Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Την επανεμφάνιση και ανακαίνιση της οθωμανικής παρουσίας στην Ελλάδα για να έρθουν Τούρκοι τουρίστες και να στηρίξουν την ελληνική οικονομία, που όπως είναι γνωστό περνά μεγάλη κρίση, πρότεινε η τουρκική εφημερίδα Hürriyet, σε σχετικό της δημοσίευα στις 22 Νοεμβρίου.
Να ανακαινίσουμε λοιπόν όλα τα οθωμανικά μνημεία αν θέλουμε να έρθουν οι χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες και να ενισχύσουν την παραπαίουσα ελληνική οικονομία, δηλαδή με λίγα λόγια να… ξαναθυμηθούμε την οθωμανική μας κληρονομιά για να προσελκύσουμε τους
Τούρκους τουρίστες. Αυτά τα πρωτοφανή είπε και τόνισε σε πρόσφατη περιοδεία του στην Βόρειο Ελλάδα, ο πρόεδρος της «Ένωσης Τούρκων Ταξιδιωτικών Πρακτόρων», Başaran Ulusoy, και μάλιστα, όπως αναφέρει η τουρκική εφημερίδα, παρουσία των δημάρχων Κόνιτσας, Πέλλας, Ιωαννίνων και Καστοριάς.
Ο κύριος αυτός, που εμφανίστηκε ούτε λίγο ούτε που σαν ο «σωτήρας» της ελληνικής οικονομίας, τόνισε στους Έλληνες δημάρχους ότι η περιοδεία του αυτή στην βόρειο Ελλάδα είναι πολύ σημαντική για την ελληνική οικονομία και ότι αν οι Έλληνες δήμαρχοι εφαρμόσουν τις προτάσεις του, τότε θα υπάρξει χείμαρρος τουριστών από την Τουρκία, (δηλαδή σωθήκαμε!!!), που θα αναζωογονήσει την ελληνική οικονομία.
Πρόσθεσε δε ότι στην Ελλάδα υπάρχει πληθώρα οθωμανικών μνημείων από τα οποία τα περισσότερα χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση, (και γιατί όχι άμεση επαναλειτουργία και ότι ένα τέτοιο πρόγραμμα αναζωογόνησης της οθωμανικής κληρονομιάς της Ελλάδας, θα είναι πολύ χρήσιμο και για τους δυο λαούς και θα τονώσει τον ελληνικό τουρισμό, (τα ίδια έλεγε και ο αξιότιμος δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ Μπουτάρης, αλλά… φως δεν είδαμε παρά τις αλλεπάλληλες εμφανίσεις του στα τουρκικά κανάλια καλώντας τους Τούρκους να έρθουν στην φιλότουρκη Θεσσαλονίκη, πατρίδα του Μουσταφά Κεμάλ).
Αλλά το θέμα αυτό έχει και άλλες πολύ σημαντικές προεκτάσεις. Πρόσφατα σε μια παρουσία της οθωμανικής κληρονομιάς της Ελλάδα που έγινε στην Κωνσταντινούπολη, ακουστήκαν πολλά φαιδρά τα οποία όχι μόνο δεν στέκουν ιστορικά αλλά και προκαλούν τον γέλωτα, είναι όμως άλλη μια πλευρά της επίσημης τουρκικής επεκτατικής αντίληψης, (νεοοθωμανικη πολιτική του Αχμέτ Νταβούτογλου), στον πολιτιστικό και όχι μόνο τομέα. Αναφορές όπως, «οι εθνικιστές Έλληνες καταστρέφουν την οθωμανική πολιτιστική κληρονομιά, τα οθωμανικά μνημεία στην Ελλάδα καταρρέουν, σκόπιμα δεν κτίζονται πια… τζαμιά και τουρκικά χαμάμ», λες κει είμαστε στον δέκατο ένατο αιώνα, καταδεικνύουν ακριβώς αυτή την πολιτική.
Ειδικά για την ελληνική πρωτεύουσα, την Αθήνα, συχνά παρουσιάζονται ακόμα και τηλεοπτικές εκπομπές, (μεγάλη τηλεοπτικη παρουσίαση στην Kocaeli TV στην 11/11), που καυτηριάζουν την ελληνική στάση να μην δοθεί ξανά στην λειτουργία τον γνωστό «Βοεβόδα τζαμί» στο Μοναστηράκι. Το τζαμί αυτό παρουσιάζετε σαν ένα από τα τρία οθωμανικά μνημεία που έχουν διασωθεί στην Αθήνα από τα 86, όπως αναφέρουν οι Τούρκοι ειδικοί, τζαμιά λουτρά κ.α., που είχαν κτίσει οι Οθωμανοί και τα… «γκρέμισαν» οι Έλληνες φανατικοί εθνικιστές.
Πέραν της Αθήνας όμως, όπως υποστηρίζουν οι νεοοθωμανιστές, σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν χιλιάδες οθωμανικά μνημεία που αποδεικνύουν, όπως πιστεύουν στην Τουρκία, ότι η Ελλάδα αποτελεί… αναπόσπαστο τμήμα της μεγάλης οθωμανικής κληρονομιάς. Έτσι, σύμφωνα με το τουρκικό περιοδικό «Ακσιόν», μόνο στα νησιά του Αιγαίου πελάγους και κυρίως στην Λέσβο, Ρόδο, Χίο και Κω, υπάρχουν 462 οθωμανικά μνημεία, απόδειξη της μεγάλης άνθησης του «οθωμανικού πολιτισμού» και της οθωμανικής ταυτότητας των νησιών αυτών. Όσον αφορά τα Δωδεκάνησα εκεί πρωτοστατεί στις καταγγελίες κατά της Ελλάδας ότι καταστρέφει την οθωμανική κληρονομιά, η πρώην Τουρκάλα πρόξενος, Ρόδου, Τουρχάν Φειζίογλου , (κόρη του πρώην ηγέτη του Ρεπουμπλικανού κόμματος της Τουρκίας και πρωτεργάτη της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο το 1974, Τουρχάν Φεϊζίολγου).
Η κυρία αυτή από το 2004 απαίτησε από τον τότε υπουργό Αιγαίου, κ Αριστοτέλη Παυλίδη σαν… αντιστάθμισμα στο άνοιγμα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, την επαναλειτουργία του οθωμανικού τεμένους της Ρόδου, του «Αγά Χαν τζαμί», το οποίο θεωρείτε σαν σύμβολο της οθωμανικής κυριαρχίας στην περιοχή. Σύμφωνα με τότε δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας Ραντικάλ, στις 21 Ιουλίου 2004, η Φειζίογλου τόνισε ανοιχτά ότι δεν μπορεί η Τουρκία να προχωρήσει στην επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, (που όπως είναι γνωστό παραμένει κλειστή) και αυτή να μην μπορεί να ανοίξει τα τζαμιά των Δωδεκανήσων.
Σύμφωνα με την τότε Τουρκάλα πρόξενο, για πρώτη φορά υποστηρίχτηκε ανοιχτά ότι στα Δωδεκάνησα υπάρχει τουρκική μειονότητα που θα πρέπει να αναγνωριστεί διεθνώς και να της αποδοθούν τα νόμιμα δικαιώματα της.
Στην νεοοθωμανοποίηση της Ελλάδα ενεργό ρόλο έχει και ο περίφημος ψευτομουφτής της Ξάνθης, κ Αχμέτ Μετέ. Τον περασμένο Ιούνιο ο γνωστός πλέον ψευτομουφτής της Ξανθής, Αχμέτ Μετέ, κατήγγειλε στον τουρκικό τύπο ότι στην Ελλάδα εξελίσσετε μια συστηματική εκστρατεία καταστροφής καθετί που θυμίζει την οθωμανική εποχή.
Ο κ Μετέ αναφέρθηκε στα οθωμανικά μνημεία τα οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, αποδεικνύουν την μεγάλη οθωμανική κληρονομά της Ελλάδας, την οποία όμως οι «Έλληνες εθνικιστές και φανατικοί» καταστρέφουν με κάθε μέσο, γεγονός που θα πρέπει να καταγγελθεί σε διεθνείς οργανώσεις. Ιδιαίτερα κάνει λόγω για την περιοχή της δυτικής Θράκης, όπου παρά του ότι οι τοπικές αρχές κάνουν κάθε προσπάθεια για να συντηρήσουν τα οθωμανικά μνημεία και τα μουσουλμανικά τζαμιά σε σημείο μάλιστα να δημιουργούνται παρεξηγήσεις, ο κ. Μετέ επέμενε ότι η οθωμανική κληρονομιά βρίσκεται σε διωγμό.
Εκτός όμως από την δυτική Θράκη οι νέοοθωμανιστές κάνουν λόγω για μια σειρά… «οθωμανικών πόλεων» και οθωμανικών μνημείων που βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα και που θα πρέπει να γνωστοποιηθούν και να αξιοποιηθούν για την εκστρατεία «αναγέννησης» της… οθωμανικής εποχής στην Ελλάδα. Έτσι κάνουν λόγω για το Ναύπλιο και τα οθωμανικά του τεμένη, για τα γνωστά τρία οθωμανικά μνημεία της Αθήνας, για τα τζαμιά στα Τρίκαλα, τον Τίρναβο, την Λάρισα, τα Τέμπη και τον γνωστό οθωμανικό τουρμπέ, για τα Γιαννιτσά της Πέλλας, όπου όπως αναφέρουν υπήρχαν περί τα 100 τζαμιά και τουρπμέδες, για την Βέροια, την Έδεσα, φυσικά την Θεσσαλονίκη, όπου ο Λευκός Πύργος παρουσιάζεται σαν το μεγαλύτερο μνημείο οθωμανικού πολιτισμού, αν και οι ιστορικοί αναφέρουν ότι κτίστηκε επί βυζαντινής εποχής, (να σημειωθεί ότι ο Λευκός Πύργος ονομάζονταν «Ματωμένος Πύργος», εξ αιτίας των φυλακισμένων που κρατούνταν εκεί, όπως πολλών Ελλήνων, που κατά την διάρκεια της επανάστασης του 21 εκεί βρήκαν φρικτό θάνατο από τους Οθωμανούς βασανιστές), επίσης για τις Σέρρες, όπου όπως αναφέρετε έχει αρχίσει εκστρατεία ακόμα και από τις τοπικές δημοτικές αρχές για την αναστύλωση της οθωμανικής κληρονομιάς της πόλης.
Ιδιαιτέρα για την πόλη των Σερρών αναφέρεται ο περίφημος τουρμπές του Σεΐχη Μπεντρεντίν, η σωρός του οποίου μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη μετά την απελευθέρωση των Σερρών σαν χειρονομία ανταπόδοσης της ελληνικής κυβέρνησης στην άδεια που δόθηκε τότε από τον Κεμάλ, στην μεταφορά της θαυματουργής εικόνας της Παναγιάς Σουμελά από τον Πόντο που την είχαν κρύψει πριν φύγουν οι Πόντιοι πρόσφυγες, στην Ελλάδα και για το Ζιντζιρλί τζαμί του δέκατου έκτου αιώνα. Επίσης την Καβάλα και τα πολλά τζαμιά της, την Δράμα και φυσικά τις πόλεις της δυτικής Θράκης όπου και σήμερα υπάρχει έντονη η οθωμανική παρουσία.
Όλα αυτά λοιπόν σύμφωνα με τους Τούρκους νεοοθωμανιστές θα πρέπει να ανακαινιστούν και να… ξαναγυρίσουμε στον δέκατο ένατο αιώνα για να… σωθεί η ελληνική οικονομία από τον τουρκικό τουρισμό.
Ασκ ολσούν Γιουνανιστάν!
Επιτέλους βρήκαμε τους «σωτήρες» που θα μας σώσουν από την κρίση με πρώτο και καλύτερο τον Σουλεϊμάν τον «Χαζοπρεπή».
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.