ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
2 Ιουνίου 2010
Η θέση της Κίνησης Πολιτών για την επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων στη διάρκεια ανακατασκευής της γέφυρας Ξηριά στην οδό Απ. Παύλου
Η Κίνηση Πολιτών Δήμου Κορινθίων είναι σταθερά τοποθετημένη υπέρ της λειτουργίας του λιμανιού ως τουριστικού και υπέρ της δημιουργίας μιας υψηλών προδιαγραφών μαρίνας σκαφών αναψυχής που θα έχει πολλαπλά οφέλη για την πόλη μας.
Στη παρούσα οικονομική συγκυρία, και χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ουσιαστική ενέργεια για αλλαγή της εμπορικής λειτουργίας του λιμανιού, κρίνουμε ότι δεν μπορούμε να μιλάμε για την de facto κατάργηση της λειτουργίας του. Έρχεται σε αντίθεση με κάθε ορθολογικό σχεδιασμό αντιμετώπισης του προβλήματος που συνδέεται με την ανακατασκευή της γέφυρας του Ξηριά στην οδό Απ. Παύλου στη συμβολή των οδών Απ. Παύλου και Νοταρά.
Συνεπώς, για τους μήνες που θα ανακατασκευάζεται η γέφυρα πρέπει να εξευρεθεί
κυκλοφοριακή λύση με δεδομένο ότι και η απόφαση του Πρωτοδικείου Κορίνθου, αναστέλλει τα έργα αν δεν δοθούν λύσεις για το λιμάνι.
κυκλοφοριακή λύση με δεδομένο ότι και η απόφαση του Πρωτοδικείου Κορίνθου, αναστέλλει τα έργα αν δεν δοθούν λύσεις για το λιμάνι.
Όπως και στο παρελθόν έχουμε σημειώσει, θεωρούμε ότι η χρησιμοποίηση της οδού Δαμασκηνού ως τμήμα μιας εναλλακτικής διαδρομής για την επίλυση του προβλήματος θα υποβαθμίσει το κέντρο της πόλης και θα αποκόψει την παραλιακή ζώνη από τους πεζόδρομους.
Θεωρούμε ότι η καλύτερη λύση που θα αποτρέψει την επιπλέον αναστάτωση στην πόλη, είναι η οργάνωση εναλλάξ κυκλοφορίας μέσω της Απ. Παύλου, όπως διαφαίνεται στο χάρτη που ακολουθεί.
Συγκεκριμένα προτείνεται:
Α' φάση: Στήριξη της μισής παλιάς γέφυρας και χρήση της με εναλλασσόμενη κατεύθυνση κυκλοφορίας, με τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών, καθαίρεση με κοπή της άλλης μισής, κατασκευή της μισής νέας.
Β' φάση: Πέρασμα της κυκλοφορίας στη μισή χτισμένη νέα γέφυρα, γκρέμισμα της υπόλοιπης παλιάς, κατασκευή της υπόλοιπης νέας.
Β' φάση: Πέρασμα της κυκλοφορίας στη μισή χτισμένη νέα γέφυρα, γκρέμισμα της υπόλοιπης παλιάς, κατασκευή της υπόλοιπης νέας.
Ακόμα και αν τα παραπάνω προϋποθέτουν επιπλέον κόστος κατασκευής της γέφυρας, θα πρέπει να είναι η σε προτεραιότητα θέση της Δημοτικής αρχής στην επικείμενη συνάντηση των αρμόδιων φορέων στην Γραμματεία Εμπορικής Ναυτιλίας.
Μόνο σε περίπτωση που αποκλειστεί η τεχνική της τμηματικής κατασκευής, θα μπορούσε να προταθεί εναλλακτικά η εκτροπή της κυκλοφορίας μέσω άλλης οδού, και πάλι με αυστηρά καθορισμένο ωράριο και με προϋπόθεση την απαγόρευση στάθμευσης.
Προαπαιτούμενο είναι να εκτιμηθούν τα στοιχεία κυκλοφορίας που δόθηκαν από το Λιμενικό Ταμείο στον Δήμο, ώστε να υπάρξει περιορισμένο ωράριο διέλευσης των βαρέων οχημάτων του λιμανιού μόνο εκτός των ωρών λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων και των ωρών κοινής ησυχίας. Για όλα αυτά είναι απαραίτητη και η άποψη του συγκοινωνιολόγου – συντάκτη δυο κυκλοφοριακών μελετών του Δήμου.
Τα παραπάνω, μαζί με την τήρηση αυστηρού χρονοδιαγράμματος από τον ανάδοχο του έργου, για τη σύντομη αποπεράτωση της νέας γέφυρας, πιστεύουμε ότι αποτελούν τα μόνα εναλλακτικά σενάρια για την αντιμετώπιση του προβλήματος σε αυτή την συγκυρία.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.