Από τους
υπεύθυνους της Ακαδημίας των Πολιτών
Δημοσίευση: Οκτωβρίου 09, 2012
- Κατηγορία:
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ,
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Σύμφωνα
με έρευνες (Reber 1992, King et al. 1997, Lindsay et al. 1993 κλπ.), άτομα με νοητική υστέρηση που δέχονται κάποιου
είδους ψυχοθεραπευτική παρέμβαση, μπορούν να ωφεληθούν σε πολλά επίπεδα, όπως
για παράδειγμα, στην αλλαγή του οικογενειακού κλίματος και της συμπεριφοράς των
μελών.
Η
συστημική θεραπεία ως μοντέλο ψυχοθεραπείας που επιδρά στην αλλαγή των σχέσεων
του συστήματος, αλλαγή που επιφέρει αλλαγές τόσο στις ιδιότητες των μελών του
συστήματος όσο και στις ιδιότητες του ίδιου του συστήματος, μπορεί δυνητικά να
αποτελέσει έναν αποτελεσματικό τρόπο παρέμβασης σε πλαίσια που εντάσσουν άτομα
με ειδικές ανάγκες (οικογένεια, ομάδα, σχολείο, κέντρα δημιουργικής απασχόλησης
ΑΜΕΑ κλπ).
Το
εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα διάρκειας 500 ωρών έχει στόχο να προσφέρει εκείνη
τη θεωρητική γνώση και τις απαραίτητες πρακτικές δεξιότητες για την εφαρμογή
μεθόδων και τεχνικών συστημικής θεραπείας στον ευρύτερο χώρο των ειδικών
αναγκών.
Βασικοί
θεματικοί άξονες :
Θεωρία
συστημάτων (ορισμοί, θεωρητικές αρχές κλπ).
·
Εισαγωγή
στη συστημική θεραπεία (ιστορία, θεωρητικές αρχές, βασικά μοντέλα, μέθοδοι και
τεχνικές παρέμβασης).
·
Τεχνικές
οικο - συστημικής παρέμβασης στο πλαίσιο της τάξης και του σχολείου.
·
Τεχνικές λήψης πληροφοριών και δόμησης του
οικογενειακού ιστορικού.
·
Η
διαμόρφωση του θεραπευτικού αιτήματος
·
Νοητική
υστέρηση.
·
Αυτισμός.
·
Κινητικές
αναπηρίες.
·
Μαθησιακές
δυσκολίες (δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία κλπ).
·
Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και
υπερκινητικότητα.
·
Συναισθηματικές
δυσκολίες παιδιών (άγχος, πένθος, απομόνωση, χαμηλή αυτοπεποίθηση κ.λ.π.).
·
Δυσκολίες
συμπεριφοράς.
·
Διαταραχές
λόγου και ομιλίας
·
Θυματοποίηση
(σχολικός εκφοβισμός).
·
Χαρισματικά
παιδιά.
·
Το παιδί με τη χρόνια ασθένεια (καρκίνος,
διαβήτης, καρδιακές παθήσεις κλπ).
·
Οικογένεια
και άτομο με ειδικές ανάγκες.
·
Αυτοπεποίθηση/Διεκδικητικότητα ατόμων με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
Οι
θεωρητικές παρουσιάσεις θα διανθίζονται από βιωματικές διεργασίες εκπαίδευσης
(παιχνίδια ρόλων, ασκήσεις, προσομοιώσεις συνεδριών συστημικής θεραπείας κλπ), ενώ παράλληλα θα προσφέρεται στους συμμετέχοντες
και η δυνατότητα της εποπτείας από τους
εκπαιδευτές σε περιστατικά του επαγγελματικού τους χώρου.
Το
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας και ειδικής
αγωγής (ψυχίατρους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτές κλπ),
εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, φυσιοθεραπευτές, εργοθεραπευτές,
λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς κλπ.
καθώς και τελειόφοιτους φοιτητές των σχετικών σχολών.
Δεν
απαιτείται κάποιου είδους επαγγελματική εμπειρία για την παρακολούθηση του
προγράμματος.
Το
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα θα
πραγματοποιηθεί την ακαδημαϊκή χρονιά 2012 - 2013 από τον Οκτώβριο έως και τον Ιούλιο, Σάββατο και Κυριακή ανά δεκαπέντε
ημέρες από τις 10.00 π.μ.- 18.00μ.μ. Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης (500
ώρες). .
Το
σεμινάριο θα διεκπεραιώνεται από έναν εκπαιδευτή και δύο συμπληρωματικούς σε κάθε πόλη, έτσι ώστε να
μη χάνεται η συνοχή και η αποτελεσματικότητα της ομάδας.
Αριθμός
συμμετεχόντων : 40 άτομα ανά τμήμα. Κόστος: 150
ευρώ το μήνα.
Πόλεις:
σε όλες τις πόλεις που λειτουργεί Ακαδημία των πολιτών.
©Typologos.com
2012
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.