Με απόφαση του υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κ. Μητσοτάκη θεσπίζεται σύστημα ελέγχου υπό τη συνολική εποπτεία του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ).
Όπως αναφέρει στη σημερινή της έκδοση η εφημερίδα «Παραπολιτικά» και ο Όμηρος Ιθακήσιος, πρόκειται για έναν έλεγχο-μαμούθ που ήδη είχε ξεκινήσει και θα επεκταθεί στο σύνολο του δημόσιου τομέα προκείμενου να πιστοποιηθεί ότι όσοι μονιμοποιήθηκαν εκείνη την περίοδο, είχαν πράγματι τα απαραίτητα δικαιολογητικά αλλά και πληρούσαν τις προϋποθέσεις για τον χρόνο προϋπηρεσίας που προέβλεπε το διάταγμα.
Ειδικότερα, τη θέσπιση ενός αντικειμενικού συστήματος επανελέγχου της μετατροπής συμβάσεων ορισμένου χρόνου και έργου σε αορίστου χρόνου, υπό τη συνολική εποπτεία του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) προβλέπει απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκου Μητσοτάκη. Με την απόφαση αυτή καθορίζονται τα εφαρμοζόμενα κριτήρια και η διαδικασία επανελέγχου των συμβάσεων, όπως οι προτεραιότητες των φορέων ή των ειδικοτήτων που θα ελεγχθούν, η σύνθεση των κλιμακίων ελέγχου, ο καθορισμός χρονοδιαγράμματος για την περαίωση του έργου, η υποβολή περιοδικών εκθέσεων προόδου του έργου.
Η ΡΥΘΜΙΣΗ. Σύμφωνα με στενούς συνεργάτες του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκου Μητσοτάκη, ο έλεγχος δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση απόλυση για όσους έχουν μονιμοποιηθεί μέσω του διατάγματος Παυλόπουλου ή του διατάγματος Παπανδρέου, αλλά αντίθετα πρόκειται για μια επιλογή που θα οδηγήσει στην επιβολή της Δικαιοσύνης και στην προστασία εκείνων που νομίμως και δικαιολογημένα έκαναν χρήση εκείνης της ρύθμισης.
Ωστόσο, η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να προχωρήσει σε αυτό τον έλεγχο, ξεκινώντας μάλιστα από τους 2.000 υπαλλήλους του υπουργείου Πολιτισμού, καθώς υπήρξαν κρούσματα με αναληθείς βεβαιώσεις προϋπηρεσίας, που είχαν χορηγηθεί από την Εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και είχαν υποβληθεί από τις ενδιαφερόμενες με αίτηση θεραπείας που κατέθεσαν προς επανεξέταση απορριφθέντων αιτημάτων τους λόγω μη πλήρωσης των χρονικών προϋποθέσεων απασχόλησης.
ΕΛΕΓΧΟΙ. Το 2010 το Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ), κατόπιν εντολής του τότε υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού, διενήργησε έλεγχο, με αντικείμενο την υπαγωγή στις διατάξεις του Π.Δ. 164/2004 δύο συμβασιούχων, που απασχολήθηκαν σε Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. Κατά τον έλεγχο διαπιστώθηκε ότι η θετική κρίση του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου το Δεκέμβριο του 2009 πραγματοποιήθηκε με αναληθείς βεβαιώσεις προϋπηρεσίας, που είχαν χορηγηθεί από την προαναφερόμενη Υπηρεσία και είχαν υποβληθεί από τις ενδιαφερόμενες με αίτηση θεραπείας που κατέθεσαν προς επανεξέταση απορριφθέντων αιτημάτων τους λόγω μη πλήρωσης των χρονικών προϋποθέσεων απασχόλησης.
Η σχετική έκθεση διαβιβάσθηκε στον Εισαγγελέα Εφετών Αθηνών και για την υπόθεση, που έχει αχθεί ενώπιον του ακροατηρίου του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών και η εκδίκαση έχει προσδιοριστεί την άνοιξη του 2014. Με βάση τα ευρήματα του ελέγχου, οι αιτήσεις τους επανεισήχθησαν στο αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, το οποίο έκρινε ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις υπαγωγής και τις απέρριψε. Ανάλογη ήταν και η στάση του ΑΣΕΠ που ανακάλεσε τις εγκριτικές του αποφάσεις.
Επίσης, μετά από εισαγγελική παραγγελία έχει εκδοθεί εντολή ελέγχου από τον Ειδικό Γραμματέα του Σώματος, με αντικείμενο τη διαδικασία, που ακολουθήθηκε για την υπαγωγή στις διατάξεις του Π.Δ. 164/2004 και για άλλους υπαλλήλους του τότε ΥΠ.ΠΟ.Τ. (47 περιπτώσεις).
ΤΟ Π.Δ. Οι μονιμοποιήσεις συμβασιούχων με το προεδρικό διάταγμα Παυλόπουλου έχουν απασχολήσει επανειλημμένως τις κυβερνήσεις από το 2010 μέχρι σήμερα καθώς έχουν υπάρξει σοβαρές καταγγελίες ότι την περίοδο εκείνη πραγματοποιήθηκε ένα πάρτι προσλήψεων με πλαστά δικαιολογητικά από τη στιγμή που άνοιξε η δυνατότητα μονιμοποιήσεων συμβασιούχων, με στόχο την εξυπηρέτηση «ημετέρων».
Από τις 75.309 αιτήσεις που είχαν κατατεθεί για μονιμοποίηση συμβασιούχων στο ΑΣΕΠ εγκρίθηκαν οι 35.239 και απορρίφθηκαν οι υπόλοιπες καθώς η Ανεξάρτητη Αρχή διέγνωσε ότι δεν συνέτρεχαν οι λόγοι της μονιμοποίησης.
Το γνωστό ως προεδρικό διάταγμα Παυλόπουλου προέβλεπε ότι μπορούσαν να μονιμοποιηθούν συμβασιούχοι του Δημοσίου οι οποίοι είχαν συνολικό χρόνο απασχόλησης 24 μήνες με μία τουλάχιστον ανανέωση σύμβασης ή 18 μήνες εργασίας με τρεις ανανεώσεις συμβάσεων οι οποίες δεν θα έπρεπε να έχουν χρόνο διακοπής μεγαλύτερο των 3 μηνών μεταξύ τους.
Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια αποτελούσε η πιστοποίηση των υπηρεσιακών συμβουλίων ή των δημοτικών συμβουλίων για όσους εργάζονταν σε δήμους, ότι οι συμβασιούχοι κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.
Σύμφωνα με καταγγελίες που έχουν κατατεθεί στους αρμόδιους φορείς υπήρξε σειρά παραβάσεων στη μονιμοποίηση χιλιάδων συμβασιούχων καθώς στην προσπάθεια διοικήσεων και πολιτικών παραγόντων να «τακτοποιήσουν» τα δικά τους παιδιά που δεν είχαν τα κριτήρια να μονιμοποιηθούν αλλοιώθηκαν συμβάσεις και κατατέθηκαν από τους υποψηφίους πλαστά πιστοποιητικά προϋπηρεσίας ενώ τα αρμόδια όργανα πιστοποιούσαν με ευκολία ότι οι συμβασιούχοι κάλυπταν «πάγιες και διαρκείς ανάγκες» προκειμένου να μονιμοποιηθούν στο Δημόσιο.
Το πάρτι με τις προσλήψεις
Χαρακτηριστικό του πάρτι προσλήψεων είναι το παράδειγμα συμβασιούχου σε δήμο ο οποίος δεν είχε συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο προϋπηρεσίας και χρειάζονταν δύο μήνες για να καλύψει τις προϋποθέσεις του 18μηνου. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συμβασιούχος που εργαζόταν σε νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου σε δήμο της Δυτικής Αττικής, ζήτησε από τον δήμαρχο να πιστοποιήσει ότι έχει εργαστεί και με μία ακόμη δίμηνη σύμβαση στο νομικό πρόσωπο.
Ο δήμαρχος, που φοβήθηκε να βάλει την υπογραφή του σε μεταχρονολογημένο δημόσιο έγγραφο για να υποστηρίξει το αίτημα του συμβασιούχου, δήλωσε ότι είχε δώσει … προφορική εντολή να εργαστεί. Το δημοτικό συμβούλιο κατόπιν πιστοποίησε ότι ο εργαζόμενος είχε συμπληρώσει 18 μήνες εργασίας και η απόφαση αυτή κοινοποιήθηκε στο ΑΣΕΠ, το οποίο περιοριζόταν μόνο στον έλεγχο νομιμότητας των αποφάσεων.
Η συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια δεν θα μπορούσε να χαρακτηρίσει το σύνολο των συμβασιούχων που μονιμοποιήθηκαν νόμιμα. Όμως οι καταγγελίες για αλλαγές συμβάσεων και παράτυπες πιστοποιήσεις από τα αρμόδια όργανα ότι οι υπάλληλοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες αφορούν ένα σημαντικό αριθμό από τους 35.239 υπαλλήλους που μονιμοποιήθηκαν τελικά. Από το σύνολο των μονιμοποιήσεων οι 18.000 περίπου έχουν πραγματοποιηθεί σε δήμους και νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου των ΟΤΑ, 6.000 μονιμοποιήσεις σε υπουργεία και περίπου 11.000 μονιμοποιήσεις σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και δημοτικές επιχειρήσεις.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.