Καύσιμα από φύκια για αεροσκάφη

0



Επιμέλεια: Στέφανος Νικήτας

Η βιομάζα από φύκια θα τροφοδοτεί στο μέλλον με καύσιμη ύλη τα αεροπλάνα! Οι αερομεταφορές θεωρούνται στις μέρες μας ως ένας από τους πλέον ρυπογόνους τομείς. Το γεγονός αυτό έχει ωθήσει όλο και περισσότερες εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών να ερευνήσουν τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη βιομηχανία των αερομεταφορών. 

Σύμφωνα με τους ειδικούς, μέχρι το 2050, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα αεροπλάνα θα αγγίζουν ετησίως τα 2,4 εκατομμύρια τόνους. Κοινώς, τα αεροσκάφη θα παράγουν παγκοσμίως το 20% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Ενδιαφέρουσες μελέτες πραγματοποιεί και ο ολλανδικός αερομεταφορέας KLM που προχώρησε ένα βήμα παραπέρα με την επιτυχή πρώτη πτήση ενός Boeing με βιοκαύσιμα.

Η πρώτη πτήση με βιοκαύσιμα

Η πειραματική πτήση έγινε στα τέλη Νοεμβρίου του 2009, με αεροπλάνο της KLM και επέβαιναν 40 άτομα. Ανάμεσά τους ήταν η υπουργός Οικονομικών της Ολλανδίας Μαρία φαν Ντερ Χέβεν και ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Ταμείου Αρωγής για την Άγρια Φύση (WWF), Γιόχαν φαν ντε Γκρόντεν. 

Χρησιμοποιήθηκε βιομάζα μόνον στον ένα από τους τέσσερις κινητήρες του αεροσκάφους και μόνο κατά 50%. 

Οικολογικά καύσιμα

Μετά την πτήση, ο φαν ντε Γκρόντεν είχε επισημάνει ότι η ανάπτυξη βιοκαυσίμων πρέπει να γίνεται με αυστηρά οικονομικά, τεχνικά και οικολογικά κριτήρια.

Όπως τόνισε: "Χρησιμοποιούμε ένα βιοκαύσιμο δεύτερης γενιάς, έστω κι αν η χρήση του βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο και δεν έχει διασφαλίσει ακόμη άδεια κυκλοφορίας και χρήσης. Ποια τα πλεονεκτήματά του; Σε σύγκριση με την κηροζίνη εκπέμπει 80% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα". 

Ωστόσο, ο ίδιος προειδοποίησε ότι η παραγωγή βιοκαυσίμων δεν πρέπει να οδηγήσει στην αποψίλωση δασών ή στην υπερβολική χρήση νερού ή να θέσει σε κίνδυνο την παραγωγή τροφίμων.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του τομέα παραγωγής του πειραματικού Airbus Α380, που θα λειτουργήσει με βιοκαύσιμο από φύκια, Τζον Μπότι, ανέφερε: "Οφείλουμε να αντικαταστήσουμε την κηροζίνη με έξυπνα υλικά, για παράδειγμα με φύκια. Τελευταία, κάνουμε πειράματα με φύκια για την ανάπτυξη βιοκαυσίμων, διότι έτσι δεν επηρεάζουμε την αλυσίδα παραγωγής βασικών τροφίμων. Επιπλέον, για να μεγαλώσουν τα φύκια καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα".

Παραγωγή φυκιών

Σύμφωνα με τον ειδικό επιστήμονα του Ινστιτούτου για την Επεξεργασία Δημητριακών της Γερμανίας, Ότο Πουλτς, η παραγωγή φυκιών βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο.

Γι’ αυτό, υπογράμμισε ο Πουλτς, χρησιμοποιείται η καλλιέργεια ηλίανθου ή σιναπιού. «Αυτή τη στιγμή παράγονται παγκόσμια 10.000 τόνοι βιομάζας από φύκια. Χρειαζόμαστε όμως εκατομμύρια τόνους ετησίως. Και για να τα καταφέρουμε, πρέπει να καλλιεργηθούν τεράστιες εκτάσεις με φύκια» είπε ο επιστήμονας.

Με την καλλιέργεια φυκιών, δεν κινδυνεύει η ισορροπία του θαλάσσιου οικοσυστήματος, ούτε και η παραγωγή δημητριακών, όπως γίνεται μέχρι τώρα για την παρασκευή βιομάζας από ηλίανθο ή σινάπι.

Δημοσίευση: Αυγούστου 10, 2014

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Καύσιμα από φύκια για αεροσκάφη"

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.

Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator