Είναι εντυπωσιακό το πόσο εύκολα πείθονται συμπολίτες μας όταν ακούνε κάτι που προκαταβολικά τους αρέσει από τους πολιτικούς που προκαταβολικά τους αρέσουν.
Βρε δεν πα να λένε οι αντίπαλοι ή τα στοιχεία ότι είναι τουλάχιστον υπερβολές αυτά τα όμορφα που χαϊδεύουν τ΄αυτιά τους, σκασίλα τους, αφού το λέει ο δικός τους πάει και τέλειωσε.
Όποιος έχει αντιρρήσεις είναι υβριστής και λασπολόγος, ακόμα και αν αποδεικνύεται ότι ο δικός τους δεν μπορεί, δεν έχει τις δυνατότητες, τις ικανότητες, τα απαραίτητα εφόδια για να πάει τον τόπο τους μπροστά.
Ακούσαμε σε όλους τους τόνους και κάθε τόσο, ότι με τα έργα στο Λιμάνι του Ναυπλίου θα γίνουμε κέντρο του Τουρισμού κρουαζιέρας περίπου όλης της Ανατολικής Μεσογείου.
Ο Περιφερειάρχης Τατούλης και ο Δήμαρχος Κωστούρος μας λένε σε κάθε ευκαιρία ότι το Λιμάνι του Ναυπλίου θα αποτελέσει τον άξονα της Περιφέρειας και της ευρύτερης περιοχής της Αργολίδας σε ένα τομέα τουριστικής ανάπτυξης ιδιαίτερα προσοδοφόρου, όπως είναι η κρουαζιέρα.
Θα περίμενε κανείς ότι για να επιτευχθεί ο στόχος θα πρέπει να γίνουν και άλλες παράλληλες δράσεις, γιατί ένα Λιμάνι δεν αρκεί, άλλωστε ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και σκληρός.
Υπάρχουν τέτοιες δράσεις από την πλευρά της Περιφέρειας και του Δήμου; Η απάντηση είναι αρνητική, τίποτα το ιδιαίτερο και συγκεκριμένο.
Μάλιστα θα έλεγα το αντίθετο αφού το Λιμάνι του Ναυπλίου δεν περιέχεται στον εθνικό σχεδιασμό των περιοχών που προβλέπει οργάνωση και ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει από την Πελοπόννησο το Κατάκολο, την Πύλο και την Καλαμάτα.
Πριν ένα μήνα λοιπόν δημοσιεύτηκε το τροποποιημένο "Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό..." όπου περιλαμβάνονται οι στρατηγικές κατευθύνσεις και για τον τουρισμό κρουαζιέρας.
Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο, ας αναρωτηθούν, αν θέλουν, όσοι είναι ευκολόπιστοι ότι με απλές εξαγγελίες των δικών τους, θα είναι καλύτερες οι "Επόμενες μέρες".
Δημοσιεύω το σχετικό άρθρο για τον τουρισμό κρουαζιέρας.
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 3155
12 Δεκεμβρίου 2013
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Αριθμ. 67659
Έγκριση τροποποίησης Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αυτού
Άρθρο 6
(Γ1) Τουρισμός κρουαζιέρας
Στρατηγικές κατευθύνσεις χωρικής οργάνωσης και ανάπτυξης:
α. Βελτίωση και εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων και δημιουργία πυλών εισόδου επιβατών κρουαζιέρας (home ports) με σύγχρονες εγκαταστάσεις κατά προτεραιότητα σε αναπτυγμένες, αναπτυσσόμενες και μητροπολιτικές περιοχές που διαθέτουν αεροδρόμια διεθνών συνδέσεων.
β. Δημιουργία εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας (ports of call) σε λιμάνια που έχουν ήδη δυνατότητα, ή μπορούν να αποκτήσουν τη δυνατότητα να εξυπηρετούν μεγάλα κρουαζιερόπλοια και βρίσκονται σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος. Κατά προτεραιότητα οι περιοχές αυτές είναι: Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Κατάκολο, Ρόδος, Βόλος, Καβάλα, Κως, Πάτμος, Πύλος, Μύκονος, Σαντορίνη, Καλαμάτα, Κέρκυρα, Κρήτη.
γ. Ειδικά για την περίπτωση της Αττικής διερεύνηση της δυνατότητας δημιουργίας εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης επιβατών κρουαζιέρας στον Πειραιά, στην ευρύτερη περιοχή του Φαληρικού Όρμου και στο Λαύριο.
δ. Ανάδειξη των σταθμών κρουαζιέρας σε πολυθεματικούς προορισμούς μέσω διασύνδεσής τους με τα θεματικά δίκτυα των ευρύτερων περιοχών (πολιτιστικά, θρησκευτικά, φυσιολατρικά κ.ά.).
ε. Εξασφάλιση πρόσβασης των επιβατών κρουαζιέρας στους τουριστικούς πόρους των ευρύτερων περιοχών των σταθμών (βελτίωση συγκοινωνιών, διεύρυνση ωραρίου λειτουργίας μουσείων, αρχαιολογικών χώρων κ.λπ.).
στ. Πρόβλεψη διαχωρισμού λιμενικής ζώνης σε ζώνη για εξυπηρέτηση κρουαζιέρας και ζώνη εμπορικού/επιβατικού−ακτοπλοϊκού λιμένα και προσδιορισμός χρήσεων στην λιμενική ζώνη για εξυπηρέτηση τουρισμού κρουαζιέρας με αντίστοιχες λιμενικές και χερσαίες εγκαταστάσεις.
ζ. Ανάπτυξη στις παρυφές των σταθμών κρουαζιέρας χώρων εμπορικών χρήσεων, ψυχαγωγίας και προώθησης τοπικών προϊόντων.
η. Διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας με σκοπό αφενός την βέλτιστη εξυπηρέτησή τους και αφετέρου την προστασία του προορισμού από τις ταυτόχρονες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων που εξαντλούν τα όρια των διαθέσιμων υποδομών.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.