«Επίδομα... παπαγάλου». Πάει ένα χρόνο πίσω η καταβολή παρακρατηθέντων φόρων. Ατοκος δανεισμός από το κράτος
Προεκλογικό ρουσφέτι δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ προωθεί η κυβέρνηση για τα διαπλεκόμενα κανάλια - μάλλον ως ανταπόδοση των "υπηρεσιών" που προσφέρουν στη διαμόρφωση κλίματος και στην εκλογική της μάχη. Την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ διαμηνύει ότι ο τηλεοπτικός χάρτης θα επανεξεταστεί από μηδενική βάση και οι άδειες θα δημοπρατηθούν, το κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο δίνει στους καναλάρχες τη δυνατότητα να καταβάλλουν μετά από ένα χρόνο τον φόρο επί των διαφημίσεων που θα έχουν ήδη εισπράξει.
Με τον τρόπο αυτό, το κράτος θα δώσει ουσιαστικά«άτοκο δάνειο» στους ικαναλάρχες-εκδότες,ενισχύοντας τη ρευστότητά τους, καθώς θα εισπράττουν κανονικά αλλά δεν θα αποδίδουν.«Επίδομα... παπαγάλου» αποκαλεί προσφυώς η Εφημερίδα των Συντακτών το μέγα ρουσφέτι που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ρύθμιση που ετοιμάσθηκε από τη Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων Α. Σαββαΐδου, προβλέπει ότι ο παρακρατούμενος φόρος επί των διαφημίσεων που πρέπει να αποδίδουν τα κανάλια κάθε μήνα από τις 20 Φεβρουαρίου 2015, θ' αρχίσει να καταβάλλεται έναν χρόνο αργότερα, από τις 20 Ιανουαρίου 2016. Εν συνεχεία, αντί να αποδίδεται κάθε μήνα, θα καταβάλλεται μία φορά το χρόνο.
Η σχετική εγκύκλιος - με ημερομηνία 12 Ιανουαρίου – έχει ήδη ετοιμαστεί και οδεύει προς το Εθνικό Τυπογραφείο. Αν δεν αλλάξει κάτι τις επόμενες ώρες, θα δημοσιευθεί και θα τεθεί σε ισχύ λίγες ώρες πριν από τις εκλογές, προκαταλαμβάνοντας τη νέα κυβέρνηση. Προφανής θα είναι και η επίπτωση στα δημόσια έσοδα, που παρουσιάζουν ήδη σημαντική υστέρηση.
Αυτή η χαριστική ρύθμιση γίνεται σκανδαλωδέστερη από το γεγονός ότι την ίδια ώρα το ΥΠΟΙΚ ζητά από επιχειρήσεις και λοιπούς φορολογούμενους να προπληρώσουν μεγάλο μέρος των φόρων τους για την επόμενη χρονιά, ενώ οι φοροεισπρακτικοί μηχανισμοί γίνονται άτεγκτοι προς ιδιώτες και μικρές επιχειρήσεις που αδυνατούν αντικειμενικά να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Οι αλλεπάλληλες αναβολές και το τρικ της εγκυκλίου
Ο «ειδικός φόρος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις» ψηφίστηκε τον Μάρτιο 2010 από την κυβέρνηση Παπανδρέου και είναι 20% επί του τιμολογίου. Οι εταιρίες των καναλιών έπρεπε να τον εισπράττουν από τους διαφημιζόμενους και να τνο αποδίδουν στις αρμόδιες ΔΟΥ μέχρι τις 20 του επόμενου μηνός.
Ο νόμος έμπαινε σε ισχύ την 1η Ιουλίου 2010. Ομως, υπό την πίεση των εκδοτικών συγκροτημάτων αναβλήθηκε η εφαρμογή του μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2011. Εν συνεχεία με διαδοχικές παρατάσεις έμεινε στα χαρτιά. Η τελευταία παράταση έληγε στις 31 Δεκεμβρίου 2014.
Η συγκυβέρνηση σκόπευε να αναβάλει πάλι την εφαρμογή του νόμου, δίνοντας νέα παράταση. Την πρόλαβαν όμως οι εξελίξεις. Ετσι τα κανάλια είναι υποχρεωμένα πλέον να εισπράττουν και να αποδίδουν φόρο διαφημίσεων.
Το "πρόβλημα" ανέλαβε να λύσει η γγ Δημοσίων Εσόδων Αικατερίνη Σαββαΐδου, με ένα τρικ στην εγκύκλιο που αφορά τη διαδικασία απόδοσης του φόρου.
Η παλιά διάταξη έλεγε ότι τα κανάλια υποβάλλουν δήλωση μέχρι τις 20 κάθε μήνα, αποδίδοντας τον φόρο του προηγούμενου μηνός.
Στη νέα εγκύκλιο ορίζεται ότι η μέχρι την 20ή Ιανουαρίου υποβάλεται δήλωση για τον παρακρατηθέντα φόρο ολόκληρου του προηγουμένου έτους.
Ετσι τα κανάλια θα μαζεύουν όλο το χρόνο τον φόρο 20% επί της αξίας των τηλεοπτικών διαφημίσεων και θα τον αποδίδουν την... επόμενη χρονιά, στις 20 Ιανουαρίου.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.