Η καθημερινότητα μιας οικογένειας που ζει σε μία ψηφιακή πόλη ...πρακτικά και με απλά λόγια...

0


Η καθημερινότητα μίας μέσης αστικής οικογένειας που ζει σε μια ψηφιακή πόλη διαφέρει κατά πολύ σε σχέση με άλλες οικογένειες, άλλων Ελληνικών πόλεων. Δεδομένου ότι τα μέλη της χρησιμοποιούν προηγμένη τεχνολογία για τις συναλλαγές τους, τις μετακινήσεις ή απλά για την ενημέρωσή τους, μπορεί να θεωρηθεί ενδιαφέρουσα, απλούστερη ακόμη και ανεπτυγμένη. Εξάλλου, οι κάτοικοι πάντα έδειχναν ενδιαφέρον για τα ψηφιακά δρώμενα της πόλης τους και για τις δράσεις προώθησης της ευρυζωνικότητας, συμμετέχοντας στις εκδηλώσεις ενημέρωσης και στις ημερίδες επίδειξης των δυνατοτήτων ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο.

Κάθε πρωί, ο μπαμπάς της οικογένειας, αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τη ΔΩΡΕΑΝ ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο που προσφέρει ο Δήμος και ενημερώνεται για τις ειδήσεις της ημέρας, μέσα από την ιστοσελίδα του Δήμου. Οι δυνατότητες που απολαμβάνει δεν περιορίζονται, καθώς ενίοτε υποβάλλει αιτήσεις για πιστοποιητικά, χωρίς να χρειάζεται να φεύγει από τη δουλειά του για να μεταβεί στις αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίες. Μία άλλη συνήθειά του, είναι να καταβάλει τα δημοτικά τέλη της επιχείρησης του και να εξοφλεί το λογαριασμό ύδρευσης, ηλεκτρονικά.
Σε περιπτώσεις που οι αυξημένες επαγγελματικές υποχρεώσεις δεν επιτρέπουν τις παραπάνω υπηρεσίες, την κατάσταση αναλαμβάνει ο νεότερος γιός της οικογένειας. Για την άμεση εξυπηρέτησή του, επισκέπτεται το Ηλεκτρονικό Κ.Ε.Π. του Δήμου από τον ηλεκτρονικό του υπολογιστή και ζητάει να σταλούν τα πιστοποιητικά με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην προσωπική του διεύθυνση. Σε μία άλλη συναλλαγή, ενώ περιμένει για την εξέτασή του στα δημοτικά ιατρεία, περιηγείται στο internet ασύρματα, με το προηγμένης τεχνολογίας κινητό του τηλέφωνο. Η αγαπημένη του ιστοσελίδα είναι αυτή της WebTV του Δήμου, ουσιαστικά μία εναλλακτική μορφή τηλεόρασης – μέσω internet – ενημερωτικού και πολιτιστικού περιεχομένου. Το ίδιο μπορεί να κάνει ο οποιοσδήποτε πολίτης, στους χώρους υποδοχής και αναμονής δημοτικών σημείων της πόλης (Δημοτική βιβλιοθήκη, Δ.Ε.Υ.Α.) χάρη στη λειτουργία τους σαν hot-spots.
Σε μεγαλύτερη κλίμακα, όσον αφορά την άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη για καθημερινές συναλλαγές, το Σύστημα διαδημοτικής εξυπηρέτησης πολιτών της Τ.Ε.Δ.Κ. του Νομού, δημιουργήθηκε με σκοπό να του παρέχει, επιπλέον ηλεκτρονικές υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου. Συχνά, ο μπαμπάς της οικογένειας, ενημερώνεται για τις Δημοτικές αποφάσεις των άλλων Δήμων και τις συζητάει με τους συναδέλφους του. Μία φορά στο παρελθόν, χρειάστηκε να υποβάλει ηλεκτρονική αίτηση μεταδημότευσης, ενώ μέσω της συγκεκριμένης ιστοσελίδας και υπηρεσίας, ανανεώνει την άδεια κυνηγιού.
Ως δημόσιος υπάλληλος, απολαμβάνει τη διαδραστική συνεργασία με τους συναδέλφους του στις υπόλοιπες δημόσιες υπηρεσίες, καθώς μέσω τουΜητροπολιτικού Δικτύου Οπτικών Ινών, όλα τα δημόσια κτίρια είναι συνδεδεμένα και η ανταλλαγή δεδομένων, εγγράφων και παρακολούθηση θεμάτων έχουν αναβαθμιστεί.
Ο δημόσιος τομέας έχει εξελιχθεί ακόμη περισσότερο συνεπώς και οι εργαζόμενοι του Δήμου. Μία από τις δράσεις που βοήθησε πολύ, είναι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών στην ψηφιακή ασφάλεια. Οι ενδιαφερόμενοι συμμετέχουν σε μαθήματα υπολογιστών σχετικά με την ασφάλεια και τον σωστό χειρισμό του διαδικτύου. Με αυτόν τον τρόπο ο πολίτης εξοικειώθηκε και ο ίδιος με τους υπολογιστές. Παράλληλα, νιώθει επιπλέον ασφάλεια όταν εργάζεται, λόγω του ειδικού συστήματος υψηλών προδιαγραφών αποθήκευσης δεδομένων και ανάκτησης υλικού, σε περιπτώσεις απώλειας. Στα πρώτα επαγγελματικά του χρόνια έτυχε να χαθούν σημαντικά έγγραφα μετά από μία βλάβη στο λογισμικό του. Πλέον, η δουλειά του είναι ασφαλής και διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή. 
Με τη χρήση ανεπτυγμένων υπηρεσιών, οι πολίτες κάθε ηλικίας και απασχόλησης έχουν έμμεση επαφή με την τεχνολογία. Μέσω της υπηρεσίας διαχείρισης παραπόνων, «Δημοσθένης», η νοικοκυρά του σπιτιού, τηλεφωνεί δωρεάν στο τηλεφωνικό κέντρο και ζητάει από την αντίστοιχη συνεργαζόμενη δημόσια υπηρεσία να διορθώσει τον φωτισμό της γειτονιάς της, να καθαριστεί ο δρόμος από τα κομμένα δέντρα και σκορπισμένα φύλλα, να ασφαλτοστρωθεί μέρος του δρόμου που υπέστη ζημιά ή ακόμη και να παρέμβει η δικαιοσύνη για τα δυσάρεστα περιστατικά που συμβαίνουν σε γειτονικό σπίτι. Στο παρελθόν, σε συνεννόηση με την υπόλοιπη γειτονιά, κατέθεταν μαζικά αιτήσεις για να επιλυθούν κάποια λειτουργικά προβλήματα ενώ σήμερα το θέμα τους προωθείται τόσο γρήγορα που επιλύεται μέσα σε 24 ώρες.
Λόγω της εξοικείωσής της, τα ελεύθερα πρωινά χειρίζεται τον υπολογιστή των παιδιών της και μάλιστα επισκέπτεται συχνά την ιστοσελίδα πληροφόρησης, ενημέρωσης και υποστήριξης των πολιτών και των επαγγελματιών σε θέματα υγείας. Ενημερώνεται για τα 2 σύγχρονα κοινωνικά και ιατρικά θέματα, τον καρκίνο και τα ναρκωτικά, για τα οποία στη συνέχεια μιλάει στα παιδιά της, συμβουλεύοντάς τα.
Μία άλλη αγαπημένη της ιστοσελίδα είναι αυτή με τον ολοκληρωμένο χάρτη υπηρεσιών υγείας ενεργού-διαδραστικού περιεχομένου. Κάθε φορά που χρειάζεται οποιαδήποτε πληροφορία όπως εφημερεύοντα νοσοκομεία, ιατρεία ή φαρμακεία της περιοχή της, με μία απλή αναζήτηση έχει άμεση πρόσβαση και οδηγίες μετάβασης σε αυτό.
Το μεγαλύτερο παιδί της οικογένειας, ο οποίος είναι φοιτητής σε άλλη πόλη, έχει συχνή επαφή με την πόλη του, χρησιμοποιώντας τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που του παρέχονται. Τον ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τα «κοινά» και συχνά χρησιμοποιεί το απόλυτο και σίγουρα πρωτοποριακό «εργαλείο» ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Μέσα από τηΔια-Περιφερειακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής συμμετοχής, μίας ενιαίας ιστοσελίδας ανοιχτού διαλόγου, συμμετέχει ενεργά στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων του Δήμου του και συγκεκριμένα, συμμετέχει στις ηλεκτρονικές δημοσκοπήσεις και διαβουλεύσεις. Πρόσφατα υποστήριξε το θέμα ανάπλασης του κέντρου της πόλης. Στο παρελθόν, είχε προτείνει τη λήψη μέτρων για την παράνομη στάθμευση των αυτοκινήτων στη γειτονιά του και μαζεύοντας ηλεκτρονικές υπογραφές, το θέμα συζητήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο.
Το πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι, όταν επισκέπτεται την πόλη του σε διακοπές ή αργίες, δεν χάνει επαφή με την πόλη όπου σπουδάζει και με τους φίλους του. Χάρη στον πολυχώρο ευρυζωνικότητας που λειτουργεί, του προσφέρονται εναλλακτικοί τρόποι διασκέδασης ή ακόμη και τηλε-εργασίας. Στην ψηφιακή θερμοκοιτίδα, μπορεί και έχει ευρυζωνική πρόσβαση και δυνατότητα τηλεδιάσκεψης με το Πανεπιστήμιό του, ενώ κάποτε ο ίδιος και κάποιοι συμφοιτητές του, είχαν στη διάθεσή τους ένα χώρο και ολοκληρωμένο εξοπλισμό γραφείου για να πειραματιστούν πάνω σε μία επιχειρηματική «πατέντα», θέμα μίας από τις πανεπιστημιακές εργασίες τους.
Όσον αφορά τους φίλους του και συμφοιτητές του, χαίρονται ιδιαίτερα όταν είναι προσκεκλημένοι στην πόλη μας, διότι πάντα φεύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Μάλιστα, έχουν χαρακτηρίσει την πόλη μας ως μία πόλη άκρως φιλική και εξυπηρετική, απέναντι στον πολίτη και τον επισκέπτη.
Πριν έρθουν, επισκέπτονται την τουριστική ιστοσελίδα του Δήμου, κλείνουν on line τα δωμάτια τους σε ξενοδοχείο και ενημερώνονται για τα πολιτιστικά δρώμενα στην πόλη και την γύρω περιοχή.
Ιδιαίτερη εντύπωση τους έχει προκαλέσει το ενιαίο σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας, η ολοκληρωμένη πληροφόρηση των οδηγών και γενικότερα η ψηφιακή μετακίνηση. Ταξιδεύοντας προς την πόλη, λαμβάνουν πληροφορίες στο κινητό τους, σε πραγματικό χρόνο, για τον χρόνο πρόσβασης και για την κυκλοφοριακή κίνηση, ενώ σε μία περίπτωση που υπήρχε πρόβλημα στο οδικό δίκτυο, τους προτάθηκε εναλλακτική διαδρομή! Ευκολίες μετακίνησης υπάρχουν και μέσα στην πόλη. Χρησιμοποιούν τα αστικά λεωφορεία, διότι με το ολοκληρωμένο δίκτυο ευφυών μεταφορών και τις έξυπνες στάσεις, λαμβάνουν ακριβή πληροφόρηση, με ακρίβεια δευτερολέπτου, σε ότι αφορά τα δρομολόγια και την αναμονή έως την άφιξη κάθε λεωφορείου.
Όταν επιλέγουν το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους, βρίσκουν πάντα θέση στάθμευσης στο κέντρο της πόλης διότι παρκάρουν με τη νέα μέθοδο ηλεκτρονικού parking, χρησιμοποιώντας το κινητό τους.
Τα καινοτόμα έργα όμως δεν σταματούν εδώ, καθώς σαν επισκέπτες, χρησιμοποιούν τα περίπτερα πληροφόρησης (infokiosks) και τους σταθμούς ενημέρωσης (infotubes), τόσο εσωτερικού όσο και εξωτερικού χώρου, τα οποία αποτελούν τα απόλυτα σημεία πρόσβασης σε συγκεκριμένους διαδικτυακούς τόπους και τα απόλυτα σημεία παροχής συγκεκριμένων διαδραστικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Στη διάθεσή τους υπάρχουν όλα τα σημεία ενδιαφέροντος της πόλης. Ιστορικά μνημεία, μουσεία, ξενοδοχεία, εστιατόρια, εμπορικά κέντρα, δημόσιες υπηρεσίες, κ.α. ενώ με τη βοήθεια του χάρτη της πόλης και κατόπιν ερώτησης του ενδιαφερόμενου, εμφανίζονται, ζωντανά, οδηγίες πρόσβασης σε διάφορα σημεία. Πολύ χρήσιμο, ιδίως όταν οδηγούνται ψηφιακά στο ξενοδοχείο τους, χωρίς να ψάχνουν ρωτώντας. Μεγάλο ενδιαφέρον έχει και η εναλλακτική χρήση των infotubes, τα οποία, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Bluetooth, αποστέλλουν τις ζητούμενες πληροφορίες στο κινητό του ενδιαφερόμενου, σε πραγματικό χρόνο. Όλα αυτά πραγματοποιούνται με τη βοήθεια του Γεωγραφικού Πληροφοριακού Συστήματος G.I.S. Με το πάτημα ενός πλήκτρου στην κινητή συσκευή, αποκτούν πλήρη και ολοκληρωμένη γνώση για τη λειτουργία και την ταυτότητα της πόλης!
Η αρχή στην εικονική περιήγηση και την πληροφόρηση, με τη χρήση πολυμεσικών εφαρμογών περιβαλλοντικού – ψυχαγωγικού και πολιτιστικού περιεχομένου, έγινε στο ζωολογικό κήπο της πόλης. Οι σχολικές εκδρομές του νεότερου γιού έχουν αποκτήσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τόσο ψυχαγωγικό όσο και μορφωτικό. Όσον αφορά το ζωολογικό κήπο, ο ίδιος και οι συμμαθητές του χρησιμοποιούν τον ειδικό εξοπλισμό (οθόνη και ακουστικά, τα οποία είναι τοποθετημένα στο κάθε σημείο του περιβάλλοντα χώρου) λαμβάνοντας πληροφορίες για τα ζώα που φιλοξενούνται, την εξέλιξή τους, τα χαρακτηριστικά τους και τις συνήθειές τους.
Τα σχολεία της πόλης, έχουν αναβαθμίσει τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες και μέσω συγκεκριμένης ιστοσελίδας, οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στην σύγχρονη πλατφόρμα τηλεκατάρτησης με τίτλο «Ενεργός Πολίτης» ένω οι μεγαλύτεροι συμμετέχουν ενεργά στα προγράμματα δια-βίου εκπαίδευσης του Δήμου. Εκπαιδεύονται «από απόσταση» σε θέματα εθελοντισμού, κοινωνικού χαρακτήρα, σε τοπικό και υπερτοπικό επίπεδο. Λόγου του φόρου εργασίας τους οι γονείς τους συνδέονται μέσω του συστήματος τηλεδιάσκεψης του δήμου με τους καθηγητές του σχολείου του παιδίου τους στις προκαθορισμένες ώρες γραφείου τους για να ρωτήσουν για την πορεία προόδου του. Το θετικό είναι ότι στην πλειοψηφία τους οι μαθητές, είναι ιδιαίτερα θετικοί σε τέτοιου είδους δράσεις και ο προαναφερόμενος νέος και οι φίλοι του ήταν οι πρώτοι που συμμετείχαν. Μετά την τηλεκατάρτηση, ως «Ενεργοί Δημότες» πλέον, είναι μέρη του συστήματος υλοποίησης και παρακολούθησης των χαραγμένων δράσεων αλλά επιπλέον συμμετέχουν στο σύστημα επιβράβευσής. Πριν από μερικά χρόνια, είχαν την τιμή να συμμετέχουν σε μία αναδάσωση ενώ σε περιόδους εορτών, βοηθούν διάφορους συλλόγους στην οργάνωση και προετοιμασία των εορταστικών τους εκδηλώσεων.
Δεδομένου ότι ο Δήμος λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες των πολιτών στον τομέα της υγείας, 2 νέες ολοκληρωμένες υπηρεσίες αποτελούν κόμβο εξυπηρέτησης στους ανθρώπους που έχουν άμεση ανάγκη για βοήθεια, ενώ ταυτόχρονα απαλύνουν την καθημερινή ανησυχία του οικογενειακού και συγγενικού περιβάλλοντος.
Η γιαγιά της οικογένειας είναι 72 χρονών και ζει με την κόρη της σε μια περιαστική περιοχή. Αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας με τα πόδια της και με τη μέση της αλλά λίγα χρόνια πριν, η ασθένεια με την καρδιά της την κατέβαλλε σωματικά και ψυχολογικά. Αρκετές φορές την ημέρα ένιωθε πόνο στο στήθος και ταχυκαρδία. Οι επισκέψεις στο γιατρό ήταν συχνές λόγω των συμπτωμάτων της και ένιωθε ανασφάλεια και φόβο ενώ κάθε φορά που πονούσε, αισθανόταν ότι θα πάθει κάτι χειρότερο.
Με την βοήθεια του προγράμματος Τηλεπρόνοιας και συγκεκριμένα με την υποστήριξη του δικτύου παροχής υπηρεσιών Τηλεφροντίδας ασθενών με χρόνια νοσήματα, συμμετείχε και παρακολουθούνταν μια φορά την εβδομάδα από εξειδικευμένο προσωπικό του Δήμου. Το προσωπικό έκανε τις απαραίτητες μετρήσεις (καρδιογράφημα, αρτηριακή πίεση, σπιρομέτρηση) με φορητή συσκευή βιολογικής τηλεμετρίας και δυνατότητα αποστολής των δεδομένων είτε μέσω τηλεφώνου είτε μέσω PDA. Το κέντρο Τηλεπρόνοιας του Δήμου λαμβάνει τα δεδομένα σε ηλεκτρονική μορφή και γίνεται αποστολή μέσω mail, στο νοσοκομείο ή τον θεράποντα ιατρό. Η ζωή της οικογένειας άλλαξε, οι επισκέψεις στο γιατρό μειώθηκαν και η ανησυχία και οι φοβίες τους εξαφανίστηκαν. Επίσης, εκπαιδεύτηκε για τη λειτουργία του καρδιογράφου ενώ οι συσκευές της παρατέθηκαν δωρεάν. Πλέον, κάνουν μόνοι τους το καρδιογράφημα και το στέλνουν μέσω του κέντρου Τηλεπρόνοιας, στον ειδικό γιατρό τους. Ο γιατρός, την παρακολουθεί εξ’ αποστάσεως και έχει πλήρη εικόνα της κατάστασης της υγείας της. Σε περίπτωση παθολογικής μέτρησης τους ενημερώνει είτε να τροποποιήσουν τη φαρμακευτική τους αγωγή είτε να νοσηλευτούν.
Ο παππούς της οικογένειας, είναι 78 χρόνων και κατοικεί μόνος του σε ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό 45 χλμ. μακριά από την πόλη. Πάσχει από χρόνιο βρογχικό άσθμα και κάθε μέρα που περνάει το πρόβλημα του γίνεται εντονότερο. Ο ξηρός βήχας, η δύσπνοια και το σφίξιμο στο στήθος τον επηρεάζουν αρνητικά, ανησυχεί και φοβάται ενώ τα προβλήματά του αυξάνονται αφού το μέρος στο οποίο βρίσκεται δεν υπάρχει τακτικός ιατρός για να τον εξετάσει και έτσι αναγκάζεται να υποχρεώνεται σε συγγενικά του πρόσωπα του για να τον μεταφέρουν στην πόλη.
Η μετακίνησή του γίνεται δυσκολότερη το χειμώνα, όταν οι δρόμοι κλείνουν από τα χιόνια και τις βροχές.
Σήμερα ο ασθενής μέσω του δικτύου Τηλε-υποστήριξης του Δήμου, συνδεδεμένος στο διαδίκτυο ή με μια απλή τηλεφωνική γραμμή, μπορεί να εξυπηρετηθεί και να επικοινωνήσει με το ιατρό του ή τον ειδικό ιατρό για την ασθένειά του μεταδίδοντας από την οικία του ιατρικές μετρήσεις. Ο παππούς αισθάνεται πλέον ασφάλεια, ενώ η ποιότητα ζωής του έχει βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό.
Εξάλλου όταν είναι συνδεδεμένος στο διαδίκτυο μπορεί και μιλά δωρεάν με τον εγγονό του στην Αθήνα.

Διανύοντας τον 21ο αιώνα και με τη βοήθεια της τεχνολογίας, οι πολίτες κάθε ηλικίας, απολαμβάνουν χρηστικά «προϊόντα» για τις συναλλαγές τους και την από απόσταση εξυπηρέτησή τους καθώς και έργα πληροφόρησης με τοπικό και τουριστικό περιεχόμενο. Η εξοικείωση με τις δράσεις νέας γενιάς είναι γεγονός και τα ψηφιακά έργα έχουν εκτοξεύσει την καθημερινότητά της κάθε οικογένειας σε υψηλά επίπεδα, απλουστεύοντας διαδικασίες και συναλλαγές οι οποίες καθορίζουν, σε μεγάλο βαθμό, τη ζωή τους.

Όλα τα παραπάνω, θα μπορούσαν να αποτελούν, έργο επιστημονικής φαντασίας ή κινηματογραφικά ιδεατά σενάρια ανεπτυγμένων συνθηκών διαβίωσης σε μια πόλη προηγμένης ψηφιακής τεχνολογίας.
Και όμως το 80% των παραπάνω αναφερομένων ψηφιακών εφαρμογών ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΑ ΤΡΙΚΑΛΑ, και το υπόλοιπο 20% αναμένεται να λειτουργήσει τον επόμενο χρόνο.
Ο Δήμος Τρικκαίων (Τρίκαλα Θεσσαλίας) εκμεταλλεύτηκε σε μεγάλο βαθμό τα Ευρωπαϊκά Συνχρηματοδοτούμενα Επιχειρησιακά Προγράμματα, Κοινωνία της Πληροφορίας και Ψηφιακή Σύγκλιση και με το όραμα του Δημάρχου και την πλήρη υποστήριξη του Δημοτικού Συμβουλίου, ενέταξε το πρώτο έργο τον Ιούλιο του 2004 και συνεχίζει να υποβάλει Τεχνικά Δελτία Έργων για ένταξη.
Τα πρώτα χρόνια, και μέχρι οι εφαρμογές να γίνουν υπηρεσίες προς τους Δημότες και τους επισκέπτες, η προσέλκυση των χρηστών υπήρξε το μεγαλύτερο πρόβλημα αναγνωρίζοντας πως η Ευρυζωνικότητα είχε ελάχιστη διείσδυση στα νοικοκυριά.
Με βάση την αρχή πως «η πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι κοινωνικό αγαθό», η δημιουργία και παροχή από το δήμο ΔΩΡΕΑΝ πρόσβασης στο internet μέσα από το Δημοτικό Ασύρματο Δίκτυο έφερε τους χρήστες κοντά του και προσέλκυσε νέους.
Η Διεθνής δικτύωση του Δήμου Τρικκαίων, με ψηφιακούς Δήμους ανά τον κόσμο, επιτρέπει σήμερα στην Δημοτική Επιχείρηση e-Trikala A.E. να βρίσκεται στην αιχμή των ψηφιακών εφαρμογών και να σχεδιάζει έργα για τον Δήμο με αποκλειστικό γνώμονα την:

« ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ »

Η νέα Καλλικράτεια δομή των Δήμων, μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει ψηφιακά, αναβαθμίζοντας τις από τον Νέο Δήμο παρεχόμενες υπηρεσίες στους Δημότες και τους επισκέπτες.
Η υλοποίηση των έργων είναι σύντομη και η διαλειτουργικότητα των συστημάτων των συνεννούμενων Δήμων βρίσκεται στο τελικό στάδιο υλοποίησης.
Η αναγγελία από το Υπουργείο Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης για την παροχή «ψηφιακής κάρτας Δημότη» θα μεγιστοποιήσει την εξυπηρέτηση, επιτρέποντας τις συναλλαγές με τον Δήμο 24 ώρες την ημέρα, 365 μέρες τον χρόνο από οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη με πρόσβαση στο internet. Με αυτή θα περάσουν οι Δήμοι στην αυτόματη εξυπηρέτηση (πχ έκδοση πιστοποιητικών), αλλά και θα διευκολυνθεί η συμμετοχή σε δημοκρατικές διαδικασίες (πχ τοπικά δημοψηφίσματα).
Η σπονδυλωτή δημιουργία και παροχή ψηφιακών εφαρμογών από τους Δήμους είναι εφικτή, με μηδενικό κόστος, έως το 2015 εκμεταλλευόμενοι την ευκαιρία (τελευταία) του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Οι παρεμβάσεις αυτές περιλαμβάνουν μέτρα που έχουν ως άμεσο στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη. Τέτοια μέτρα είναι: η αξιοποίηση των παλιών κοινοτικών ή δημοτικών καταστημάτων ή άλλων αντίστοιχων χώρων με τη μετατροπή τους σε μικρά δημοτικά e– ΚΕΠ, στα οποία προσφέρονται σε κάθε τοπικό διαμέρισμα οι βασικές αυτοδιοικητικές υπηρεσίες, η δράση «Διοικητική Βοήθεια στο Σπίτι» κ.α.. Με βάση την εμπειρία από το πρόγραμμα βοήθεια στο σπίτι θα δημιουργηθεί η δράση «διοικητική βοήθεια στο σπίτι» ώστε πολίτες που έχουν ανάγκη να εξυπηρετούνται αποτελεσματικά.
Η λειτουργία των εφαρμογών και η αδιάλειπτη ενημέρωση των συστημάτων με κάθε χρηστικό για τους πολίτες έγγραφο ή και πληροφορία τοπικού χαρακτήρα, είναι ουσιαστική για την πρόσβαση χρηστών, μπορεί δε να λειτουργήσει ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΑ και ήδη 4 ψηφιακές κοινότητες έχουν δημιουργηθεί στη χώρα, οι οποίες αναλαμβάνουν, με επιμερισμό του κόστους λειτουργίας, και διασφαλίζουν την επικαιροποίηση των πληροφοριών και την επίβλεψη της λειτουργίας των εφαρμογών.
Ο Νέος Δήμος, πρέπει να λειτουργήσει ψηφιακά.
Τα συναρμόδια Υπουργεία, η ΚΕΔΚΕ και οι τοπικοί φορείς, συμφωνούν στην φιλοσοφία των ψηφιακών εφαρμογών, προσδοκώντας:

· Τη μείωση των μετακινήσεων
· Την ελαχιστοποίηση των επισκέψεων στα Δημοτικά Καταστήματα
· Τη μεγιστοποίηση της συμμετοχικότητας των πολιτών
· Την παροχή Κοινωνικής Προνοίας στους Γεωγραφικά ή Ιατρικά αποκλεισμένους συνανθρώπους μας
· Τη βελτιστοποίηση της παρακολούθησης των καθημερινών προβλημάτων των πόλεων και την άμεση επίλυσή τους
· Τη διαφάνεια και την οικονομία κλίμακας στην λειτουργίας τους.

«Δεν κτίζουμε κοιλαδογέφυρες, δεν κατασκευάζουμε βαριές υποδομές που απαιτούν χρόνο και χρήμα. Εκμεταλλευόμαστε την ευρωπαϊκή συνχρηματοδότηση των Ψηφιακών Έργων, διαλειτουργούμε με την Κεντρική Δημόσια Διοίκηση και εξωτερικεύουμε το τοπικό πολιτισμικό, και όχι μόνο, περιεχόμενο με στόχο τη λειτουργία του Δήμου μας μέσα στο δικτυωμένο όραμα της Ψηφιακής Ευρώπης»

Πηγή : Υπουργείο Εσωτερικών

Δημοσίευση: Απριλίου 26, 2014

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Η καθημερινότητα μιας οικογένειας που ζει σε μία ψηφιακή πόλη ...πρακτικά και με απλά λόγια..."

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.

Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator