Όταν ο εργαζόμενος εκφράζει ακριβώς αυτό που σκέφτεται στο διευθυντή ή τον υπεύθυνό του και δεν διστάζει να του πει τι σκέφτεται γι’ αυτόν, η σχέση τους είναι καλύτερη, υπάρχει λιγότερο εργασιακό το στρες και κάνει καλό στην υγεία και των δύο. Επίσης, η εργασία γίνεται αποδοτικότερη.
Οι επιστήμονες συμβουλεύουν τους μάνατζερ να τολμούν να ενθαρρύνουν τέτοιου είδους συμπεριφορές.
Η έρευνα με υπεύθυνη την Έμα Ντόναλντσον-Φάιλντερ του ερευνητικού φορέα Affinity Health at Work, παρουσιάστηκε στην τελευταία ετήσια συνεδρίαση της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρίας.
Οι ερευνητές μελέτησαν δύο ξεχωριστές ομάδες 150 μάνατζερ, μια που δέχτηκε κριτική και αξιολόγηση από το προσωπικό (περίπου 500 άτομα) και μια που δεν δέχτηκε (όπως συνήθως συμβαίνει).
Σύμφωνα με την μελέτη, όσοι μάνατζερ τόλμησαν να ανοιχτούν στις αντιδράσεις των εργαζομένων τους, ήταν πιθανότερο να αλλάξουν το στιλ διοίκησης και να πάρουν αποφάσεις καλύτερες για την εταιρία.
Έτσι όχι μόνο θεωρήθηκαν πιο αποτελεσματικοί διευθυντές, αλλά και ωφέλησαν τους εργαζομένους, αφού επέτρεψαν στους τελευταίους να μειώσουν το εργασιακό στρες, που κάνει κακό στην υγεία.
«Οι συνέπειες του στρες είναι διάχυτες. Όσοι υπόκεινται σε αυτό, μπορεί να εμφανίσουν πολλά ψυχικά συμπτώματα, όπως άγχος ή κατάθλιψη, σωματικά συμπτώματα όπως ταχυπαλμίες ή υψηλή πίεση, αλλά και νοητικά συμπτώματα όπως μειωμένη ικανότητα σκέψης», εξηγεί η δρ Φάιλντερ.
Όπως είπε, το εργασιακό στρες είναι η κύρια αιτία για τις δικαιολογημένες απουσίες του εργαζομένου από τη δουλειά του, πράγμα που φυσικά αυξάνει την πίεση σε όσους απομένουν για να εργαστούν.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι πολλαπλά ωφέλιμο οι μάνατζερ να δουν τον εαυτό τους στον καθρέπτη και να αξιολογήσουν αντικειμενικά τη συμπεριφορά τους, ώστε να είναι πιο «ακέραιοι», να ελέγχουν καλύτερα τις συναισθηματικές αντιδράσεις τους, να είναι πιο επικοινωνιακοί, να αντικρίζουν τα προβλήματα του προσωπικού και να μπορούν να λύνουν πιο αποτελεσματικά τις εσωτερικές συγκρούσεις.
Όσες περισσότερες αντιδράσεις αποδέχονται από τους εργαζόμενους, τόσο πιθανότερο είναι να αναπροσαρμόσουν καλύτερα τον τύπο διοίκησης και έτσι να γίνουν πιο αποδοτικοί οι ίδιοι – ωφελώντας παράλληλα και την υγεία του προσωπικού.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.