Η ιστορία του Γιώργου Κολιόπουλου είναι η ιστορία της Ελλάδας της υπέρβασης Της υπέρβασης που έρχεται όταν διαγράψεις με μια γραμμή όλα όσα μέχρι τώρα νόμιζες ότι ήξερες, όλα όσα σου έλεγαν ότι ισχύουν και όλα όσα πίστευες ότι θα μπορούσαν να ισχύουν. Τότε η εικόνα γίνεται ξεκάθαρη και αν κλείσεις τ’ αυτιά σου σε όσους μοιρολατρικά σου λένε ότι το παιχνίδι είναι χαμένο, η επιτυχία δεν αργεί να σου χτυπήσει την πόρτα.
Ο Γιώργος Κολιόπουλος έκανε κάτι εξαιρετικά απλό και ταυτόχρονα εξαιρετικά πολύπλοκο. Μετέτρεψε το ελληνικό ελαιόλαδο σε ένα είδος υπερπολυτελείας και σε ένα status symbol που η κάθε του σταγόνα αξίζει χρυσάφι: το λάδι «Λάμδα» της εταιρείας Speiron, από την ποικιλία Κορωνέικη, είναι το καλύτερο ελαιόλαδο στον κόσμο.
Τα οργανοληπτικά του χαρακτηριστικά το κατατάσσουν στην κατηγορία του ultra premium, μιας κατηγορίας την οποία δημιούργησε ο ίδιος ο Γιώργος Κολιόπουλος ανοίγοντας ένα εντελώς νέο κομμάτι στην αγορά. Η πολύ μικρή παραγωγή του στο χωριό Κριτσά της Κρήτης και ο τρόπος έκθλιψης –μόλις 8 ώρες μετά τη συλλογή του καρπού- το κάνει μοναδικό. Και η ομάδα μάρκετινγκ πίσω από το Λάμδα ξέρει πολύ καλά να διαχειρίζεται αυτή τη μοναδικότητα.
Η κάθε απλή συσκευασία των 500ml κοστίζει 50 ευρώ. Αν κανείς την προτιμά σε συσκευασία δώρου η τιμή ανεβαίνει στα 180 ευρώ και αν κάποιος θελήσει να το παραγγείλει σε περιορισμένα τεμάχια με την υπογραφή του επάνω η τιμή του μπορεί να φτάσει μέχρι 11.000 ευρώ. Τόσο τιμάται η συλλεκτική κασετίνα με το μασίφ ξύλο και τις πλάκες πλατίνας.
Ο Γιώργος Κολιόπουλος μπορεί να τελείωσε τη Νομική, όμως τον κέρδισε η διαφήμιση. Μέσα από τις ατελείωτες ώρες της δουλειάς ως κειμενογράφος είδε τα πράγματα από μιαν άλλη οπτική γωνία. Κατάλαβε ότι η ποιότητα και το σωστό branding θα μπορούσαν να αναγεννήσουν ένα προϊόν που μέχρι τότε είχε χάσει τον προσανατολισμό στις ξένες αγορές. Εκατομμύρια τόνοι ποιοτικού ελληνικού λαδιού έφευγαν στο εξωτερικό σε εξευτελιστικές τιμές και στη συνέχεια το ελληνικό λάδι βαφτιζόταν «ιταλικό» και «ισπανικό». Φτηνές συσκευασίες με πρόχειρο σχεδιασμό, που δεν πήγαινε μακρύτερα από τον Παρθενώνα και την Ακρόπολη, βρισκόντουσαν στα ράφια των καταστημάτων του εξωτερικού. Το ελληνικό λάδι ήταν ο φτωχός συγγενής, ο απαξιωμένος «άλλος». Κι αυτό έπρεπε να αλλάξει.
Σήμερα το «Λάμδα» βρίσκεται σε δεκάδες πόλεις του εξωτερικού. Από τα Harrod’s ως τα καλιφορνέζικα ντελικατέσεν, από το Χονγκ Κονγκ ως το Ντουμπάι, το «Λάμδα» χαρίζει γευστικές συγκινήσεις σε όσους μπορούν να ανταπεξέλθουν στην τσουχτερή τιμή του. Θεωρείται ένα επιχειρηματικό δώρο κύρους, ενώ, σύμφωνα με το δημιουργό του, αναβαθμίζει εξίμισι φορές την προστιθέμενη εξαγώγιμη αξία του ελληνικού ελαιόλαδου.
Η αφαιρετική συσκευασία του με το πλακέ μπουκάλι και το ελληνικό λάμδα μέσα λευκό στον κύκλο ενθουσίασε και τους λάτρες του ντιζάιν. Το 2008 του απονεμήθηκε το ασημένιο μετάλλιο στον παγκόσμιο διαγωνισμό New York Festivals. Άλλο ένα στοίχημα είχε κερδηθεί.
Για το μέλλον ο Γιώργος Κολιόπουλος ετοιμάζει ένα ακόμα λανσάρισμα που θα συζητηθεί. Κανείς δεν ξέρει τι θα αφορά, όμως αξίζει να μείνουμε σε κάτι που είναι γραμμένο στην αρχική σελίδα της ιστοσελίδας της εταιρείας του.
«Δεν μπορείς να κάνεις μια σαφή πρόβλεψη για το πώς θα συμπεριφερθεί το σύστημα. Ε, και;». Αυτό το «ε, και» είναι τελικά που κάνει όλη τη διαφορά.
moneypro.gr
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.