Ο Βασίλης Καψούρος έφυγε την Τρίτη σε ηλικία 62 χρόνων σε δυστύχημα με τη μηχανή του στο 61ο χιλιόμετρο Αθηνών - Κορίνθου, επιστρέφοντας από την Αθήνα στην γενέτειρα του, στο Κάτω Διμηνιό. Εδώ ζούσε τα τελευταία χρόνια, αποτραβηγμένος από τον κινηματογράφο.
Ο Βασίλης Καψούρος υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους διευθυντές φωτογραφίας του ελληνικού σινεμά,επιλεκτικός στις δουλειές που αναλάμβανε είχε πει ότι έφυγε από το σινεμά όταν ο διευθυντής φωτογραφίας έπαψε πια να είναι ο άρχοντας των γυρισμάτων και τη θέση του πήρε η ψηφιακή εποχή και το μόνιτορ, το οποίο πια όλοι έτρεχαν να κοιτάξουν.
Είχε ταυτιστεί με τον Σταύρο Τσιώλη, «φωτίζοντας» οκτώ ταινίες του (από το «Σχετικά με τον Βασίλη» και τον «Ερωτα στη Χουρμαδιά» μέχρι το «Παρακαλώ γυναίκες μην κλαίτε» και το «Ας περιμένουν οι γυναίκες»). Για χάρη του Τσιώλη τον Μάιο θα ξεκινούσαν μαζί τα γυρίσματα της νέας του ταινίας, «Γυναίκες που περάσατε από εδώ».
Κατά τον Σταύρο Τσιώλη, ο Βασίλης Καψούρος είχε μια ιδιοτροπία: δεν δούλευε με κανέναν άλλο σκηνοθέτη.
Αυτό βέβαια ήταν μόνο εν μέρει αλήθεια, αφού εκτός από τον Σταύρο Τσιώλη ο Βασίλης Καψούρος ήταν ακόμα ο μόνιμος διευθυντής φωτογραφίας της Ελένης Αλεξανδράκη (και στις τρεις ταινίες της), έχει «φωτίσει» ντοκιμαντέρ και ταινίες μικρού μήκους,ενώ είχε δουλέψει και στη διαφήμιση.
Η τελευταία του ταινία μεγάλου μήκους ταινία ήταν ο «Αρσιβαρίστας και ο Αγγελος» του 2008, ενώ ακολούθησε το 2009 και μια ταινία μικρού μήκους, το «Μπάλος Κακός Χωρός» του Βασίλη Μπίτου, σκηνοθέτη του «Ανεμιστήρα», ο οποίος θεωρούσε τον Βασίλη Καψούρο δάσκαλό του.
Δημοσίευση: Μαρτίου 10, 2016
- Κατηγορία:
ΚΙΑΤΟ,
ΠΡΟΣΩΠΑ,
ΤΟΠΙΚΑ
Ο Βασίλης Καψούρος στα δεξιά της Ελένης Αλεξανδράκη στα γυρίσματα του «Ο Αρσιβαρίστας και ο Αγγελος»
Ο Βασίλης Καψούρος υπήρξε ένας από τους σημαντικότερους διευθυντές φωτογραφίας του ελληνικού σινεμά,επιλεκτικός στις δουλειές που αναλάμβανε είχε πει ότι έφυγε από το σινεμά όταν ο διευθυντής φωτογραφίας έπαψε πια να είναι ο άρχοντας των γυρισμάτων και τη θέση του πήρε η ψηφιακή εποχή και το μόνιτορ, το οποίο πια όλοι έτρεχαν να κοιτάξουν.
Είχε ταυτιστεί με τον Σταύρο Τσιώλη, «φωτίζοντας» οκτώ ταινίες του (από το «Σχετικά με τον Βασίλη» και τον «Ερωτα στη Χουρμαδιά» μέχρι το «Παρακαλώ γυναίκες μην κλαίτε» και το «Ας περιμένουν οι γυναίκες»). Για χάρη του Τσιώλη τον Μάιο θα ξεκινούσαν μαζί τα γυρίσματα της νέας του ταινίας, «Γυναίκες που περάσατε από εδώ».
Σκηνή από το «Παρακαλώ Γυναίκες μην Κλαίτε» του Σταύρου Τσιώλη (1992)
Κατά τον Σταύρο Τσιώλη, ο Βασίλης Καψούρος είχε μια ιδιοτροπία: δεν δούλευε με κανέναν άλλο σκηνοθέτη.
Αυτό βέβαια ήταν μόνο εν μέρει αλήθεια, αφού εκτός από τον Σταύρο Τσιώλη ο Βασίλης Καψούρος ήταν ακόμα ο μόνιμος διευθυντής φωτογραφίας της Ελένης Αλεξανδράκη (και στις τρεις ταινίες της), έχει «φωτίσει» ντοκιμαντέρ και ταινίες μικρού μήκους,ενώ είχε δουλέψει και στη διαφήμιση.
Σκηνή από το εντυπωσιακό σινεμασκόπ στο «Ο Αρσιβαρίστας και ο Αγγελος» της Ελένης Αλεξανδράκη (2008)
Η τελευταία του ταινία μεγάλου μήκους ταινία ήταν ο «Αρσιβαρίστας και ο Αγγελος» του 2008, ενώ ακολούθησε το 2009 και μια ταινία μικρού μήκους, το «Μπάλος Κακός Χωρός» του Βασίλη Μπίτου, σκηνοθέτη του «Ανεμιστήρα», ο οποίος θεωρούσε τον Βασίλη Καψούρο δάσκαλό του.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.