Ως ημέρα χαράς για τη Συμπρωτεύουσα και αρχή του τέλους για την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό χαρακτήρισε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, την ημέρα επανέναρξης των εργασιών του Μετροπόντικα στη Θεσσαλονίκη.
Μετά τη μακρά παύση των εργασιών στο βασικό έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης, τα έργα ξεκινούν ξανά με ταχείς ρυθμούς. Τα εργοτάξια που είχαν μείνει ανενεργά ζωντανεύουν και πάλι και οι μετροπόντικες ξαναπιάνουν δουλειά, μετά από τέσσερα χρόνια. Συγκεκριμένα, παρουσία του Υπουργού, Χρήστου Σπίρτζη, του Γενικού Γραμματέα, Γιώργου Δέδε, του Πρόεδρου της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Γιάννη Μυλόπουλου και του Διευθύνοντα Συμβούλου, Θεόδωρου Παπαδόπουλου, το πρώτο μηχάνημα ολομέτωπης κοπής (TBM) ξεκίνησε την πορεία του από τον υπό κατασκευή σταθμό της Νέας Ελβετίας με κατεύθυνση δυτικά μέχρι το σταθμό της Ανάληψης. Σε 30 μέρες (για λόγους ασφάλειας της κατασκευής) ξεκινάει και το δεύτερο ΤΒΜ ανοίγοντας έτσι τα τελευταία 1.890 μέτρα των δυο δίδυμων σηράγγων, που απομένουν για την ολοκλήρωση της γραμμής. Ταυτόχρονα, καθώς το 75% του συνολικού μήκους έχει ήδη υλοποιηθεί, η κατασκευή των σηράγγων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.
Συγχρόνως, υπογράφηκε στις 19 Φεβρουαρίου 2016 η 2η Συμπληρωματική Σύμβαση για το αρχαιολογικό έργο ύψους 25.000.000 ευρώ και οι αρχαιολογικές εργασίες ξεκινούν εκ νέου.
Αρχές Μαρτίου επανεκκίνησαν και οι εργασίες στα εργοτάξια. Συγκεκριμένα, πραγματοποιούνται κατασκευαστικές εργασίες στη Διασταύρωση «Δημοκρατίας», στο Σταθμό «Δημοκρατίας», στο Σταθμό «Σιντριβάνι», στο Σταθμό «Αγίας Σοφίας», στο Σταθμό «Παπάφη», στο Σταθμό και στη Διασταύρωση «Πατρίκιος», στο Σταθμό «Βούλγαρη», στο Σταθμό «Νέα Ελβετία», και στο Αμαξοστάσιο.
Τέλος, οι κατασκευαστικές εργασίες συνεχίζονται με κανονικούς ρυθμούς και στην επέκταση της γραμμής του Μετρό προς Καλαμαριά, καθώς αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται εργασίες και στους πέντε σταθμούς της γραμμής.
Ο Γιώργος Δέδες από τη Θεσσαλονίκη δήλωσε: «Παραλάβαμε μια σταματημένη εργολαβία με εκατοντάδες απολύσεις εργαζομένων και σωρευμένα προβλήματα λόγω των νεκρών εργοταξίων μέσα στην πόλη. Με δυσεπίλυτα ζητήματα που προκαλούσαν τα αρχαιολογικά ευρήματα. Σήμερα, μετά από μήνες εντατικών προσπαθειών και διαπραγματεύσεων μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι βλέποντας τον πρώτο μετροπόντικα σε λειτουργία. Είμαστε απόλυτα συνεπείς στο χρονοδιάγραμμα του έργου –και εμείς ως Υπουργείο και η Αττικό Μετρό και η ανάδοχος κοινοπραξία. Το πρώτο ορόσημο είναι ο Μάρτιος του 2017 και η ολοκλήρωση της α΄φάσης των εργασιών. Το α΄ εξάμηνο του 2020 θα έχουμε την πλήρη αποπεράτωση του Μετρό και την παράδοσή του στους πολίτες της Θεσσαλονίκης».
Ταυτόχρονα, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών τόνισε: «Ο σχεδιασμός είναι τέτοιος ώστε σε πλήρη ανάπτυξη τα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι το καλοκαίρι θα απασχολήσουν 1000 επιπλέον εργαζόμενους από όσους είχαμε μέχρι πριν ένα μήνα».
Ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Γιάννης Μυλόπουλος, δήλωσε με τη σειρά του: «Σήμερα η Θεσσαλονίκη βλέπει φως στην άκρη του τούνελ του Μετρό. Μέχρι το τέλος του χρόνου ο Μετροπόντικας θα ολοκληρώσει τη διάνοιξη του συνόλου των σηράγγων και ο στόχος μας είναι να ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του Μετρό της Θεσσαλονίκης έως την Άνοιξη του 2020. Το χρονοδιάγραμμα είναι πιεστικό αλλά δεσμευόμαστε ότι θα είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος. Τα μηνύματα είναι απολύτως αισιόδοξα. Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης βλέπουν ότι το έργο ξεκινά ξανά και ότι η Πολιτεία έχει τη Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος».
Τέλος, ο Υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, τόνισε: «Μπορούμε να κοιτάμε μπροστά, μπορούμε να κοιτάμε τα υπόλοιπα έργα υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα, τις επεκτάσεις του Μετρό, τη σιδηροδρομική Εγνατία και τα υπόλοιπα οδικά έργα που δεν έχουν συνδέσει μέχρι σήμερα την Εγνατία οδό με τις βιομηχανικές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας και με τα λιμάνια.
Αυτή είναι και η απάντηση σε όσους κινδυνολογούσαν τόσους μήνες και σε όσους ευθύνονται για το βάλτωμα και το σταμάτημα όλων των μεγάλων έργων υποδομής σε όλη τη χώρα και κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα.
Ειδικά για το σταθμό «Βενιζέλου» θέλω να τονίσω τη σημασία της συνύπαρξης του Μετρό και των αρχαίων. Έχει ήδη δρομολογηθεί λύση, η οποία είναι σύμφωνη με την απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου και σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης και τους υπόλοιπους φορείς, προχωράμε στην υλοποίησή της. Τέλος, όλες οι επεκτάσεις του Μετρό θα βασιστούν σε ένα σχεδιασμό της Αττικό Μετρό Α.Ε., με σκοπό να βάλουμε πια ένα τέλος στον αποσπασματικό χαρακτήρα των έργων».
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.