H ομάδα M.Α.Μ.Α. κάνει το ξεκίνημά της τον Οκτώβριο στο Θέατρο του Νέου Κόσμου με ένα έργο που γράφτηκε πριν περίπου 100 χρόνια, αλλά ακόμα και σήμερα θεωρείται μια άκρως πρωτοποριακή μορφή σκέψης και έκφρασης: Counting her dresses (Μετρώντας τα φορέματά της) της Γερτρούδης Στάιν.
H ΥΠΟΘΕΣΗ:
Παρίσι 1910, οικία Rue De Fleurus 27. Μία μοναχική γυναίκα, στην οποία σκιαγραφείται η Γερτρούδη Στάιν, μένει με τον αδερφό της και τη γυναίκα του. Όλα κυλάνε αρμονικά μέχρι τη στιγμή που ένα κορίτσι από καλή οικογένεια της Αμερικής, έρχεται να εργαστεί ως οικονόμος στο σπίτι. Σύντομα, θα αντιληφθεί ότι ανάμεσα στην νεαρή οικονόμο και τον αδελφό της έχει αναπτυχθεί ένας έντονος ερωτικός δεσμός. Όταν κηρύσσεται ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος ο αδελφός φεύγει για το μέτωπο και η σχέση των δύο γυναικών μεταλλάσσεται σε ερωτική.. Με τη λήξη του Πολέμου, κανείς δε θα είναι ο ίδιος....
ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ:
Το «Μετρώντας τα Φορέματά της» ανήκει στη θεατρική συλλογή «Geography and plays» και αποτελεί ένα από τα πιο ισορροπημένα και απολαυστικά δείγματα της δύσκολης γραφής της. Στο προσκήνιο του έργου βρίσκονται δύο γυναίκες, που θα μπορούσαν να είναι η ίδια η Γερτρούδη Στάιν με την αγαπημένη της επί 40 χρόνια σύντροφό της Άλις Τόκλας. Η παράσταση είναι μια προσπάθεια αποδόμησης και ανασύνταξης του θεατρικού έργου της Γερτρούδης Στάιν, εμπνευσμένη από την πρωτότυπη Διδακτορική διατριβή της Rebecca Reeves, "Devising realism".
Η ομάδα ακολουθώντας την ιδέα της Rebecca Reeves, δημιούργησε μια ιστορία με αρχή μέση και τέλος, χτίζοντας πάνω στο πρωτότυπο κείμενο με τα υλικά που πρόσφερε, το ίδιο το κείμενο, η βιογραφία της συγγραφέα και η προσωπικότητα της κάθε ηθοποιού. Καθώς τα μέλη της ομάδας Μ.Α.Μ.Α. είναι καλλιτέχνες διαφορετικών ειδικοτήτων που ασχολούνται με την έρευνα και την εξέλιξη της υποκριτικής τέχνης εφαρμόζουν τις πιο σύγχρονες τεχνικές του παγκόσμιου θεάτρου από την Ευρώπη και την Αμερική. Στόχος της ομάδας είναι χρησιμοποιώντας απλά τεχνικά μέσα και χωρίς budget, βασιζόμενη στη δυναμική του κειμένου και με βασικό εργαλείο τις δυνατότητες του υποκριτή-ηθοποιού να δημιουργήσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ώστε να μεταλαμπαδεύσει μια ιστορία τόσο καθαρά όσο και αξιοκρατικά, χωρίς να πάρει θέση πάνω στα φιλοσοφικά, ψυχολογικά και κοινωνιολογικά ζητήματα με τα οποία ασχολείται ο εκάστοτε συγγραφέας αφήνοντας έτσι τη δυνατότητα στο θεατή να γίνει κριτής των γεγονότων.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: πρωτοπορία και δημιουργικότητα
Η Γερτρούδη Στάιν ανατρέπει με κάθε τρόπο την κλασική γραφή ενός θεατρικού έργου, δίνοντας έμφαση στη λιτότητα του λόγου και την ουσία των λέξεων. Αναγκάζει έτσι τον αναγνώστη-δημιουργό-θεατή να σκεφτεί έξω από τα κατεστημένα και να αναζητήσει έναν διαφορετικό τρόπο αντίληψης και κατανόησης της τέχνης. Χαρακτηριστικά, ο Σέργουντ Άντερσον αναφέρει ότι η Γερτρούδη Στάιν «βάζει τη μια λέξη δίπλα στην άλλη, συσχετίζει τον έναν ήχο με τον άλλον, αναζητώντας τη γεύση, τη μυρωδιά, το ρυθμό της κάθε λέξης (...) Τα βιβλία της αναδημιουργούν κατά μία πολύ κυριολεκτική έννοια τη ζωή με λέξεις».
Ως συγγραφέας αλλά και με την έντονη προσωπικότητά της επηρέασε την καλλιτεχνική και λογοτεχνική ζωή του Παρισιού στο διάστημα μεταξύ των δύο παγκοσμίων πολέμων. Γεννήθηκε το 1874 στο Αλιγκένυ της Πενσυλβάνια των ΗΠΑ από γονείς γερμανοεβραϊκής καταγωγής. Σπούδασε στο Χάρβαρντ όπου κατ'αρχάς παρακολούθησε σεμινάρια ψυχολογίας και ακολούθως 4 χρόνια ιατρική, την οποία εγκατέλειψε για να ακολουθήσει τον αδερφό της Λεό στην Ιταλία. Από το 1903 έζησε στο Παρίσι και άρχισε να αγοράζει με τον αδερφό της έργα των Σεζάν, Ρενουάρ, Ματίς, Μπρακ και Πικάσο, με τον οποίο και συνδέθηκε πολύ στενά. Το διαμέρισμά της στη Rue de Fleurus 27 έγινε θρυλικό ως τόπος συνάντησης των σημαντικότερων καλλιτεχνικών ρευμάτων. Το 1907 γνώρισε την Άλις Τόκλας και έζησε μαζί της 40 περίπου χρόνια.
Από την πρωτοποριακή ζωγραφική προσπάθησε να μεταφέρει τις θεωρίες στη λογοτεχνία με μία επαναστατική αναζήτηση στο γλωσσικό πεδίο. Οι θεωρίες της επέδρασαν στο έργο του Χέμινγουεη, Φιτζέραλντ, του Πάουντ, του Άντερσον και άλλων Αμερικανών συγγραφέων που σύχναζαν στο σαλόνι της. Στη Στάιν ανήκει ο όρος 'χαμένη γενιά' καθώς και ο όρος 'gay' (εντοπίζεται για πρώτη φορά στο διήγημά της Miss Furr & Miss Skeene, που δημοσιεύθηκε το 1921, στο περιοδικό Vanity Fair). Στα πιο γνωστά της βιβλία συγκαταλέγονται: Αποχρώσεις, Ο κόσμος είναι στρογγυλός, Η αυτοβιογραφία της Άλις Τόκλας, Τρεις Ζωές, Μπρούζυ και Ουίλλυ, Τρυφερά Κουμπιά.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Κείμενο-Σκηνοθεσία: ομάδα Μ.Α.Μ.Α. (devised and collaborative theatre work)
Μετάφραση- coaching: Αγγελίνα Παρασκευαΐδη
Λογοτεχνική επιμέλεια: Μαρίνα Κανελλοπούλου
Ενδυματολόγος-Σκηνογράφος: Ματίνα Μέγκλα
Φωτισμοί: Νίκος Κανέλλος
Μουσική επιμέλεια/ πρωτότυπη μουσική: Γιώργος Κυριάκος
Ερμηνεύουν: Αμαλία Αρσένη, Μαρίνα Κανελλοπούλου.
Φωτογραφίες-σχεδιασμός αφίσας: Νίκος Καρανικόλας
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Προγραμματισμένη Πρεμιέρα : Δευτέρα, 6 Οκτωβρίου 2014
Ημέρες και Ώρες Παραστάσεων: Δευτέρα και Τρίτη στις 21.15
Παραστάσεις έως και 25 Νοεμβρίου
(Για 16 παραστάσεις)
Τιμή Εισιτηρίου: 12 € (γενική είσοδος), 10 € (μειωμένο, φοιτητικό)
Διάρκεια: 60' λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Σκηνικός χώρος: Θέατρο του Νέου Κόσμου, Δώμα.
Αντισθένους 7 & Θαρύπου, Νέος Κόσμος.
Τηλέφωνο:210 2092 12 900, Email: info@nkt.gr
Βιογραφικά Ομάδας Μ.Α.Μ.Α :
ΜΑΡΙΝΑ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ:
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1988. Απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει παρακολουθήσει Σεμινάρια Υποκριτικής και Αυτοσχεδιασμού. Κάνει μαθήματα σύγχρονου χορού, Iyengar yoga και φωνητικής. Στο θέατρο συμμετείχε ταυτόχρονα ως ηθοποιός και βοηθός σκηνοθέτη στις παραστάσεις : «Άμλετ» του William Shakespeare, σκηνοθεσία Βασίλης Μαυρογεωργίου (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στα πλαίσια του 1ου Low Budget Festival, Δεκέμβριος 2010), «Frankestein ή ο σύγχρονος Προμηθέας» της Mary Shelley, σκηνοθεσία Θέμελης Γλυνάτσης (ΚΝΟΤ-Gallery, Μάρτιος 2011 -φιλική συμμετοχή-), «Όπως Σας Αρέσει» του William Shakespeare, σκηνοθεσία Βασίλης Μαυρογεωργίου (Κτίριο των Αρχαιολόγων, στα πλαίσια του Athens Fringe Festival, Ιούνιος 2011), «Ρωμαίος & Ιουλιέτα» του William Shakespeare, σκηνοθεσία Βασίλης Μαυρογεωργίου (Βρυσάκι, Μάιος-Ιούνιος 2012 και Σεπτέμβριος-Οκτώβριος 2012), «Το Ημέρωμα της Στρίγκλας» του William Shakespeare, σκηνοθεσία Βασίλης Μαυρογεωργίου (Κήπος των Αρχαιολόγων, στα πλαίσια του Athens Fringe Festival, Ιούνιος 2012), «Παραμυθιών Αφηγήσεις» υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Βασίλη Μαυρογεωργίου (Βρυσάκι, Ιούλιος 2012), «SOCIETY», βασισμένο στα έργα του William Shakespeare «Ιούλιος Καίσαρας» και «Αντώνιος & Κλεοπάτρα», συνσκηνοθεσία των μελών της Ομάδας Forplay υπό την καθοδήγηση του Βασίλη Μαυρογεωργίου (SKROW Theater, Ιούνιος-Ιούλιος 2013). Συμμετείχε ως ηθοποιός στα: «24 Hour Plays» - "Το τυφλό γουρούνι του Πάουλο Κουέλιο", του Γιώργου Αγγελόπουλου, σκηνοθεσία Ιόλη Ανδρεάδη (Θέατρο ΚΑΠΠΑ,11 Μαρτίου 2014). «ΠΟΡΝΕΣ-τέσσερις ιστορίες και ένα ποίημα», κείμενο Αγγελίνα Παρασκευαίδη, συνσκηνοθεσία-συνεπιμέλεια αναλογίου με την Αγγελίνα Παρασκευαίδη (Θέατρο Vault, Ιούνιος 2014, στα πλαίσια του "1ου Up the W-ALL Festival") . Εκτός από τις προαναφερόμενες, ήταν βοηθός σκηνοθέτη στις παραστάσεις: «Εγώ Ελπίζω να τη Βολέψω»,σκηνοθεσία Βασίλης Μαυρογεωργίου (περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, υπό την χορηγία του Ο.Π.Α.Π., Ιανουάριος-Απρίλιος 2011, και Βρυσάκι, Απρίλιος 2012), «The Pillowman» του Martin Mac Donagh, σκηνοθεσία Βασίλης Μαυρογεωργίου (Θέατρο του Νέου Κόσμου, 2011-2012), «Δύο Ευγενείς από τη Βερόνα» του William Shakespeare, σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου (ΚΝΟΤ Gallery, Μάιος-Ιούνιος 2012 και La Soiree De Votanique, Νοέμβριος-Ιανουάριος 2012), «Ένας άνθρωπος υπό χρεοκοπία» του David Lescot, σκηνοθεσία Βασίλης Μαυρογεωργίου (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στα πλαίσια του Γαλλικού Low Budget Festival, Μάιος 2012), «Hecuba, Hekábē, Hecabe, Hécube, Εκάβη Project», Βασισμένο στο έργο του Ευριπίδη αλλά και σε κείμενα των Κ. Καβάφη, του Γ. Σεφέρη, αφρικάνικα παραμύθια, δημοτικά αλβανικά ποιήματα και μοιρολόγια, σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι (Θέατρο Θησείον,στα πλαίσια του ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ-Έργο 1.4.α/11 του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ένταξης Υπηκόων Τρίτων Χωρών, Φεβρουάριος-Ιούνιος 2013 και παρουσίαση στο Σεράγιεβο τον Φεβρουάριο 2014, στα πλαίσια του Sarajevo International Winter Festival 2014), «Σκηνές από ένα Γάμο» του Ingmar Bergman, σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι, με τους Δάνη Κατρανίδη και Παναγιώτα Βλαντή (ΠΟΛΗ Θέατρο, Φεβρουάριος-Απρίλιος 2014) «Η Κασσάνδρα και ο Λύκος» της Μαργαρίτας Καραπάνου, σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Φεβρουάριος-Απρίλιος 2014) «Η Αληθινή Απολογία του Σωκράτη» του Κώστα Βάρναλη, σκηνοθεσία Ένκε Φεζολλάρι, με τον Σταμάτη Κραουνάκη και τη «Σπείρα-Σπείρα» (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Ιούλιος 2014)
ΑΜΑΛΙΑ ΑΡΣΕΝΗ:
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1990. Σπούδασε θέατρο και κινηματογράφο (επικοινωνία και πολιτισμός) στο Smith College της Μασσαχουσέτης (BA of liberal arts, '12) και κλασσικό θέατρο (Shakespearean and Jacobean Drama) στο LAMDA (London Academy Of Music And Dramatic Art). Σε ηλικία 16 ετών έλαβε, μετά από παρουσίαση της Ηλέκτρας του Σοφοκλή, τιμητική υποτροφία από τη Cours Florent στο Παρίσι για μια θέση στο 3ο έτος του Atelier Jeunesse. Απο το 2009 είναι μέλος της θεατρικής ομάδας Vice Versa, που αποτελείται απο Έλληνες και μετανάστες φοιτητές και η οποία παρουσίασε σε σκηνοθεσία Αγγελικής Γκιργκινούδη την Πεντηκοστή του David Edgar ('10) στο Ξύλινο Στέκι της Σχολής Καλών Τεχνών, και τον Πλούτο του Αριστοφάνη ('11) στο Θέατρο Βραχων και σε περιοδεία ανα την Ελλάδα. Το Στάλερχοφ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου ('11‐'12) σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου ήταν η πρώτη της επαγγελματική δουλειά στο θέατρο. Συμμετείχε στο Φεστιβάλ Φιλίππων στην Καβάλα (Αύγουστος '13) στην παράσταση Είς το Φως Της Ημέρας του Κ.Π Καβάφη σε σκηνοθεσία Ανδρέα Ανδρέου. Το καλοκαίρι πρωταγωνίστησε στην παράσταση Η Κοιμωμένη Ξύπνησε η οποία περιόδευσε σε όλη την Ελλάδα (Καλοκαίρι '14) Εκπονεί μεταπτυχιακές σπουδές σχετικά με το μεταδραματικό πολιτικό θέατρο (MA in Text and Performance '14) στη R.A.D.A (Royal Academy Of Theatre and Dramatic Art) στο Λονδίνο.
ΜΑΤΙΝΑ ΜΕΓΚΛΑ:
Η Ματίνα Μέγκλα είναι σκηνογράφος, ενδυματολόγος και σχεδιάστρια ρούχων. Σπούδασε σπούδασε σκηνογραφία και ενδυματολογία στο τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. Θέλοντας να ειδικευτεί σωστά και ολοκληρωμένα στον τομέα του ενδύματος, συνέχισε τις σπουδές της στην Αγγλία. Ολοκλήρωσε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σχετικό με το Fashion Design στο UCA και ένα ακόμη μεταπτυχιακό στον τομέα Costume Design for Performance στο London College of Fashion του UAL. Παράλληλα παρακολούθησε και ολοκλήρωσε μία σειρά από Courses στο Central Saint Martin's College of Art, όλα σχετικά με ειδικές κατασκευές, μεταμορφώσεις του ενδύματος αλλά το ρόλου του κοστουμιού στις διάφορες μορφές τέχνης.
Παράλληλα με τις σπουδές της αλλά και μέχρι σήμερα, έχει δουλέψει ως ενδυματολόγος και σκηνογράφος σε θεατρικές παραγωγές σε Ελλάδα και Λονδίνο, συμμετέχει σε εικαστικές εκθέσεις με ενδυματολογικά έργα της και επιπλέον έχει εργαστεί ως ενδυματολόγος στο γυναικείο ενδυματολογικό κομμάτι της τηλεόρασης του Σκάι. Διατηρεί επίσης τη δική της εταιρία σχεδιασμού και κατασκευής χειροποίητων νυφικών και βραδινών φορεμάτων. Το 2011, κέρδισε το πρώτο βραβείο κοινού για τον "καλύτερο νέο σχεδιαστή" στον διαγωνισμό που διοργάνωσε το Lookk, ένα Αγγλικό online περιοδικό και τον Φεβρουάριο του 2012 καλέστηκε για πρώτη φορά να παρουσιάσει την προσωπική της κολεξιόν στο Nolcha Fashion Week της Νέας Υόρκης .
Γοητεύεται τόσο από τη Μόδα όσο και από το Θέατρο, κυρίως όμως την ενδιαφέρει η χειροποίητη κατασκευή και φυσικά το ένδυμα ως μέσο έκφρασης και αυτούσιας μορφής τέχνη.
ΑΓΓΕΛΙΝΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΙΔΗ:
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1982 και μεγάλωσε στην Μυτιλήνη της Λέσβου. Ως ηθοποιός έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις: "Χωρίς μουσική", "Ο διχοτομημένος υποκόμης", "ΑΜΛΕΤ". Ως βοηθός σκηνοθέτη: "Όπως σας αρέσει" του William Shakespeare. Ως ενδυματολόγος και σκηνογράφος: "Το αγόρι με μια βαλίτσα" του Michael Kenny, "Η κατσαρίδα" του Βασίλη Μαυρογεωργιου. Έκανε συνσκηνοθεσία-συνεπιμέλεια του δικού της έργου «ΠΟΡΝΕΣ: τέσσερις ιστορίες και ένα ποίημα», που παρουσιάστηκε σε μορφή αναλογίου. Στην Τηλεόραση: "Οι Βασιλιάδες" (MEGA), "ένα Μήλο την ημέρα" (ΝΕΡΙΤ). Cinema: "Σε κοινή θέα" (ταινία μικρού μήκους). Εκπαίδευση και γνώση: Royal Central School of Speech and Drama, MA actor training and coaching, 2012-2013. Δραματική Σχολή του Νέο Ελληνικο Θεάτρου Γιώργου Αρμένη 2008-2009. Δραματική Σχολή Κεντρική Σκηνή Μιμη Ντενίση 2006-2008. Εθνικό Ωδείο Βόρεια Ελλάδα, Τμήμα μελοδραματικής και όπερας 2001-2004.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.