Διατεταγμένη βλακεία και απαιδευσία…

0


Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο Πάντειο Πανεπιστήμιο διεπίστωσε ότι μεταξύ των 300 φοιτητών του, που παρακολουθούσαν τη διάλεξή του στο πανεπιστημιακό αμφιθέατρο, μία μόνο φοιτήτρια Αλβανικής καταγωγής ανταποκρίθηκε και απάντησε στο ερώτημα που έθεσε για το πότε έγινε η μάχη του Μαραθώνα. Οι άλλοι φοιτητές επέδειξαν άγνοια και παχυλή αδιαφορία…

του Στέλιου Συρμόγλου

Το όλο “παράλογο” συμβάν καταδείχνει εν πολλοίς την απαιδευσία της νεολαίας, που ωστόσο έχει να κάνει με τη διατεταγμένη κομματική βλακεία, με την πνευματική δυσκαμψία στο χώρο της ψευδοδιανόησης, στις έμμονες ιδέες του παρελθόντος, ώστε το παράλογο να διεκδικεί τη θέση του ορθού λόγου, αν και στη σύγχρονη επιστήμη και την υποψιασμένη κοινωνία το λογικό σχήμα σε πολλές περιπτώσεις είναι το μοναδικό στοιχείο εγκυρότητας…

Η κατάντια της παιδείας, ως αποτέλεσμα της μιζέριας των εκφραστών της, της έλλειψης παντελούς αισθητικής στο ευρύτερο πεδίο της διανόησης, των αλλοπρόσαλλων πολιτικών ανίδεων υπουργών Παιδείας τις τελευταίες δεκαετίες, του πρόσκαιρου πολιτικού συμφέροντος και των κομματικών αγκυλώσεων, οδήγησε στη διαμόρφωση μιας κοινωνίας απαίδευτων και άβουλων πολιτών. Κι αν στην παρατηρούμενη απαιδευσία, προστεθούν ή έλλειψη καλλιέργειας και αγωγής, τότε διαμορφώνεται ένα σκηνικό κοινωνικής αποχαύνωσης….

Πολλοί είναι οι λόγοι αυτής της απελπιστικής κατάστασης. Η πνευματική και ηθική σύγχυση, που κατέχει τον καθυστερημένο διανοούμενο της εξαγορασμένης επιβίωσης των τελευταίων χρόνων της παρηκμασμένης ελληνικής κοινωνίας, διαχέει την αμφιβολία για τις προθέσεις και τις αντιδράσεις των πνευματικών ποδηγετών μας. Πολλοί και οι ανάξιοι αντιπρόσωποι του πνεύματος, που κομματικά στρατευμένοι, προσπάθησαν να επιβάλλουν μια μορφή σκοταδισμού, εισάγοντας το χάος των αντιφάσεων στην πανεπιστημιακή κοινότητα και στο εκπαιδευτικό σύστημα ευρύτερα…

Μια τρομερή αντίφαση στις κατακτήσεις της παιδείας αποτελούν οι αργοπορημένοι “προοδευτικοί” του χθές, οι οποίοι δυστυχώς διέφθειραν και διαφθείρουν τους καλοπροαίρετους νέους, προβάλλοντας ένα πλάνο ανθρωπισμό χωρίς υποδομές…

Η πνευματική, επίσης, αγκύλωση των κομματικών πιστών, καθηλώνοντας τη σκέψη, ενισχύει το κατεστρεπτικό μίσος των αντιθέσεων στο χώρο της παιδείας, πράγμα που γίνεται φανερό από τις παράλογες απαιτήσεις και τους βανδαλισμούς των καταλήψεων. Στις καθυστερημένες χώρες, της ανεδαφικής διεκδίκησης, ανθεί η δημαγωγία των ξεπερασμένων συνθημάτων  τα οποία αποπροσανατολίζουν τις ανησυχίες των αγαθών και στηρίζουν την εξουσία των λαϊκιστών  με αποτέλεσμα να πηγαίνει “περίπατο” η γνώση, όπως θα έπρεπε να ανθεί σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης…

Προβληματικοί και ανεύθυνοι εξουσιαστές, διαφόρων αποχρώσεων, ασελγούν σε βάρος του ηθικώς και πνευματικώς εξαθλιωμένου κοινωνικού συνόλου. Και το χειρότερο είναι πως οι νέοι, ενώ διαπιστώνουν την παρακμή σ’ όλες τις εκδηλώσεις του κοινωνικού βίου, όχι απλώς δεν κατορθώνουν να επισημάνουν τα βαθύτερα αίτια της επικίνδυνης καθυστέρησης, αλλά αρκούνται στη συνθηματολογία του φραπέ και “χάνονται” στους δαιδαλώδεις διαδρόμους του ανάλαφρου, του επιδερμικού και της άγνοιας…

Και δεν είναι η οικονομική κρίση που ως αιμοβόρο αρπακτικό μας άρπαξε κάθε ελπίδα και αξιοπρέπεια. Τα συνεχώς πολλαπλασιαζόμενα προβλήματα στο χώρο της παιδείας και η παρανοική αντιμετώπισή τους από τους αδίστακτους τυχοδιώκτες της εξουσίας, έχουν ως αποτέλεσμα την επιτάχυνση της κοινωνικής διάλυσης.

Ακόμη και οι εναπομείναντες συνδικαλιστές, όργανα ως επί το πλείστον των εξουσιαστικών συστημάτων, αλληλοσυγκρούονται χωρίς αναστολές, σε ένα αγώνα κηδεμονίας και καθυπόταξης της άκριτης μάζας. Προσπαθούν, εκμεταλλευόμενοι την αντικειμενική αθλιότητα, να ποδηγετήσουν το άμορφο πλήθος σύμφωνα με τα εξουσιαστικά δόγματα που ακόμη υπηρετούν.

Οι νέοι στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι αγνοί από τη φύση τους, αλλά εύκολα παρασύρονται και χωρίς να το καταλάβουν γίνονται τυφλά εξαρτήματα του κομματικού μηχανισμού. Για χρόνια τους πλάνεψαν με κολακείες, με ψεύτικες υποσχέσεις και ευτελείς παροχές. Ο σκεπτόμενος άνθρωπος, απαλλαγμένος του κομματικού φανατισμού, αν είχε την ατυχία να παρακολουθήσει τη συζήτηση των αντιπροσώπων των κομματικών νεολαιών, αμέσως θα κυριεύονταν από μια καθολική απογοήτευση, για την επιφανειακή και διατεταγμένη αντιμετώπιση της γνώσης και των θεμάτων της παιδείας γενικότερα….

Με νομοθετικά εξαμβλώματα, που χαρακτηρίζονται από τη βάναυση κακοποίηση της λογικής και την αποθέωση του παραλόγου, αλλά και που νομιμοποιούν απαράδεκτες συντεχνιακές επιδιώξεις, η παιδεία οδηγήθηκε στην κατάρρευση και η γνώση στον Καιάδα. Και η νεολαία αποπροσανατολισμένη, παραπαίει μέσα στα συντρίμμια της ηθικής και πνευματικής κατάρρευσης. Η δε πτώση των αξιών έφερε την καθολική κακοδαιμονία, που πλήττει ανελέητα τους νέους.

Οι τυχοδιώκτες της πολιτικής και της ανίκανης κομματικής λογικής συνεχίζουν να κυριαρχούν. Η καταστροφή προχωράει στην ολοκλήρωσή της και δυστυχώς οι “φωτισμένοι” που αντιλαμβάνονται τη επερχόμενη συμφορά, στέκουν τρομαγμένοι θεατές, γιατί η συκοφαντία τους απειλεί.

Είμαστε στα πρόθυρα του τέλους… Αν οι ελεύθεροι άνθρωποι που διαισθάνονται την έλευση των δεινών, συνεχίσουν να παραμένουν καθηλωμένοι από το φόβο και δεν αγωνιστούν με αυτοθυσία, τότε οι πνιγμένες φωνές των ελαχίστων αγωνιστών για την κατάντια της παιδείας μας, της καταστροφής της ελληνικής γλώσσας και της αποψίλωσης κάθε προοπτικής κοινωνικής προόδου με γνώμονα και τη γνώση, θα σιγήσουν κι αυτές μέσα στις οιμωγές της τραγικής καταστροφής.

Και τότε στο ίδιο αμφιθέατρο, όπου ο καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης διεπίστωσε την απαιδευσία της ελληνικής νεολαίας, θα υπάρξουν κι άλλες φοιτήτριες ή φοιτητές άλλων εθνικοτήτων, που θα γνωρίζουν την ελληνική ιστορία και τις πτυχές της καλύτερα από τους Ελληνες νέους, οι οποίοι ωστόσο θα φωνασκούν επιπολαίως για καλύτερη παιδεία και περισσότερα δικαιώματα μέσα στο πανεπιστήμιο, ως “εκτρώματα” του καταστρεπτικού έργου της κομματικής λογικής. Ως “καλοκουρδισμένα όργανα” χωρίς ελεύθερη σκέψη, που απλώς θα διαγκωνίζονται να κλέψουν την παράσταση των εντυπώσεων, με μια ασυναρτησία συμβόλων του λόγου, τα οποία πάντα εκφράζουν δυο κατηγορίες εννοιών, τις καθαγιασμένες και τις επάρατες…
Δημοσίευση: Μαρτίου 18, 2013

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Διατεταγμένη βλακεία και απαιδευσία…"

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.

Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator