Το Υπουργείο Οικονομικών συνεχίζει να επεξεργάζεται σενάρια ώστε να βρει ισοδύναμα για την μη εφαρμογή του ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση και τα σενάρια που αφήνει να διαρρεύσουν για τα τέλη κυκλοφορίας είναι παράλογα, εξοργιστικά, πέραν την κοινής λογικής.
Σύμφωνα με αυτά που έχουν κυκλοφορήσει, οι πρόσθετες επιβαρύνσεις θα ξεκινούν από 30 ευρώ και θα αγγίζουν κατά περιπτώσεις μέχρι και τα 200 ευρώ για ιδιοκτήτες οχημάτων που μέχρι σήμερα απαλλάσσονται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας. Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει επιβαρύνσεις 30 με 50 ευρώ για τους κατόχους υβριδικών και ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καθώς και βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων κυβισμού άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών και ηλικίας μέχρι πέντε ετών, με τις αυξήσεις σε αυτά τα τέλη να κυμαίνονται από 50 έως 200 ευρώ.
Παράλληλα, προβλέπονται μειώσεις 5% στα τέλη για οχήματα χαμηλού κυβισμού και μικρής αξίας, ασχέτως παλαιότητας, καθώς επίσης και για οχήματα μεγάλου κυβισμού τα οποία είναι πολύ παλιά και πωλούνται πλέον σε πολύ χαμηλή τιμή. Συγκεκριμένα τα σενάρια που ακούγονται είναι:
Αύξηση 20% στα τέλη των καινούργιων Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού
Μείωση 5% στα τέλη για τα μικρά παλαιά Ι.Χ.
Διατήρηση των ίδιων τελών στα αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού.
Επιβάρυνση στα ΙΧ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/11/2011.
Επί τάπητος, έχει πέσει και το σενάριο για επιβολή τελών κυκλοφορίας στο μισό των αντίστοιχων βενζινοκίνητων για τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. μεσαίου κυβισμού, τα οποία είχαν μηδενικά τέλη λόγω εκπομπής χαμηλών ρύπων. Η λογική του υπουργείου Οικονομικών είναι να συνδέσει το ύψος των τελών κυκλοφορίας με την πραγματική αξία των οχημάτων προσθέτοντας στην εξίσωση τους παράγοντες κυβικά εκατοστά και παλαιότητα, κάτι το οποίο έχει προαναγγείλει εξάλλου και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφωνας Αλεξιάδης.
Τέλος ακινησίας;
Και μέσα σε όλα αυτά υπάρχει το σενάριο επιβολής τέλους ακινησίας, επειδή πλέον υπάρχει ο κίνδυνος της μαζικής κατάθεσης πινακίδων, προκειμένου να αποφύγει κάποιος τα ατελείωτα τέλη και τον φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται σε ένα ΙΧ άνω των 1.928 κ.εκ. Η κυβέρνηση για να αποφευχθεί το φαινόμενο αυτό, σχεδιάζει αντικίνητρα σε όποιον από τους εναπομείναντες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων 2.000 κ.εκ και άνω επιλέξει να καταθέσει πινακίδες.
Το αντικίνητρο θα είναι ένα τέλος ακινητοποίησης που ανάλογα με τον κυβισμό του ΙΧ θα κυμαίνεται μεταξύ των 300 και 450 ευρώ. Έτσι για ένα 2.000 κ.εκ αυτοκίνητο (έως 1.928 κ.εκ.) θα πρέπει να επιλέξει κανείς εάν θα πληρώσει ένα τέλος 300-450 ευρώ για να καταθέσει τις πινακίδες ή να πληρώσει τα αυξημένα τέλη κατά 200 ευρώ περίπου αλλά και τον αυξημένο φόρο πολυτελείας (13%).
Επιπλέον, το σχέδιο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας θα προκαλέσει επιβαρύνσεις και στα μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και «ηλικίας» μέχρι 5 ετών, δεδομένου ότι πολλά από τα οχήματα αυτά έχουν ενταχθεί στο ευνοϊκό καθεστώς υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων.
Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την επόμενη εβδομάδα ώστε τα νέα ειδοποιητήρια για τα τέλη του 2016 να αναρτηθούν μέσα στο Νοέμβριο στους λογαριασμούς των φορολογουμένων στο Taxisnet.
Autoblog.gr
Δημοσίευση: Νοεμβρίου 01, 2015
- Κατηγορία:
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σύμφωνα με αυτά που έχουν κυκλοφορήσει, οι πρόσθετες επιβαρύνσεις θα ξεκινούν από 30 ευρώ και θα αγγίζουν κατά περιπτώσεις μέχρι και τα 200 ευρώ για ιδιοκτήτες οχημάτων που μέχρι σήμερα απαλλάσσονται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας. Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει επιβαρύνσεις 30 με 50 ευρώ για τους κατόχους υβριδικών και ηλεκτροκίνητων οχημάτων, καθώς και βενζινοκίνητων ή πετρελαιοκίνητων κυβισμού άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών και ηλικίας μέχρι πέντε ετών, με τις αυξήσεις σε αυτά τα τέλη να κυμαίνονται από 50 έως 200 ευρώ.
Παράλληλα, προβλέπονται μειώσεις 5% στα τέλη για οχήματα χαμηλού κυβισμού και μικρής αξίας, ασχέτως παλαιότητας, καθώς επίσης και για οχήματα μεγάλου κυβισμού τα οποία είναι πολύ παλιά και πωλούνται πλέον σε πολύ χαμηλή τιμή. Συγκεκριμένα τα σενάρια που ακούγονται είναι:
Αύξηση 20% στα τέλη των καινούργιων Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού
Μείωση 5% στα τέλη για τα μικρά παλαιά Ι.Χ.
Διατήρηση των ίδιων τελών στα αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού.
Επιβάρυνση στα ΙΧ αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/11/2011.
Επί τάπητος, έχει πέσει και το σενάριο για επιβολή τελών κυκλοφορίας στο μισό των αντίστοιχων βενζινοκίνητων για τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. μεσαίου κυβισμού, τα οποία είχαν μηδενικά τέλη λόγω εκπομπής χαμηλών ρύπων. Η λογική του υπουργείου Οικονομικών είναι να συνδέσει το ύψος των τελών κυκλοφορίας με την πραγματική αξία των οχημάτων προσθέτοντας στην εξίσωση τους παράγοντες κυβικά εκατοστά και παλαιότητα, κάτι το οποίο έχει προαναγγείλει εξάλλου και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφωνας Αλεξιάδης.
Τέλος ακινησίας;
Και μέσα σε όλα αυτά υπάρχει το σενάριο επιβολής τέλους ακινησίας, επειδή πλέον υπάρχει ο κίνδυνος της μαζικής κατάθεσης πινακίδων, προκειμένου να αποφύγει κάποιος τα ατελείωτα τέλη και τον φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται σε ένα ΙΧ άνω των 1.928 κ.εκ. Η κυβέρνηση για να αποφευχθεί το φαινόμενο αυτό, σχεδιάζει αντικίνητρα σε όποιον από τους εναπομείναντες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων 2.000 κ.εκ και άνω επιλέξει να καταθέσει πινακίδες.
Το αντικίνητρο θα είναι ένα τέλος ακινητοποίησης που ανάλογα με τον κυβισμό του ΙΧ θα κυμαίνεται μεταξύ των 300 και 450 ευρώ. Έτσι για ένα 2.000 κ.εκ αυτοκίνητο (έως 1.928 κ.εκ.) θα πρέπει να επιλέξει κανείς εάν θα πληρώσει ένα τέλος 300-450 ευρώ για να καταθέσει τις πινακίδες ή να πληρώσει τα αυξημένα τέλη κατά 200 ευρώ περίπου αλλά και τον αυξημένο φόρο πολυτελείας (13%).
Επιπλέον, το σχέδιο για τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας θα προκαλέσει επιβαρύνσεις και στα μεταχειρισμένα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού και «ηλικίας» μέχρι 5 ετών, δεδομένου ότι πολλά από τα οχήματα αυτά έχουν ενταχθεί στο ευνοϊκό καθεστώς υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων.
Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν την επόμενη εβδομάδα ώστε τα νέα ειδοποιητήρια για τα τέλη του 2016 να αναρτηθούν μέσα στο Νοέμβριο στους λογαριασμούς των φορολογουμένων στο Taxisnet.
Autoblog.gr
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.