Η Uber αναζητά οδηγούς για την Αλεξανδρούπολη, την Ξάνθη, την Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, την Λάρισα, τα Τρίκαλα, τη Λαμία, την Πάτρα, την Καλαμάτα, την Σπάρτη, ακόμα και για νησιά όπως η Μυτιλήνη, η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, η Σαντορίνη και η… Μύκονος!
Όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας αναμένεται να επεκταθεί η αμφιλεγόμενη εφαρμογή Uber που αλλάζει το τοπίο στα ταξί της χώρας, καθώς μέσω αυτής γίνεται διασύνδεση μη επαγγελματικών οδηγών με ανθρώπους που ψάχνουν να βρουν μια λύση στη μετακίνησή τους.
Όπως αναφέρει το Startupper.gr, ήδη έχει γίνει πρόσληψη στελέχους για την αγορά της Ελλάδας, ενώ με τη δημοσίευση δύο αγγελιών, οι αιτήσεις ξεπέρασαν το αναμενόμενο. Άλλωστε από το καλοκαίρι που είχε ακουστεί για πρώτη φορά η είδηση ότι η Uber πρόκειται να έρθει και στα μέρη μας, αρκετοί εκδήλωσαν το ενδιαφέρον για να μπουν στο πρόγραμμα.
Στο τέλος Οκτωβρίου δημοσιεύθηκε η πληροφορία ότι η εταιρεία του Travis Kalanick είχε ανοίξει την πλατφόρμα εγγραφής ενδιαφερόμενων οδηγών για την πόλη της Αθήνας. Μέσα σε λίγες ημέρες οι 100 πρώτες διαθέσιμες θέσεις είχαν καλυφθεί. Μάλιστα ήδη η εταιρεία έχει ανοίξει την πλατφόρμα εγγραφής νέων οδηγών όχι μόνο για την πόλη της Αθήνας, αλλά και για όλη την Ελλάδα. Μία γρήγορη αναζήτηση δείχνει ότι η Uber αναζητά οδηγούς για την Αλεξανδρούπολη, την Ξάνθη, την Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, την Λάρισα, τα Τρίκαλα, τη Λαμία, την Πάτρα, την Καλαμάτα, την Σπάρτη, ακόμα και για νησιά όπως η Μυτιλήνη, η Ρόδος, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά, η Σαντορίνη και η… Μύκονος!
Η εξέλιξη αυτή «δένει» με την ανάλυση έμπειρων στελεχών της αγοράς προς το Startupper.gr ότι αφενός η Uber στο πρώτο στάδιο λειτουργίας της στην Ελλάδα θα αξιοποιήσει το αυξημένο τουριστικό ρεύμα προς την χώρα, εκμεταλλευόμενη το «όνομα» που ήδη έχει στις χώρες των επισκεπτών, και αφετέρου ότι η εταιρεία – στο πλαίσιο της καμπάνιας «Uber Παντού» – έρχεται στη χώρα με στόχο να «παίξει» επιθετικά, λανσάροντας σε όλη τη χώρα, και «σαρώνοντας» τον ανταγωνισμό από τις εταιρείες ταξί ή τις εφαρμογές κλήσης τους.
PPΕπί του παρόντος η εταιρεία δεν ανοίγει τα χαρτιά της για το αν θα επεκταθεί πέραν της Αθήνας και ούτε είναι δεσμευτική η δυνατότητα εγγραφών σε άλλες πόλεις πέραν της πρωτεύουσας. Μία ακόμη ενδιαφέρουσα εξέλιξη η οποία προϊδεάζει για τις προθέσεις της εταιρείας στην ελληνική αγορά είναι η σελίδα εγγραφών νέων συνεργαζομένων οδηγών, η οποία ακολούθησε τη σελίδα εγγραφών των 100 πρώτων. Σε αυτή τη σελίδα βλέπουμε ότι η Uber θα λανσάρει – ή τουλάχιστον έτσι φιλοδοξεί – στην αγορά της Αθήνας τρεις διαφορετικές υπηρεσίες: την uberX (η υπηρεσία που δημιουργεί τις αντιδράσεις των επαγγελματιών οδηγών, καθώς συνεργάζεται με μη επαγγελματίες), την UberBLACK (η υπηρεσία πιο πολυτελών μετακινήσεων) και την UberTAXI (η οποία συνεργάζεται με αδειοδοτημένους οδηγούς ταξί).
Ενδιαφέρον θα έχει η «υποδοχή» μίας τέτοιας υπηρεσίας της Uber από τους ίδιους τους οδηγούς ταξί, οι οποίοι εμφανίζονται αρνητικοί σε οποιοδήποτε ενδεχόμενο λειτουργίας της εταιρείας στην Αθήνα ή στην Ελλάδα. Υπενθυμίζεται ότι ο Βασίλης Σιάσος, υπεύθυνος επικοινωνίας του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, μιλώντας στο Startupper.gr είχε ολωσδιόλου απορρίψει το ενδεχόμενο του σχεδιασμού της Uber για λειτουργία στην Αθήνα, παραθέτοντας ως αιτίες την οικονομική κρίση στη χώρα και τη μείωση της αγοράς ταξί. «
Η Uber “χτυπάει” αγορές που το ταξί βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο και σημειώνει μεγάλη κίνηση. Η Ελλάδα αυτή την στιγμή δεν είναι μία από αυτές, δεν θα έχει νόημα μία τέτοια κίνηση της Uber», είχε αναφέρει στο Startupper.gr ο Βασίλης Σιάσος, ο οποίος πάντως τόνισε ότι ακόμη και αν προχωρήσει ένας τέτοιος σχεδιασμός το ΣΑΤΑ «θα συμπορευθεί με την υπόλοιπη Ευρώπη» και θα εναντιωθεί στη λειτουργία της υπηρεσίας. Περισσότερο «έντονη» ήταν η αντίδραση του ίδιου του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί, Θύμιου Λυμπερόπουλου, ο οποίος σε δήλωση που είχε παραχωρήσει στην ενημερωτική ιστοσελίδα News247 είχε αναφέρει πως «αν δει στο δρόμο αυτοκίνητο της UBER θα το σπάσει».
Τι είναι η Uber
Η Uber ιδρύθηκε το 2009 στις ΗΠΑ και άρχισε να λειτουργεί στο Σαν Φρανσίσκο το 2010. Αρχικά, στον τομέα των ιδιωτικών (πολυτελών) μετακινήσεων και στην συνέχεια στον κλάδο των «διαμοιρασμένων διαδρομών» μεταξύ χρηστών. Το μοντέλο της Uber επιτρέπει σε ιδιώτες κατόχους οχημάτων μέσα από την υπηρεσία UberX να μετατραπούν σε οδηγούς προς ενοικίαση, μοιράζοντας το αυτοκίνητό τους με τους χρήστες της εφαρμογής και κερδίζοντας χρήματα από τις διαδρομές αυτές. Ολα αυτά χωρίς η εταιρεία ή οι συνεργαζόμενοι οδηγοί να υπόκεινται στις ρυθμίσεις, στις υποχρεώσεις και στο κόστος που υπόκεινται οι ιδιοκτήτες/οδηγοί ταξί ή ιδιοκτήτες/οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων.
Προκειμένου να ανταποκριθεί και να «ξεπεράσει» αυτά τα προβλήματα, το Uber σταδιακά δημιούργησε νέες υπηρεσίες, σε συνεργασία με επαγγελματίες οδηγούς, όπως το UberTaxi. Επίσης, προκειμένου να ξεπεράσει τα διάφορα νομικά προβλήματα που ενέκυπταν καθώς εξαπλωνόταν στις ευρωπαϊκές χώρες η εν λόγω start up δημιούργησε μια νέα υπηρεσία, το UberPOP. Πρόκειται για μία υπηρεσία η οποία και πάλι μετατρέπει σε επαγγελματίες οδηγούς ιδιώτες κατόχους οχημάτων, αυτή τη φορά όμως παρέχεται ως πλατφόρμα για την απευθείας επικοινωνία και διαμοιρασμό διαδρομών μεταξύ των χρηστών. Δηλαδή, το μόνο που κάνει η Uber είναι να παρέχει την πλατφόρμα. Τα υπόλοιπα τα κανονίζουν ο... οδηγός και ο πελάτης μεταξύ τους.
Φυσικά, η επέλαση της Uber σε Αμερική και Ευρώπη δεν ήταν αναίμακτη, καθώς σε όποια πόλη πηγαίνει προκαλεί «θύελλα» διαμαρτυριών από τους οδηγούς ταξί . Οι νομοθέτες σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και αμερικανικές πολιτείες επιχειρούν να την βγάλουν εκτός νόμου, κατηγορώντας την για παράνομη λειτουργία υπηρεσιών ταξί, αθέμιτο ανταγωνισμό και ζητήματα ασφαλείας από τους μη αδειοδοτημένους οδηγούς.
iefimerida.gr
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.