χρήση της ακολουθούν από τη βρεφική ηλικία και συνοδεύουν σε όλη την περίοδο της ζωής. Στην εφηβεία αποτελεί μια διέξοδο να βγει η ευαίσθητη πλευρά, ενώ αντικατοπτρίζει τη διάθεσή του. Είναι μια περίοδος με πολλές μεταπτώσεις και η μουσική είτε ως άκουσμα είτε με τη μορφή ενός οργάνου, λειτουργεί ως καταφύγιο για να εκφράσουν τα συναισθήματά τους», αναλύει στα «ΝΕΑ» η ψυχολόγος κ. Αλεξάνδρας Καππάτου. Στο γραφείο της εδώ και καιρό και η ίδια χρησιμοποιεί λάτιν ακούσματα. «Δεν είναι τυχαίο που οι ενήλικοι το τελευταίο διάστημα στρέφονται σε αυτή τη μουσική. Βοηθά πολύ στο να ανέβει η διάθεσή τους», επισημαίνει.
Εκπαιδευτικό εργαλείο από την προσχολική ηλικία
Η μουσική θεωρείται σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης και η διδασκαλία της στην προσχολική ηλικία παίζει ρόλο στην ψυχολογία και την εξέλιξη των παιδιών. «Πολλές φορές βάζουμε στα παιδιά να ακούσουν δύο διαφορετικές μουσικές και στη συνέχεια να ζωγραφίσουν με βάση τα συναισθήματα που τους δημιούργησαν. Αν ακούσουν μια χαρούμενη μουσική χρησιμοποιούν ανοιχτά χρώματα, σε μια αργή πιο σκούρα. Προσπαθούμε να ανακαλύψουν τα ίδια τα παιδιά τη μουσική και τη χρήση των μουσικών οργάνων, αφού έτσι μπορούν να σχολιάζουν και να αναπτύσσουν το λεξιλόγιό τους. Ακόμα και το να φτιάξουμε κάποια μουσικά όργανα μπορεί να λειτουργήσει σαν ένα εξαιρετικό εκπαιδευτικό εργαλείο», επισημαίνει η νηπιαγωγός κ. Ρούλα Σούρμπη.
Αγχολυτικό. Αλλά και σε μεγαλύτερες ηλικίες, η μουσική μπορεί να λειτουργήσει ως ένα καλό αγχολυτικό. «Οι μαθητές έρχονται φορτωμένοι με ένα σωρό προβλήματα από τα μαθήματα και τις πιέσεις που δέχονται και βρίσκουν στις νότες μια διέξοδο. Ειδικά, όταν παίζεις ένα όργανο έχεις τον διπλό ρόλο παίκτη- ακροατή κι έτσι το αποτέλεσμα μπορεί να είναι διπλά γαλήνιο», αναφέρει ο κ. Αλέξανδρος Φωτεινός, ιδιοκτήτης του Ελεύθερου Ωδείου. Ηρεμία, όπως εξηγεί, δεν σημαίνει απαραίτητα ένα είδος μουσικής. «Ένα ήρεμο κομμάτι μπορεί να περιέχει ηλεκτρικές κιθάρες ή ηλεκτρονικούς ήχους. Όλων των ειδών τα συναισθήματα βρίσκουν διέξοδο στη μουσική. Είναι ένα σημαντικό όπλο αντιμετώπισης της κατάθλιψης», επισημαίνει ο κ. Φωτεινός.
Δημοσίευση: Φεβρουαρίου 02, 2010 - Κατηγορία: ΜΟΥΣΙΚΗ
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.