Homo educandus Αγωγή - Η είδηση στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης

0


Είναι ένα σχολείο που θέλει να ξεχωρίσει. Από την επωνυμία και την επιλογή χρωμάτων, εως το λογότυπο και την φιλοσοφία του, που μπορεί να διαβάσει κανείς στην ιστοσελίδα www.homoeducandus.gr . Καταλαβαίνεις εύκολα ότι, αν μη τι άλλο, έχει άποψη κι ένα ιδιαίτερο ύφος που σίγουρα δεν σε αφήνει αδιάφορο.

Ήρθαμε σε επαφή μαζί τους για να τους γνωρίσουμε και να μάθουμε περισσότερα για το τι πρεσβεύουν και ποιες είναι οι επιδιώξεις τους.

Γνωρίσαμε τον διευθυντή σπουδών κ. Απόστολο Πλαστήρα και μιλήσαμε μαζί του εφ' όλης της ύλης.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Κύριε Πλαστήρα νέα προσπάθεια στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης καταμεσής της οικονομικής κρίσης ; 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ :Βεβαίως. Νέα προσπάθεια με καινούργια πρόσωπα αλλά και παλιούς γνωστούς και καταξιωμένους συναδέλφους. Ο ενθουσιασμός και η εμπειρία μαζί.

Όλοι αναγνωρίζουμε ότι στη βάση της οικονομικής κρίσης βρίσκεται μια μεγάλη κρίση αξιών για την κοινωνία και την καμπή του πολιτισμού μας.

Όλοι επίσης αναγνωρίζουμε ότι το επόμενο βήμα θα πρέπει να είναι ανοδικό, αυτό που λέμε ανάπτυξη. 

Πίσω από όλα αυτά όμως βρίσκεται η παιδεία και τα πολλά προβλήματά της. Εάν θέλουμε να δούμε τι θα συμβεί στο μέλλον πρέπει να κοιτάξουμε προς το μέρος των παιδιών και να αναλάβουμε δράση. Η παθητική απαρίθμηση των προβλημάτων ασφαλώς δεν δίνει λύσεις.

ΕΡΩΤΗΣΗ : Εσείς προσωπικά προέρχεσθε από τον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης αφού επί σειρά δεκαπέντε ετών συνεργαζόσασταν με άλλο ιδιωτικό σχολείο της περιοχής. Κάποιοι θεώρησαν ανέντιμη την αποχώρηση σας και την ίδρυση ενός νέου σχολείου.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ανέντιμο είναι να μένεις κάπου όπου διαφωνείς ριζικά , μόνο και μόνο για βιοποριστικούς λόγους , παραμερίζοντας τις απόψεις και την ιδεολογία σου. Ο εκπαιδευτικός οφείλει να παραδίδει μαθήματα πρώτα με το παράδειγμά του και δευτερευόντως με τα λόγια του .

ΕΡΩΤΗΣΗ Δεν νομίζετε ότι τα υφιστάμενα ιδιωτικά σχολεία είναι ήδη πολλά για την περιοχή μας ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Αν ήταν δόκιμο να χρησιμοποιήσω ορολογία εμπορικού δικαίου θα έλεγα ότι ο ανταγωνισμός ποτέ δεν έβλαψε τον καταναλωτή . Πράγματι , αφού ανακοινώσαμε την τιμολογιακή μας πολιτική, η οποία είναι εναρμονισμένη στα δεδομένα της εποχής , βλέπουμε και τα υπόλοιπα εκπαιδευτήρια να μας ακολουθούν ανακοινώνοντας μειώσεις στα δίδακτρα τους . Αυτό λειτουργεί προς όφελος του οικογενειακού προϋπολογισμού που είναι ήδη βεβαρημένος . 

Επίσης θεωρώ ότι ο χώρος της εκπαίδευσης έχει πολλά περιθώρια ποιοτικής αναβάθμισης και καινοτομιών και προς αυτή την κατεύθυνση κινείται η δική μας πρόταση . Χτίζουμε το σχολείο του μέλλοντος που στηρίζεται σε πανανθρώπινες αξίες .

ΕΡΩΤΗΣΗ Πώς κρίνετε τις αλλαγές στον χώρο της εκπαίδευσης ; 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Ο χώρος της εκπαίδευσης αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε μια δίνη μεταβολών που βασίζονται σε οικονομοτεχνικά κριτήρια . Αυτό είναι λάθος προσέγγιση στον πιο νευραλγικό κατά τη γνώμη μου τομέα μιας κοινωνίας . Το εκπαιδευτικό έργο δεν παράγεται από μηχανές αλλά από ανθρώπους . Οι εκπαιδευτικοί μέσα σε αυτό το κλίμα ανασφάλειας που βιώνουν , δεν έχουν την απαραίτητη ηρεμία και νηφαλιότητα που απαιτείται από έναν δάσκαλο ώστε να αποδώσει τα αναμενόμενα μέσα στην τάξη αλλά να μεταδώσει μέσα στην τάξη με την σειρά του ηρεμία στον μαθητή . 

Βεβαίως η αξιολόγηση είναι ένα μείζον θέμα αξιοκρατίας , την οποία ένα σχολείο θα πρέπει να διδάσκει με το παράδειγμα του ούτως ή άλλως , αλλά οι κριθέντες ως άξιοι θα πρέπει να αμείβονται αξιοπρεπώς και να αισθάνονται αξιοπρεπείς .

ΕΡΩΤΗΣΗ Με ποιες λέξεις θα περιγράφατε το ιδανικό σχολείο ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Δύσκολο. Η έννοια του σχολείου στις λεπτομέρειές της είναι δύσκολο να περιγραφεί καθώς διαφέρει από εποχή σε εποχή και από τον ένα πολιτισμό στον άλλο . Υπάρχουν όμως κάποιες βασικές αρετές που πρέπει να χαρακτηρίζουν την λειτουργία της κοινωνίας του σχολείου κι αυτές είναι διαχρονικές : αξιοκρατία , κανόνες , όρια , αλληλοσεβασμός , ελευθερία απόψεων, ιεραρχία , μεσότητα .

ΕΡΩΤΗΣΗ Τελευταία άφησα την ερώτηση που αφορά την προέλευση της επωνυμίας του σχολείου. Γιατί επιλέξατε το Homo educandus – Αγωγή ;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ Μας εκφράζει απόλυτα. Επιπλέον αποτελεί φόρο τιμής στον αείμνηστο καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Δημήτρη Λιαντίνη που ενέπνευσε με την διδασκαλία του -και συνεχίζει με το συγγραφικό του έργο- γενιές δασκάλων. 

Σας διαβάζω ενδεικτικά αποσπάσματα από το έργο του " Homo educandus -η φιλοσοφία της αγωγής-'' 

{Η αγωγή είναι επίδραση . Η επίδραση που συνειδητά και ευμέθοδα ασκεί η πρεσβύτερη στη νεώτερη ηλικία}

{Πλην του ανθρώπου , κανένα άλλο είδος ζωής δεν συσχετίζεται με το φαινόμενο της αγωγής . Το περιστέρι αντιλαμβάνεται και εκτελεί την εντολή : ΄΄ ράμφισε ΄΄, δεν δύναται όμως να μεταπηδήσει γλωσσικά στη θέση του εντολέα! Ο πίθηκος από το να μάθει να ξύνει το μολύβι εως το να προφέρει ανθρώπινα ΄΄ ξύνω το μολύβι ΄΄ απέχει έτη φωτός !}

Δεκτικός αγωγής είναι μόνον ο άνθρωπος , ο Homo educandus !!
Δημοσίευση: Μαΐου 28, 2014

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Homo educandus Αγωγή - Η είδηση στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης"

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.

Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator