Αθήνα, 27/11/2013
Αρ. Πρωτ.: 14
Θέμα: Διαμαρτυρία για τα κενά σε καθηγητές στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, Μεταφορές, Σίτιση
Το Σάββατο 23/11/2013 πραγματοποιήθηκε συνάντηση, εκπροσώπων των Συλλόγων Γονέων των Μουσικών Σχολείων της Αττικής και του Καλλιτεχνικού σχολείου του Γέρακα, με την συμμετοχή του Γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων και εκπροσώπων της ΑΣΓΜΕ (Ανωτάτη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας),στη Βερανζέρου 22.
Αφού συζητήσαμε για την εξέλιξη των οξυμένων προβλημάτων πού αντιμετωπίζουν τα σχολεία μας, αποφασίσαμε την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, με νέα Πανελλαδική κινητοποίηση την Πέμπτη 5/12/2013.
Συγκεκριμένα αποφασίσαμε:
Στην Αθήνα να πραγματοποιήσουμε συγκέντρωση, και μουσική διαμαρτυρία έξω από το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την ΑΣΓΜΕ και την ΠΜΣ (Πανελλήνιο Μουσικό Σύλλογο) στις 11 π.μ.
Την ίδια ημέρα όσα σχολεία δεν κατεβούν στην Αθήνα, θα κάνουν παρέμβαση στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, με μουσική διαμαρτυρία η στην πόλη τους.
Απαιτούμε από τον Υπουργό Παιδείας κ Αρβανιτόπουλο, να δεχτεί αντιπροσωπεία των Γονέων για να δώσει απαντήσεις στο Υπόμνημα πού για άλλη μία φορά σας καταθέτουμε.
ΚΕΝΑ
Όπως αναφέρεται στην Υ.Α. ΥΠ.Ε.Π.Θ. 3345/88 (Φ.Ε.Κ. 649 Β΄): Ίδρυση και λειτουργία μουσικών σχολείων: «Σκοπός των μουσικών σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνασίων και λυκείων) είναι η προετοιμασία και κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία, εάν τελικά επιλέξουν άλλο τομέα επιστημονικής ή επαγγελματικής έκφρασης».
Όμως, 25 χρόνια μετά την ίδρυση του πρώτου Μουσικού Σχολείου Παλλήνης (σχολικό έτος 1988-89), τα προβλήματα που συνοδεύουν εξαρχής τη λειτουργία τους όχι μόνο δεν επιλύονται, αλλά, αντίθετα, επιδεινώνονται.
Ενώ ο αριθμός των μαθητών των σχολείων μας σταδιακά αυξάνει, ο συνολικός αριθμός των καθηγητών μουσικής και Καλλιτεχνικής παιδείας, αντίθετα, μειώνεται ραγδαία.
Ο αριθμός των μόνιμων καθηγητών τα τελευταία 4 χρόνια παραμένει καθηλωμένος, λόγω της αναστολής, πρακτικά, των διορισμών.
Ακόμα χειρότερα, ο αριθμός των αναπληρωτών και ωρομίσθιων καθηγητών τα τελευταία 4 χρόνια έχει μειωθεί δραματικά, με αποκορύφωμα το φετινό σχολικό έτος, κατά το οποίο, έχοντας διανύσει ήδη 2 μήνες διδασκαλίας, παραμένει μηδενικός! Αποτέλεσμα: Απώλειες 17000 διδακτικών ωρών / εβδομάδα από την έναρξη του σχολικού έτους.Αξίζει στο σημείο αυτό να τονιστεί ότι τα προηγούμενα σχολικά έτη οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών και ωρομίσθιων γίνονταν λίγο πριν ή και μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την δυνατότητα αναπλήρωσης των χαμένων ωρών διδασκαλίας. Ο κ. Υπουργός επέδειξε πρόσφατα γρήγορα αντανακλαστικά για την κάλυψη των χαμένων διδακτικών ωρών λόγω καταλήψεων. Απορία: Γιατί δεν επιδεικνύει τη ίδια ευαισθησία και για την κάλυψη των χιλιάδων χαμένων ωρών μουσικών μαθημάτων;
Ύστερα από τις απλές αυτές διαπιστώσεις είναι πολύ λογικό να αναρωτηθεί ο οποιοσδήποτε αντικειμενικός και αμερόληπτος παρατηρητής:
Πώς μπορεί να επιτευχθεί ο σκοπός της ιδρυτικής απόφασης των μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων χωρίς την διασφάλιση του απαιτούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού;
Γιατί, μετά από 25 χρόνια λειτουργίας, τα σχολεία μας δεν έχουν αποκτήσει ακόμη το απαιτούμενο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό;
Γιατί, ενώ είναι καθορισμένες ήδη από το καλοκαίρι οι απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας μουσικών και Καλλιτεχνικών μαθημάτων, ποτέ δεν γίνονται οι κατάλληλες ενέργειες για την κάλυψή τους, έστω με αναπληρωτές και ωρομίσθιους, με την έναρξη του σχολικού έτους;
Είναι λογικό να καλύπτονται οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό μουσικής παιδείας πρώτα των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των γυμνασίων και κατόπιν των μουσικών σχολείων;
Έχουμε κουραστεί κάθε χρόνο να μετέχουμε στο ίδιο θέατρο του παραλόγου, να επαναφέρουμε κάθε φορά τα ίδια αιτήματα και αντί να δρομολογούνται σταδιακά οι λύσεις τους, αντίθετα αυτά να διογκώνονται και να επιδεινώνονται. Απαιτούμε αυτός ο εμπαιγμός να σταματήσει και να δοθούν άμεσα λύσεις στα χρόνια προβλήματα λειτουργίας των μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων.
Ο κ. Υπουργός και όλοι οι υπόλοιποι αρμόδιοι φορείς είναι ενήμεροι για την ιδιαιτερότητα και το μέγεθος του προβλήματος και οφείλουν να δράσουν ανάλογα.
Συγκεκριμένα:
Τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία αποτελούν κομμάτι του Δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος όπου οι μαθητές έχουν εισαχθεί κατόπιν απαιτητικών εξετάσεων επιλογής.
Επειδή τα σχολεία είναι διαδημοτικά, πολλοί από τους μαθητές τους ξεκινούν τη μέρα τους πολύ νωρίς το πρωί και επιστρέφουν στο σπίτι τους αργά το απόγευμα, μεταφέροντας ταυτόχρονα και τα μουσικά τους όργανα.
ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ.
Συνδέουμε την ύπαρξη των σχολείων με την λύση του προβλήματος της Μεταφοράς. Οι μετακινήσεις είναι μεγάλες και το ωράριο επιβαρυμένο, λόγω των επιπλέον ωρών των μουσικών μαθημάτων. Τα παιδιά των Μουσικών, εκτός από τις τσάντες έχουν την υποχρέωση να κουβαλούν και το όργανο επιλογής τους. Τα Μουσικά σχολεία μας είναι διαδημοτικά και οι μετακινήσεις μεγάλες. Σε πολλές περιπτώσεις απαιτούν την μετεπιβίβαση των παιδιών σε περισσότερα από ένα μέσο Δημόσιας συγκοινωνίας. Ακόμα και το ωράριο διαφορετικό από τα υπόλοιπα σχολεία, πού δεν μπορούν να καλύψουν οι αστικές συγκοινωνίες, μαζί με τα υπόλοιπα. Είναι, επομένως, πρακτικά αδύνατο να μετακινηθούν οι μαθητές των Μουσικών, των Καλλιτεχνικών σχολείων και όχι μόνο, με τις Δημόσιες συγκοινωνίες. Ζητάμε την κατάργηση της ΚΥΑ, όπως σήμερα ισχύει, και την μίσθωση λεωφορείων χωρίς χιλιομετρικές δεσμεύσεις για όλα τα σχολεία.
ΣΙΤΙΣΗ.
Άμεση Κάλυψη του Νομικού Κενού που δημιούργησε η νέα ΚΥΑ, προκειμένου να προχωρήσουν οι σχετικοί διαγωνισμοί για όλα τα σχολεία. Η αρμοδιότητα σίτισης να ανατεθεί στις Περιφέρειες όπως ήταν παλιά μαζί με την μεταφορά, με αποκλειστική χρηματοδότηση από το Κράτος. Το επιβαρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα, σε συνδυασμό με τις μεγάλες αποστάσεις που πρέπει να διανυθούν, έχουν ως αποτέλεσμα την πολύωρη απουσία των παιδιών από το σπίτι τους. Είναι αδύνατο να μπορέσουν να αντέξουν τόσες ώρες χωρίς διατροφή.
Πιστεύουμε ότι τα παιδιά αυτά αξίζουν εκ μέρους της πολιτείας περισσότερο σεβασμό και καλύτερη μεταχείριση. Είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικό να τα απογοητεύετε και να τους στερείτε χωρίς λόγο το δικαίωμα να σπουδάσουν απρόσκοπτα το αντικείμενο που έχουν επιλέξει. Άλλωστε, είναι κοινά παραδεκτό ότι τα σχολεία αυτά, όταν λειτουργούν εύρυθμα, αποτελούν εργαστήρια δημιουργικής έκφρασης και παράγουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για το κοινωνικό σύνολο.
Σας απευθύνουμε για μια ακόμη φορά έκκληση:
Σταματήστε να απαξιώνετε με την αδράνεια και τις παραλείψεις σας τα μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία. Δώστε τους τη δυνατότητα να μας προσφέρουν μια αχτίδα ελπίδας και μια νότα αισιοδοξίας στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας. Η διαιώνιση της υπάρχουσας κατάστασης μέσω απατηλών υποσχέσεων δεν ωφελεί πλέον. Αντίθετα, ενισχύει τα αισθήματα απογοήτευσης και οργής των παιδιών. «Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά; Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα…».
Κατ επανάληψη έχουμε ζητήσει από την ηγεσία του Υπουργείου συνάντηση για να εκθέσουμε και προφορικά τις απόψεις μας. Το ζητάμε για άλλη μία φορά.
Στην συνάντηση θα σας εκθέσουμε προφορικά και γραπτά τις θέσεις μας για όλα τα ζητήματα, όπως τα Αναλυτικά προγράμματα, Δωρεάν βιβλία στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Μαθήματα, τις πιστοποιήσεις και τις υποδομές.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Παπαδούλης Κωνσταντίνος Κουφαλάκος Παναγιώτης
Πίνακας Αποδεκτών Κοινοποίησης :
1. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κο Αρβανιτόπουλο Κωνσταντίνο
2. Υφυπουργό Κο Συμεών Κεδίκογλου
3. Καλλιτεχνική Επιτροπή Μουσικών Σχολείων
4. ΜΜΕ
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.