Σαν σήμερα, 1η Μαίου, και πριν από 19 χρόνια έφυγε από τη ζωή ένας από τους πρωταγωνιστές του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ο βραζιλιάνος Αϊρτον Σένα ντα Σίλβα. Υπήρξε κάτοχος πολλών ρεκόρ στη formula 1 και αναγνωρίστηκε αρκετές φορές από το κοινό ως ένας από τους καλύτερους οδηγούς.
Γεννημένος το 1960 στο Sao Paolo της Βραζιλίας άρχισε την καριέρα του από τα αγωνιστικά τύπου kart, στην συνέχεια πέρασε στη formula 3, κερδίζοντας το πρωτάθλημα του 1983 και τέλος αγωνίστηκε στη formula 1, αρχικά με τα χρώματα της Toleman-Hart και αργότερα στην Lotus-Renault, με την οποία και κέρδισε έξι πρωταθλήματα. Από το 1988 οδηγούσε το μονοθέσιο της McLaren-Honda. Μαζί με τον Alain Prost, ο οποίος αγωνιζόταν για την ίδια ομάδα πήραν τη νίκη στους 15 από τους 16 αγώνες του πρωταθλήματος του 1988.
Αξιοσημείωτο είναι το ότι από το 1989 μέχρι το 2006 ο Αϊρτον Σένα κατείχε το ρεκόρ για τις περισσότερες pole positions (ηγετικές θέσεις εκκίνησης μετά από κατατακτήριους γύρους). Επίσης κατέχει το ρεκόρ για έξι νίκες στην πίστα του Μονακό, μία από τις πιο απαιτητικές διαδρομές και θεωρείται ο τρίτος πιο επιτυχημένος οδηγός όλων των εποχών σύμφωνα με τις νίκες του.
Ο τελευταίος αγώνας του Αϊρτον Σένα ήταν στην πίστα της Imola, στην Ιταλία. Στον 7ο γύρο της διαδρομής το μονοθέσιο του έφυγε εκτός πίστας χτυπώντας ένα τοίχο από τσιμέντο με την ταχύτητα των 217 χλμ/ώρα. Ο θάνατός του διαπιστώθηκε στο νοσοκομείο της Μπολόνια λίγες ώρες μετά. Η τύχη του είχε βέβαια κριθεί την στιγμή που απεγκλωβίστηκε από το μονοθέσια του καθώς σύμφωνα με του γιατρούς δεν είχε ελπίδες να επιζήσει.
Σύμφωνα με δηλώσεις του ίδιου το μονοθέσιο με το οποίο αγωνιζόταν, ύστερα από μετατροπές που είχαν γίνει παρουσίαζε αστάθεια και χειρότερη απόδοση. Τους ισχυρισμούς του επιβεβαίωσε και το πόρισμα σχετικά με το ατύχημα, δεκατρία χρόνια μετά.
Εντύπωση προκαλεί το ότι κατά την διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών για τον αγώνα στον οποίο έχασε τη ζωή του ο Αϊρτον Σένα, υπήρξε ακόμα ένας θάνατος οδηγού, του Αυστριακού Ratzenberger. Μάλιστα κατά τη διάρκεια της εξέτασης του μονοθέσιου του Αϊρτον Σένα, βρέθηκε σε αυτό μια αυστριακή σημαία, την οποία σκόπευε να επιδείξει ο βραζιλιάνος μετά τον αγώνα και προς τιμήν του αυστριακού συναδέλφου του.
Ο θάνατός του ήταν ο τελευταίος που έχει σημειωθεί στη Formula 1. Έκτοτε έχει υπάρξει μεγάλη πρόοδος στο θέμα της ασφάλειας στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, παράγοντας τεχνογνωσία που μεταφέρεται και σε καθημερινά οχήματα γενικής χρήσης.
Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο της σύγκρουσης του Βραζιλιάνου οδηγού.
Χαρακτηριστική στιγμή της καριέρας του και παράδειγμα επαγγελματισμού αποτέλεσε ο κατατακτήριος αγώνας του βελγικού Grand Prix του 1992 κατά τη διάρκεια του οποίου ο Βραζιλιάνος σταμάτησε τον αγώνα και βγήκε από το μονοθέσιο του για να βοηθήσει τον Γάλλο αντίπαλό του Erik Comas, ο οποίος ενεπλάκη σε ατύχημα, σώζοντας του τη ζωή σύμφωνα με τον δεύτερο.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.