Ακόμη και αν κάποιος διαφωνεί με την κίνηση Γκλέτσου, φαίνεται ότι και χάρη σ' αυτή κάποιοι ξύπνησαν απ' το λήθαργο.
Είδαν ότι ... υπάρχουν ακόμη τσιφλικάδες στην Ελλάδα που αναγκάζουν τους πολίτες να πληρώσουν για να πάνε στο χωράφι τους!
Κάνοντας το “λογαριασμό” οι εταιρείες φαίνεται πως κατάλαβαν ότι ακόμη και αν κινηθούν δικαστικά το... ταμείο τους θα είναι μείον στο τέλος και έτσι όλα δείχνουν ότι θα δεχθούν να μειώσουν τις τιμές των διοδίων.
Η κυβέρνηση θέλει τώρα να επιτύχει την αλλαγή των συμβάσεων που υπογράφηκαν το 2007. Στόχος είναι οι νέες συμβάσεις και άρα οι μειώσεις στα διόδια να ισχύσουν από τον ερχόμενο Μάρτιο.
Γιατί θα που “ναι” οι εταιρείες; Με έναν πρόχειρο υπολογισμό που κάνουν βλέπουν ότι μονάχα λόγω κρίσης η κίνηση έχει μειωθεί και πλέον εισπράττουν μόνο ένα ευρώ για κάθε πέντε ευρώ που ξοδεύουν για το δρόμο.
Ακόμη χειρότερα για τις εταιρείες το κίνημα “δεν πληρώνω” μείωσε κι άλλο τις εισπράξεις την ώρα που οι τράπεζες πιέζουν αρνούμενες να συνεχίσουν τη χρηματοδότηση έργων που... μπαίνουν μέσα.
Σύμφωνα με “Το Βήμα” ήδη ο επικεφαλής της εταιρείας Vinci Louis Roch Βurgard που έχει αναλάβει μεγάλα τμήματα της Ολυμπίας Οδού (Τσακώνα-Ελευσίνα) αλλά και του δρόμου από το Μαλιακό ως το Κλειδί Ημαθίας παραδέχθηκε σε ξένα μέσα ενημέρωσης ότι η εταιρεία συζητάει με το δημόσιο την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασής της.
Όλα δείχνουν ότι το Δημόσιο θα επιβάλλει μειωμένα διόδια... δίνοντας όμως στις εταιρείες την εκμετάλλευση των δρόμων για περισσότερα χρόνια.
Εκτός από τους δρόμους στο τραπέζι μπαίνει και η γέφυρα του Ρίου, όπου το αντίτιμο των 12,20 μπορεί να είναι... λίγο μπροστά στην ταλαιπωρία της “παντόφλας” για όσους δεν κάνουν συχνά ταξίδι, αποτελεί όμως μεγάλη οικονομική αιμορραγία για όσους μετακινούνται καθημερινά από και προς τη δουλειά τους μέσω γέφυρας. Όλα δείχνουν αυτή τη στιγμή ότι η μείωση των διοδίων θα ξεκινήσει απ' τη γέφυρα.
“Εδώ είμαστε και θα δούμε” λένε οι οδηγοί που σήμερα πληρώνουν το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη και πίσω 50 ευρώ ή17 ευρώ για το δρόμο-καρμανιόλα από την Αθήνα ως την Πάτρα και άλλα 24 ως την Τρίπολη και πίσω.
Ας περιμένουμε να δούμε πόση θα είναι η μείωση και κυρίως πότε θα γίνουν οι δρόμοι.
Το κίνημα ρίχνει τις τιμές.
Το κύμα οργής και οι κινητοποιήσεις των οδηγών είχαν αποτέλεσμα, καθώς είναι πλέον πολύ πιθανή η μείωση στις τιμές των διοδίων. Τι προσφέρει η κυβέρνηση στις κοινοπραξίες για να δεχθούν. Στο τραπέζι και η σύμβαση για τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Πώς από τις απειλές αποχώρησης φτάσαμε στις διαπραγματεύσεις.
Οι δυναμικές κινητοποιήσεις φορέων και πολιτών ενάντια στις ακριβές τιμές των διοδίων φαίνεται πως τελικά θα έχει αποτέλεσμα.Η κυβέρνηση διαπιστώνοντας ότι όλο και περισσότεροι οδηγοί σηκώνουν τις μπάρες πιέζει τις κοινοπραξίες για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων, ζητώντας μείωση τιμών και δίνοντας σε αντάλλαγμα περισσότερα χρόνια εκμετάλλευσης των αυτοκινητόδρομων.
Σύμφωνα με το "Βήμα", οι κοινοπραξίες δείχνουν έτοιμες να διαπραγματευθούν, καθώς θεωρούν ότι δεν θα έχουν τελικά όφελος από το να κινηθούν δικαστικά εναντίον των οδηγών που δεν πληρώνουν.
Μάλιστα, ο επικεφαλής του τμήματος έργων παραχώρησης της γαλλικής εταιρείας Vinci κ. Louis Roch Βurgard, μιλώντας σε ξένα ΜΜΕ παραδέχθηκε ότι η επαναδιαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων είναι σε εξέλιξη. Η συγκεκριμένη εταιρεία συμμετέχει συμμετέχει στα υπό κατασκευή τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου Ελευσίνα- Τσακώνα (Ολυμπία οδός) και Μαλιακός - Κλειδί (αυτοκινητόδρομος Αιγαίου).
Έτσι το αμέσως επόμενο διάστημα θα διεξαχθούν διαπραγματεύσεις για τις συμβάσεις μια σειράς αυτοκινητοδρόμων, μεταξύ των οποίων και η σύμβαση για τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου, όπου το κόστος θεωρείται υπερβολικό, αφού το τέλος διέλευσης για τα ΙΧ αυτοκίνητα υπερβαίνει τα 12 ευρώ.
Οι απανωτές αυξήσεις στις τιμές, αλλά και οι νέοι σταθμοί διοδίων, διόγκωσαν το κύμα οργής των πολιτών, καθώς έγινε προφανές ότι οι κοινοπραξίες προσπαθούσαν, εκμεταλλευόμενες τις αποικιακές συμβάσεις να εξασφαλίζουν τα κέρδη τους από έργα που δεν είχαν ολοκληρωθεί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για έναν οδηγό το κόστος των διοδίων Αθήνα- Θεσσαλονίκη με επιστροφή χρησιμοποιώντας και την Αττική οδό ξεπερνά τα 50 ευρώ. Μεγάλα ποσά πληρώνουν οι οδηγοί και για τους άξονες Αθήνα- Πάτρα (17 ευρώ) ή Αθήνα-Τρίπολη (24 ευρώ).
Οι πολίτες αρνήθηκαν να συνεχίσουν να πληρώνουν το χαράτσι και τους τελευταίους μήνες προχώρησαν σε διαδοχικές καταλήψεις σταθμών.
Το κίνημα "δεν πληρώνω" πήρε τεράστια δημοσιότητα μετά και την κίνηση του δημάρχου Στυλίδας Απόστολου Γκλέτσου να ανοίξει παράδρομο στα διόδια Πελασγίας με αποτέλεσμα να συλληφθεί.
Οι ενέργειες αυτές οδήγησαν κυβέρνηση και εργολάβους να αναζητήσουν λύσεις κατευνασμού των αντιδράσεων, αφού πρώτα οι εταιρείες εκτόξευσαν απειλές περί διακοπής των έργων και αποχώρηση.
Δημοσίευση: Ιανουαρίου 19, 2011 - Κατηγορία: ΕΛΛΑΔΑ
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.