ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΕΠΙΦ/ΞΗ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
Του Παναγιώτη Σταμάτη του Δημητρίου, Πλωτάρχη ε.α. του Πολεμικού Ναυτικού κατοίκου.. Αθηνών, οδός ............., αρ. 48.
Π Ρ Ο Σ
Τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας (ΥΕΘΑ), Παναγιώτη Καμμένο, Λεωφ. Μεσογείων, αρ.229, Χολαργός.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ : ΑΝΥΕΘΑ, Γ.Γ. ΥΠΕΘΑ, Α/ΓΕΕΘΑ, Α/ΓΕΣ, Α/ΓΕΝ, Α/ΓΕΑ.
Αξιότιμε κ. υπουργέ,
Με μεγάλη μου ανησυχία και έκπληξη βλέπω σε δημοσιεύματα στον τύπο και στο διαδίκτυο, να χρησιμοποιείται το στρατιωτικό προσωπικό και μηχανήματα των Ε.Δ. για καθαρισμό, επισκευή, μεταφορά υλικών, στα hot spot, στρατόπεδα υποδοχής προσφύγων-μεταναστών.
Σας μεταφέρω ανάρτηση από το διαδίκτυο:
«Όπως είπε ο υποστράτηγος Κωνσταντίνος Φλώρος, υπεύθυνος του ΓΕΕΘΑ για το θέμα του χειρισμού της εμπλοκής των Ενόπλων Δυνάμεων στο θέμα, οι τέσσερις νέοι χώροι βρίσκονται στο Κιλκίς και ο ένας στα Γιαννιτσά:
Στον παλιό διάδρομο προσγείωσης στη Νέα Καβάλα
Στον παλιό διάδρομο προσγείωσης κοντά στο χωριό Χέρσο. Οι δύο εγκαταστάσεις θα
δημιουργηθούν άμεσα με την παραλαβή και τοποθέτηση σκηνών κλπ και θα ακολουθήσουν οι
εγκαταστάσεις στα άλλα 3 κέντρα. Στρατόπεδο Φιλιππάκη στα Γιαννιτσά.
Στρατόπεδο Κικκινώρη στο Κεντρικό
Στρατόπεδο Παπαδάκη κοντά στο Δροσάτο.
Όπως επεσήμανε, τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων εργάζονται νυχθημερόν για να φέρουν σε πέρας την αποστολή τους ενώ παράλληλα τα Γενικά Επιτελεία συνεχίζουν να προμηθεύουν τους».
Από την απλή και μόνο ανάγνωση διαπιστώνεται, χωρίς καμία δυνατότητα αμφιβολίας, ότι χρησιμοποιούνται τα στελέχη των Ε.Δ. για εργασίες εκτός των καθηκόντων τους και μάλιστα «νυχθημερόν».
Και αυτό βεβαίως γίνεται και σε άλλα μέρη της επικράτειας, όπου κατασκευάζονται, HOT-SPOTS και κέντρα φιλοξενίας, προσφύγων-μεταναστών.
Η αναγκαστική εργασία, ο εξαναγκασμός δηλαδή του ανθρώπου με τη χρήση βίας ή με την απειλή κυρώσεων να παρέχει παρά την θέλησή του την εργασία του σε άλλον ή να απασχολείται υπό ανεπιθύμητες συνθήκες, θίγει καίρια την ανθρώπινη ελευθερία και προσωπικότητα.
Διατάξεις για την απαγόρευση της αναγκαστικής εργασίας περιέχει το Σύνταγμα, με τη διατύπωση του άρθρου 22 παρ. 4 (μετά την αναθεώρηση του 2001) «οποιαδήποτε μορφή αναγκαστικής εργασίας απαγορεύεται». όμως και η Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), που υπογράφηκε στη Ρώμη στις 4.11.1950 και κυρώθηκε από την Ελλάδα με το ν.δ. 53/1974, στο άρθρο 4. Η παρ. 2 του παραπάνω άρθρου προβλέπει ότι «ουδείς δύναται να υποχρεωθεί εις αναγκαστικήν ή υποχρεωτικήν εργασίαν».
Έχει ήδη παρατηρηθεί ότι το άρθρο 22 παρ. 4 Σ. εξειδικεύει τη γενική αρχή που καθιερώνει το άρθρο 2 παρ. 1 Σ., ότι η πολιτεία οφείλει να σέβεται και να προστατεύει την αξία του ανθρώπου.
Το άρθρο 2 παρ. 1 Σ. είναι, ως γνωστό, θεμελιώδες, μη αναθεωρήσιμο και δεν αναστέλλεται.
Σε ό,τι αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ), δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εκτέλεση από τα μέλη τους εργασιών καθαρά στρατιωτικού χαρακτήρα, όπως π.χ. η κατασκευή οχυρωματικών έργων στα σύνορα με σκοπό την ενίσχυση της αμυντικής θωράκισης της χώρας, ή η γνωστή «αποψίλωση» των χώρων των στρατοπέδων από αγριόχορτα για λόγους καθαριότητας και ασφαλείας των τελευταίων, δεν παραβιάζει το άρθρο 22 παρ. 3 εδ α' του Συντάγματος. Και τούτο διότι και αναγκαία και επιβεβλημένη είναι, καταρχήν, η εκτέλεση τέτοιου είδους εργασιών, από τη φύση της συγκεκριμένης σχέσης και των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτή, ενώ βρίσκει άμεσο συνταγματικό έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 6, σύμφωνα με την οποία « κάθε Έλληνας που μπορεί να φέρει όπλα είναι υποχρεωμένος να συντελεί στην άμυνα της Πατρίδας, σύμφωνα με τους ορισμούς των νόμων».
Ο πρώτος που δεσμεύεται από τα θεμελιώδη δικαιώματα που θεσπίζει το Ελληνικό Σύνταγμα είναι η ίδια η κρατική εξουσία και μάλιστα είτε ως νομοθετική είτε ως εκτελεστική είτε ως δικαστική λειτουργία, αφού το άρθρο 25 παρ. 1 Συντ. υποχρεώνει όλα ανεξαιρέτως τα κρατικά όργανα να διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη άσκηση των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Η γενική αυτή αρχή ισχύει και σε ό,τι αφορά τον αποδέκτη της απαγόρευσης επιβολής αναγκαστικής εργασίας.
Τελευταία όμως σημειώνεται η εξουθενωτική χρησιμοποίηση στρατιωτικών σε άσχετα με την αποστολή τους έργα, σε σημείο μάλιστα που συχνά υποκαθιστούν τις πολιτικές υπηρεσίες στην αντιμετώπιση πολιτικοοικονομικών φαινομένων. Ως μέτρο μπορεί να είναι υπό κάποιες προϋποθέσεις επιδοκιμαστέο, πλην όμως αντίκειται στη σαφή διάταξη της 29ης Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας που κάνει λόγο «περί εργασιών χαρακτήρα καθαρά στρατιωτικού».
Εξάλλου, από τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 6 Σ., σύμφωνα με την οποία : «Κάθε Έλληνας που μπορεί να φέρει όπλο είναι υποχρεωμένος να συντελεί στην άμυνα της πατρίδας, σύμφωνα με τους ορισμούς των νόμων», προκύπτει ότι αποστολή των ενόπλων δυνάμεων είναι κατά πρώτο λόγο να λειτουργούν αποτρεπτικά απέναντι σε όσους θα είχαν διάθεση να προσβάλουν την εθνική ανεξαρτησία την εδαφική ακεραιότητα της χώρας μας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ειρήνη, και κατά δεύτερο λόγο, εάν η «αποτροπή» δεν αποδειχθεί αποτελεσματική, να αμυνθούν του πατρίου εδάφους. Σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό τα καθήκοντα των στρατιωτικών είναι συγκεκριμένα:
«ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟ» ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α
«ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ» ΑΡΘΡΟ 1 «ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ»
«Η αποστολή του Στρατού είναι, να εξασφαλίζει την άμυνα της Χώρας, να υπερασπίζει την Εθνική ανεξαρτησία και την εδαφική ακεραιότητα της Πατρίδας.»
Με διαφορετική διατύπωση, η αποστολή αυτή συνίσταται στην άμυνα της χώρας απέναντι σε εξωτερικούς κινδύνους και όχι στην ενασχόληση με καθήκοντα αναγόμενα στην εσωτερική πολιτική.
Η απόφαση των αρμοδίων οργάνων της εκτελεστικής λειτουργίας (ΥΕΘΑ) με τις οποίες διατάζει στρατιωτικούς για εργασίες εκτός των καθηκόντων του πρέπει να είναι:
α) Κατάλληλη, δηλ. να τελεί σε συνάφεια με τον επιδιωκόμενο σκοπό. Αυτός δεν μπορεί παρά να είναι η αντιμετώπιση θεομηνίας (σεισμός, πλημμύρες, πυρκαγιές, λοιμοί), που προκαλεί επείγουσα κοινωνική ανάγκη ή κινδύνου της δημόσιας υγείας.
β) Αναγκαία, δηλ. να μην είναι δυνατή η εξυπηρέτηση του ίδιου σκοπού με άλλα μέσα, όπως π.χ. η χρησιμοποίηση προσώπων πρόθυμων να εκτελέσουν την ίδια εργασία έναντι αμοιβής.
Δηλαδή είναι εντελώς διαφορετικό να συνδράμουν οι Ε.Δ. σε θεομηνίες, (πλημμύρες σεισμούς και μεγάλης έκτασης πυρκαγιών) και άλλο σε οικοδομικές εργασίες και καθαρισμούς χώρων υποδοχής προσφύγων που μπορούν εύκολα να πράξουν ιδιωτικές εταιρίες με τα ευρωπαϊκά κονδύλια για το προσφυγικό.
Από τα ανωτέρω εξυπονοείται συνεκτικά ότι δεν είναι δυνατή η οποιαδήποτε χρησιμοποίηση των στρατιωτικών, για εργασίες εκτός της καθορισμένης αποστολής τους.
Δυστυχώς οι πολιτικοί τελευταίως χρησιμοποιούν τις Ε.Δ. για πλείστα όσα έργα εκτός από το κυρίως έργο τους, βαπτίζοντάς τα μάλιστα ως «εμπλοκή των Ε.Δ.».
Οι ένοπλες δυνάμεις υποβαθμίζονται έτσι ως αναγκαίο κακό κι όχι ως συνιστώσα εθνικής ισχύος.
Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή καθώς εάν συνεχιστεί η παρούσα κατάσταση, το έλλειμμα ασφαλείας που μας παρέχουν οι Ε.Δ. θα αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο.
Να Σας υπενθυμίσω ότι το προσωπικό των Ε.Δ. είναι το κεφάλαιό μας, είναι ο πολλαπλασιαστής δυνάμεως μας.
Σας παρακαλώ, σεβόμενος τις αξίες και την τιμή των στελεχών των Ε.Δ. να διατάξετε την απαγόρευση από τώρα και στο εξής, την χρησιμοποίηση τους σε έργα που δεν συνάδουν των καθηκόντων τους.
Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία έκτακτης κατάστασης, καθώς ο πρώην υπουργός ΠΡΟ.ΠΟ. της κυβέρνησής σας, Γιάννης Πανούσης, εδώ και ένα χρόνο, σας είχε επισημάνει πολλάκις στο υπουργικό συμβούλιο, τον κίνδυνο των «ορδών των μεταναστών» που πρόκειται να εισέλθουν στη χώρα και η κυβέρνηση με την αριστερή ιδεοληψία που την διακατέχει δεν έλαβε τα ενδεδειγμένα μέτρα.
Επειδή, η στασιμοανικανότητα της πρώτης φοράς κυβέρνησης της αριστεράς που συμμετέχετε και στηρίζεται Εσείς με τους ΑΝΕΛ, να συντονίσει και να προσφέρει λύσεις μέσω των κρατικών δομών και Ευρωπαϊκών κονδυλίων στο προσφυγικό, δεν είναι δικαιολογία για να χρησιμοποιείτε το στρατιωτικό προσωπικό σε εργασίες που δεν εμπίπτουν στα καθήκοντά τους.
Επειδή, φρονώ ότι κατανοείτε το τι σημαίνουν σε νομικό επίπεδο τα ανωτέρω.
Επειδή, αδυνατώ να πιστέψω ότι ως αρμόδιος υπουργός, μπορεί να έχετε έστω εν δυνάμει τόσο απαξιωτική συμπεριφορά στο στρατιωτικό προσωπικό.
Επειδή, επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου
Επειδή, η εκτίμηση και ο σεβασμός στο έργο των στελεχών των Ε.Δ., μου επιβάλλει να επιχειρήσω δι’ υστάτη φορά πρόταση να διατάξετε την μη συνέχιση, των εκτός των καθηκόντων των εργασιών, καθώς θεωρώ ότι έστω και την υστάτη στιγμή θα κατανοηθεί ότι ο σεβασμός προσωπικοτήτων, ρόλων και καθηκόντων άγει σε ευπρέπεια και όχι σε παραβατική συμπεριφορά, που πιστεύω ακράδαντα ότι δεν είναι στοιχείο της προσωπικότητας σας.
Επειδή, η χρησιμοποίηση του στρατιωτικού προσωπικού και υλικού, δεν είναι επιτρεπτή, καθώς είναι και αντίθετη με τις ως άνω προαναφερόμενες Συνταγματικές επιταγές, Διεθνείς Συμβάσεις και Νόμους.
Επειδή, ως υπουργός έχετε δώσει όρκο ότι: «θα τηρώ το Σύνταγμα και τους Νόμους του Κράτους…».
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΙ για την χρησιμοποίηση του στρατιωτικού προσωπικού και υλικού, για τις εργασίες πέρα των καθηκόντων τους.
ΣΑΣ ΚΑΛΩ όπως να διατάξετε αμέσως, την παύση της χρησιμοποίησης του στρατιωτικού προσωπικού και υλικού και την τήρηση της νομιμότητος, ώστε να μην κριθεί απαραίτητος ο τονισμός της απομείωσης της αμυντικής ικανότητας της χώρας με την ενασχόληση των ¨πολεμιστών¨ σε άσχετες με την άμυνα εξουθενωτικές εργασίες, για πολιτικοοικονομικούς σκοπούς.
ΑΛΛΩΣ, ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΩ ότι θα προβώ σε κάθε απαραίτητη κατά Νόμον ενέργεια προς προστασία των εννόμων δικαιωμάτων και συμφερόντων μου που θίγονται από τα ανωτέρω, προς αποκατάσταση της ηθικής βλάβης που έχω υποστεί, ενώπιον παντός αρμοδίου Δικαστηρίου ή αρχής.
Η εκδήλωση της παρούσας Εξώδικης Δήλωσης-Διαμαρτυρίας γίνεται για τη διαφύλαξη και την προστασία των δικαιωμάτων μου καθώς και από δικαιολογημένο ενδιαφέρον, ως αξιωματικός εν εφεδρεία και ως πολίτης Δημοκρατικού Κράτους.
Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μου, αρμόδιος δικαστικός επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης, Παναγιώτη Καμμένο, για να λάβει γνώση, και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρο το περιεχόμενό της στην έκθεση επιδόσεως που θα συντάξει.
Γίνεται μνεία ότι επικολλήθηκε ένσημο ΤΠΔΑ 1,15 ευρώ.
Αθήνα, 1 Μαρτίου 2016
Ο Εξωδίκως Δηλών και διαμαρτυρόμενος
Πλωτάρχης ε.α. Π. Σταμάτης ΠΝ
Λόγω της συνεχιζόμενης αποχής των Δικαστικών Επιμελητών η παρούσα αποστέλλεται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: minister@mod.mil.gr anyetha@mod.mil.gr, gg_ypetha@mod.mil.grgram_yetha@mod.mil.gr info@edt.mil.gr hndgs_central_secretaria@mil.gr ges_gram@mil.grgen_gram@mil.gr gea_gram@mil.gr
Δημοσίευση: Μαρτίου 01, 2016
- Κατηγορία:
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ,
ΚΑΜΜΕΝΟΣ,
ΠΡΟΣΩΠΑ,
ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΕΠΙΦ/ΞΗ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
Του Παναγιώτη Σταμάτη του Δημητρίου, Πλωτάρχη ε.α. του Πολεμικού Ναυτικού κατοίκου.. Αθηνών, οδός ............., αρ. 48.
Π Ρ Ο Σ
Τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας (ΥΕΘΑ), Παναγιώτη Καμμένο, Λεωφ. Μεσογείων, αρ.229, Χολαργός.
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ : ΑΝΥΕΘΑ, Γ.Γ. ΥΠΕΘΑ, Α/ΓΕΕΘΑ, Α/ΓΕΣ, Α/ΓΕΝ, Α/ΓΕΑ.
Αξιότιμε κ. υπουργέ,
Με μεγάλη μου ανησυχία και έκπληξη βλέπω σε δημοσιεύματα στον τύπο και στο διαδίκτυο, να χρησιμοποιείται το στρατιωτικό προσωπικό και μηχανήματα των Ε.Δ. για καθαρισμό, επισκευή, μεταφορά υλικών, στα hot spot, στρατόπεδα υποδοχής προσφύγων-μεταναστών.
Σας μεταφέρω ανάρτηση από το διαδίκτυο:
«Όπως είπε ο υποστράτηγος Κωνσταντίνος Φλώρος, υπεύθυνος του ΓΕΕΘΑ για το θέμα του χειρισμού της εμπλοκής των Ενόπλων Δυνάμεων στο θέμα, οι τέσσερις νέοι χώροι βρίσκονται στο Κιλκίς και ο ένας στα Γιαννιτσά:
Στον παλιό διάδρομο προσγείωσης στη Νέα Καβάλα
Στον παλιό διάδρομο προσγείωσης κοντά στο χωριό Χέρσο. Οι δύο εγκαταστάσεις θα
δημιουργηθούν άμεσα με την παραλαβή και τοποθέτηση σκηνών κλπ και θα ακολουθήσουν οι
εγκαταστάσεις στα άλλα 3 κέντρα. Στρατόπεδο Φιλιππάκη στα Γιαννιτσά.
Στρατόπεδο Κικκινώρη στο Κεντρικό
Στρατόπεδο Παπαδάκη κοντά στο Δροσάτο.
Όπως επεσήμανε, τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων εργάζονται νυχθημερόν για να φέρουν σε πέρας την αποστολή τους ενώ παράλληλα τα Γενικά Επιτελεία συνεχίζουν να προμηθεύουν τους».
Από την απλή και μόνο ανάγνωση διαπιστώνεται, χωρίς καμία δυνατότητα αμφιβολίας, ότι χρησιμοποιούνται τα στελέχη των Ε.Δ. για εργασίες εκτός των καθηκόντων τους και μάλιστα «νυχθημερόν».
Και αυτό βεβαίως γίνεται και σε άλλα μέρη της επικράτειας, όπου κατασκευάζονται, HOT-SPOTS και κέντρα φιλοξενίας, προσφύγων-μεταναστών.
Η αναγκαστική εργασία, ο εξαναγκασμός δηλαδή του ανθρώπου με τη χρήση βίας ή με την απειλή κυρώσεων να παρέχει παρά την θέλησή του την εργασία του σε άλλον ή να απασχολείται υπό ανεπιθύμητες συνθήκες, θίγει καίρια την ανθρώπινη ελευθερία και προσωπικότητα.
Διατάξεις για την απαγόρευση της αναγκαστικής εργασίας περιέχει το Σύνταγμα, με τη διατύπωση του άρθρου 22 παρ. 4 (μετά την αναθεώρηση του 2001) «οποιαδήποτε μορφή αναγκαστικής εργασίας απαγορεύεται». όμως και η Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), που υπογράφηκε στη Ρώμη στις 4.11.1950 και κυρώθηκε από την Ελλάδα με το ν.δ. 53/1974, στο άρθρο 4. Η παρ. 2 του παραπάνω άρθρου προβλέπει ότι «ουδείς δύναται να υποχρεωθεί εις αναγκαστικήν ή υποχρεωτικήν εργασίαν».
Έχει ήδη παρατηρηθεί ότι το άρθρο 22 παρ. 4 Σ. εξειδικεύει τη γενική αρχή που καθιερώνει το άρθρο 2 παρ. 1 Σ., ότι η πολιτεία οφείλει να σέβεται και να προστατεύει την αξία του ανθρώπου.
Το άρθρο 2 παρ. 1 Σ. είναι, ως γνωστό, θεμελιώδες, μη αναθεωρήσιμο και δεν αναστέλλεται.
Σε ό,τι αφορά τις Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ), δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η εκτέλεση από τα μέλη τους εργασιών καθαρά στρατιωτικού χαρακτήρα, όπως π.χ. η κατασκευή οχυρωματικών έργων στα σύνορα με σκοπό την ενίσχυση της αμυντικής θωράκισης της χώρας, ή η γνωστή «αποψίλωση» των χώρων των στρατοπέδων από αγριόχορτα για λόγους καθαριότητας και ασφαλείας των τελευταίων, δεν παραβιάζει το άρθρο 22 παρ. 3 εδ α' του Συντάγματος. Και τούτο διότι και αναγκαία και επιβεβλημένη είναι, καταρχήν, η εκτέλεση τέτοιου είδους εργασιών, από τη φύση της συγκεκριμένης σχέσης και των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτή, ενώ βρίσκει άμεσο συνταγματικό έρεισμα στη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 6, σύμφωνα με την οποία « κάθε Έλληνας που μπορεί να φέρει όπλα είναι υποχρεωμένος να συντελεί στην άμυνα της Πατρίδας, σύμφωνα με τους ορισμούς των νόμων».
Ο πρώτος που δεσμεύεται από τα θεμελιώδη δικαιώματα που θεσπίζει το Ελληνικό Σύνταγμα είναι η ίδια η κρατική εξουσία και μάλιστα είτε ως νομοθετική είτε ως εκτελεστική είτε ως δικαστική λειτουργία, αφού το άρθρο 25 παρ. 1 Συντ. υποχρεώνει όλα ανεξαιρέτως τα κρατικά όργανα να διασφαλίζουν την ανεμπόδιστη άσκηση των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Η γενική αυτή αρχή ισχύει και σε ό,τι αφορά τον αποδέκτη της απαγόρευσης επιβολής αναγκαστικής εργασίας.
Τελευταία όμως σημειώνεται η εξουθενωτική χρησιμοποίηση στρατιωτικών σε άσχετα με την αποστολή τους έργα, σε σημείο μάλιστα που συχνά υποκαθιστούν τις πολιτικές υπηρεσίες στην αντιμετώπιση πολιτικοοικονομικών φαινομένων. Ως μέτρο μπορεί να είναι υπό κάποιες προϋποθέσεις επιδοκιμαστέο, πλην όμως αντίκειται στη σαφή διάταξη της 29ης Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας που κάνει λόγο «περί εργασιών χαρακτήρα καθαρά στρατιωτικού».
Εξάλλου, από τη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 6 Σ., σύμφωνα με την οποία : «Κάθε Έλληνας που μπορεί να φέρει όπλο είναι υποχρεωμένος να συντελεί στην άμυνα της πατρίδας, σύμφωνα με τους ορισμούς των νόμων», προκύπτει ότι αποστολή των ενόπλων δυνάμεων είναι κατά πρώτο λόγο να λειτουργούν αποτρεπτικά απέναντι σε όσους θα είχαν διάθεση να προσβάλουν την εθνική ανεξαρτησία την εδαφική ακεραιότητα της χώρας μας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ειρήνη, και κατά δεύτερο λόγο, εάν η «αποτροπή» δεν αποδειχθεί αποτελεσματική, να αμυνθούν του πατρίου εδάφους. Σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό τα καθήκοντα των στρατιωτικών είναι συγκεκριμένα:
«ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΟ» ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α
«ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ» ΑΡΘΡΟ 1 «ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ»
«Η αποστολή του Στρατού είναι, να εξασφαλίζει την άμυνα της Χώρας, να υπερασπίζει την Εθνική ανεξαρτησία και την εδαφική ακεραιότητα της Πατρίδας.»
Με διαφορετική διατύπωση, η αποστολή αυτή συνίσταται στην άμυνα της χώρας απέναντι σε εξωτερικούς κινδύνους και όχι στην ενασχόληση με καθήκοντα αναγόμενα στην εσωτερική πολιτική.
Η απόφαση των αρμοδίων οργάνων της εκτελεστικής λειτουργίας (ΥΕΘΑ) με τις οποίες διατάζει στρατιωτικούς για εργασίες εκτός των καθηκόντων του πρέπει να είναι:
α) Κατάλληλη, δηλ. να τελεί σε συνάφεια με τον επιδιωκόμενο σκοπό. Αυτός δεν μπορεί παρά να είναι η αντιμετώπιση θεομηνίας (σεισμός, πλημμύρες, πυρκαγιές, λοιμοί), που προκαλεί επείγουσα κοινωνική ανάγκη ή κινδύνου της δημόσιας υγείας.
β) Αναγκαία, δηλ. να μην είναι δυνατή η εξυπηρέτηση του ίδιου σκοπού με άλλα μέσα, όπως π.χ. η χρησιμοποίηση προσώπων πρόθυμων να εκτελέσουν την ίδια εργασία έναντι αμοιβής.
Δηλαδή είναι εντελώς διαφορετικό να συνδράμουν οι Ε.Δ. σε θεομηνίες, (πλημμύρες σεισμούς και μεγάλης έκτασης πυρκαγιών) και άλλο σε οικοδομικές εργασίες και καθαρισμούς χώρων υποδοχής προσφύγων που μπορούν εύκολα να πράξουν ιδιωτικές εταιρίες με τα ευρωπαϊκά κονδύλια για το προσφυγικό.
Από τα ανωτέρω εξυπονοείται συνεκτικά ότι δεν είναι δυνατή η οποιαδήποτε χρησιμοποίηση των στρατιωτικών, για εργασίες εκτός της καθορισμένης αποστολής τους.
Δυστυχώς οι πολιτικοί τελευταίως χρησιμοποιούν τις Ε.Δ. για πλείστα όσα έργα εκτός από το κυρίως έργο τους, βαπτίζοντάς τα μάλιστα ως «εμπλοκή των Ε.Δ.».
Οι ένοπλες δυνάμεις υποβαθμίζονται έτσι ως αναγκαίο κακό κι όχι ως συνιστώσα εθνικής ισχύος.
Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή καθώς εάν συνεχιστεί η παρούσα κατάσταση, το έλλειμμα ασφαλείας που μας παρέχουν οι Ε.Δ. θα αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο.
Να Σας υπενθυμίσω ότι το προσωπικό των Ε.Δ. είναι το κεφάλαιό μας, είναι ο πολλαπλασιαστής δυνάμεως μας.
Σας παρακαλώ, σεβόμενος τις αξίες και την τιμή των στελεχών των Ε.Δ. να διατάξετε την απαγόρευση από τώρα και στο εξής, την χρησιμοποίηση τους σε έργα που δεν συνάδουν των καθηκόντων τους.
Δεν υπάρχει καμιά δικαιολογία έκτακτης κατάστασης, καθώς ο πρώην υπουργός ΠΡΟ.ΠΟ. της κυβέρνησής σας, Γιάννης Πανούσης, εδώ και ένα χρόνο, σας είχε επισημάνει πολλάκις στο υπουργικό συμβούλιο, τον κίνδυνο των «ορδών των μεταναστών» που πρόκειται να εισέλθουν στη χώρα και η κυβέρνηση με την αριστερή ιδεοληψία που την διακατέχει δεν έλαβε τα ενδεδειγμένα μέτρα.
Επειδή, η στασιμοανικανότητα της πρώτης φοράς κυβέρνησης της αριστεράς που συμμετέχετε και στηρίζεται Εσείς με τους ΑΝΕΛ, να συντονίσει και να προσφέρει λύσεις μέσω των κρατικών δομών και Ευρωπαϊκών κονδυλίων στο προσφυγικό, δεν είναι δικαιολογία για να χρησιμοποιείτε το στρατιωτικό προσωπικό σε εργασίες που δεν εμπίπτουν στα καθήκοντά τους.
Επειδή, φρονώ ότι κατανοείτε το τι σημαίνουν σε νομικό επίπεδο τα ανωτέρω.
Επειδή, αδυνατώ να πιστέψω ότι ως αρμόδιος υπουργός, μπορεί να έχετε έστω εν δυνάμει τόσο απαξιωτική συμπεριφορά στο στρατιωτικό προσωπικό.
Επειδή, επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου
Επειδή, η εκτίμηση και ο σεβασμός στο έργο των στελεχών των Ε.Δ., μου επιβάλλει να επιχειρήσω δι’ υστάτη φορά πρόταση να διατάξετε την μη συνέχιση, των εκτός των καθηκόντων των εργασιών, καθώς θεωρώ ότι έστω και την υστάτη στιγμή θα κατανοηθεί ότι ο σεβασμός προσωπικοτήτων, ρόλων και καθηκόντων άγει σε ευπρέπεια και όχι σε παραβατική συμπεριφορά, που πιστεύω ακράδαντα ότι δεν είναι στοιχείο της προσωπικότητας σας.
Επειδή, η χρησιμοποίηση του στρατιωτικού προσωπικού και υλικού, δεν είναι επιτρεπτή, καθώς είναι και αντίθετη με τις ως άνω προαναφερόμενες Συνταγματικές επιταγές, Διεθνείς Συμβάσεις και Νόμους.
Επειδή, ως υπουργός έχετε δώσει όρκο ότι: «θα τηρώ το Σύνταγμα και τους Νόμους του Κράτους…».
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΙ για την χρησιμοποίηση του στρατιωτικού προσωπικού και υλικού, για τις εργασίες πέρα των καθηκόντων τους.
ΣΑΣ ΚΑΛΩ όπως να διατάξετε αμέσως, την παύση της χρησιμοποίησης του στρατιωτικού προσωπικού και υλικού και την τήρηση της νομιμότητος, ώστε να μην κριθεί απαραίτητος ο τονισμός της απομείωσης της αμυντικής ικανότητας της χώρας με την ενασχόληση των ¨πολεμιστών¨ σε άσχετες με την άμυνα εξουθενωτικές εργασίες, για πολιτικοοικονομικούς σκοπούς.
ΑΛΛΩΣ, ΣΑΣ ΔΗΛΩΝΩ ότι θα προβώ σε κάθε απαραίτητη κατά Νόμον ενέργεια προς προστασία των εννόμων δικαιωμάτων και συμφερόντων μου που θίγονται από τα ανωτέρω, προς αποκατάσταση της ηθικής βλάβης που έχω υποστεί, ενώπιον παντός αρμοδίου Δικαστηρίου ή αρχής.
Η εκδήλωση της παρούσας Εξώδικης Δήλωσης-Διαμαρτυρίας γίνεται για τη διαφύλαξη και την προστασία των δικαιωμάτων μου καθώς και από δικαιολογημένο ενδιαφέρον, ως αξιωματικός εν εφεδρεία και ως πολίτης Δημοκρατικού Κράτους.
Με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μου, αρμόδιος δικαστικός επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης, Παναγιώτη Καμμένο, για να λάβει γνώση, και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας ολόκληρο το περιεχόμενό της στην έκθεση επιδόσεως που θα συντάξει.
Γίνεται μνεία ότι επικολλήθηκε ένσημο ΤΠΔΑ 1,15 ευρώ.
Αθήνα, 1 Μαρτίου 2016
Ο Εξωδίκως Δηλών και διαμαρτυρόμενος
Πλωτάρχης ε.α. Π. Σταμάτης ΠΝ
Λόγω της συνεχιζόμενης αποχής των Δικαστικών Επιμελητών η παρούσα αποστέλλεται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: minister@mod.mil.gr anyetha@mod.mil.gr, gg_ypetha@mod.mil.grgram_yetha@mod.mil.gr info@edt.mil.gr hndgs_central_secretaria@mil.gr ges_gram@mil.grgen_gram@mil.gr gea_gram@mil.gr
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.