Επιμέλεια: Μάνος Χωριανόπουλος
Αμέτρητες λέξεις, κείμενα, αναλύσεις τηλεοπτικός χρόνος για έναν χωρισμό αστέρων. Αδικαιολόγητα; Όχι βέβαια. Οφείλουμε να το παραδεχτούμε ότι όσο ανόητα ή εκτός (σκληρής) πραγματικότητας και αν μοιάζουν όλα αυτά, το ενδιαφέρον του κοινού για το θέμα είναι τεράστιο.
Κάθε φορά που η προσοχή των ανθρώπων στρέφεται στα ασήμαντα, το ερώτημα είναι αν φταίνε τα ΜΜΕ που προσφέρουν σκουπίδια ή οι άνθρωποι που τα ζητάνε και τα καταναλώνουν; Η βολική απάντηση είναι ότι φταίνε τα ΜΜΕ, διότι πρέπει να χαϊδεύουμε το κοινό που προσφέρει ψήφους στην πολιτική, εισιτήρια στα γήπεδα, τηλεθέαση στην τηλεόραση, επισκέψεις στις ιστοσελίδες κλπ.
"Ξέρει ο κόσμος" όπως θα έλεγε και ένας γνωστός λαϊκιστής τηλεδιασκεδαστής.
Πρόκειται όμως για μια σχέση συνενοχής. Στην Ελλάδα, το κοινό ζητά σκουπίδια και τα καταναλώνει με μεγάλη χαρά.
Βάλε ένα αφιέρωμα στον Σεφέρη, απέναντι σε ένα ξανθό που διαβάζει ζώδια και η τηλεθέασή σου με το ζόρι θα φτάσει το ποσοστό νικοτίνης στα τσιγάρα.
Τα εύπεπτα και κουτσομπολίστικα προγράμματα τα επιλέγουμε γιατί το εύκολο είναι η πρώτη μας επιλογή σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητάς μας. Η σχέση μας με τα μέσα δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική. Μία έρευνα, μία ταινία χωρίς εκρήξεις και ξανθιές με "προσόντα" ή ένα καλό βιβλίο μπορεί να οδηγήσουν στη σκέψη, πράγμα βαρετό, επικίνδυνο και στην εποχή μας καταδικαστέο.
Οπότε, με πρόσχημα την κούραση από την καθημερινότητα ή την ανάγκη πνευματικής χαλάρωσης (που είναι θεμιτή όταν όμως διακόπτεται που και που), επιλέγουμε να εντρυφήσουμε σε χωρισμούς, κουτσομπολιά και ζωές που ονειρευόμαστε κοιτώντας από την κλειδαρότρυπα. Η στάση αυτή δεν περιορίζεται σε αυτά που επιλέγουμε να δούμε ή να διαβάσουμε, αλλά επεκτείνεται παντού. Εύκολες σκέψεις, μηδαμινός προβληματισμός, η μικρότερη δυνατή προσπάθεια και "να περνάμε καλά".
Έτσι, μαθαίνουμε πολιτικές και οικονομικές αποφάσεις από τα αποτελέσματά τους χρόνια αργότερα, καθώς όταν λαμβάνονταν εμείς διαβάζαμε για την τάδε που χώρισε με τον δείνα. Χλευάζουμε όσους ασχολούνται με την πραγματικότητα ή δεν θέλουν να συμπεριλαμβάνονται στο "υπέροχο κοινό" (ψήφοι-εισιτήρια-τηλεθέαση-επισκέψεις).
Τόσα ξέρει αυτό το κοινό που γίνεται παιχνιδάκι στα χέρια μιας υποτίθεται "ανόητης" παρουσιάστριας, η οποία γνωρίζοντας καλά σε ποιους απευθύνεται κανονίζει ακόμα και τον χρόνο ανακοίνωσης της μεγάλης είδησης, ώστε να φουσκώσει το ενδιαφέρον μαζί με τα νούμερα της εκπομπής της...
news 24
Δημοσίευση: Φεβρουαρίου 03, 2010
- Κατηγορία:
ΑΠΟΨΕΙΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.