Η ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

0


Προσκεκλημένοι της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοποννήσου και του Προέδρου της Δημήτρη Καμπόσου, Δημάρχου Άργους-Μυκηνών, παραβρέθηκαν στην Καλαμάτα ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνος Βούρδας, στην ειδική εκδήλωση που διοργάνωσε η ΠΕΔ Πελοποννήσου, με θέμα την παρουσίαση από την ΕΡΓΟΣΕ, της μελέτης «Σιδηροδρομική Γραμμή Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα». Παρόντες στην εκδήλωση ήταν οι Βουλευτές Μεσσηνίας, Π. Κοζομπόλη και Π. Κωνσταντινέας, ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Πελοπόννησος Πρώτα», Νίκος Πατσαρίνος, ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Δημοκρατική Πελοποννησιακή Συνεργασία», Παναγιώτης Αλευράς, αντιπροσωπεία των Οικολόγων Πράσινων με επικεφαλής την Περιφερειακή Σύμβουλο, Δήμητρα Λυμπεροπούλου, οι Αντιδήμαρχοι Καλαμάτας Ανδρέας Καραγιάννης και Πύλου - Νέστορος Τάκης Δαρσακλής, Δημοτικοί Σύμβουλοι, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Μεσσηνίας, πρώην και νυν εργαζόμενοι στον ΟΣΕ. Την παρουσίαση συντόνισε ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Πελοποννήσου και Δήμαρχος Άργους-Μυκηνών, Δημήτρης Καμπόσος.

Καλωσορίζοντας τους προσκεκλημένους, ο Πρόεδρος, Δημήτρης Καμπόσος και το μέλος του ΔΣ της ΠΕΔ Πελοποννήσου, Μανώλης Μάκαρης, επισήμαναν ότι το τρένο θα ωφελήσει αναπτυξιακά, ζητώντας την επαναλειτουργία του στην Πελοπόννησο. Ειδικά, ο Δημήτρης Καμπόσος, τόνισε ότι ο προαστιακός θα μπορούσε να φθάσει μέχρι το Αργος και τις Μυκήνες, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «1 εκατομμύριο άνθρωποι που επισκέπτονται κάθε χρόνο τις Μυκήνες, χρηματοδοτούν λεωφορεία και ιδιαίτερες συγκοινωνίες με υψηλά κόμιστρα. Για 25 χιλιόμετρα το τρένο δεν πήγε από την Κόρινθο στις Μυκήνες».

Ο Γιώργος Δέδες τόνισε ότι στην πρόταση για το σχέδιο Γιούνκερ εντάσσεται και η υλοποίηση του έργου της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα και του τμήματος Κατάκολο - Αρχαία Ολυμπία, καθώς και η αναβάθμιση των λιμανιών Καλαμάτας και Κατάκολου και διευκρίνισε πως «σχέδιο Γιούνκερ σημαίνει για μας σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα, με νέο πλαίσιο που ταυτόχρονα θα διασφαλίζει τα συμφέροντα των πολιτών και του δημόσιου τομέα». Ανέπτυξε δε, τη Νέα Πολιτική του ΥΠΥΜΕΔΙ για συνδυασμένες μεταφορές, με στόχο την αναπτυξιακή τόνωση της εθνικής και περιφερειακής οικονομίας, μακριά από τις παθογένειες της πολιτικής των προηγούμενων ετών.

Η Περιφερειακή Σύμβουλος Δήμητρα Λυμπεροπούλου τάχθηκε υπέρ της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου και της λειτουργίας ενός βιώσιμου και σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου.

Παρουσιάζοντας τη μελέτη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θάνος Βούρδας, περιέγραψε το έργο της Κατασκευής της Νέας Σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Αρχαία Ολυμπία-Κατάκολο και Πύργος-Κυπαρισσία-Καλαμάτα στην Δυτική Πελοπόννησο, μήκους 285 χιλιομέτρων και στάθηκε στη νέα στρατηγική συνδυασμένων μεταφορών, παρατηρώντας ότι «ανατρέπεται μια πολιτική του κατακερματισμού, της πλιατσικολόγησης του ελληνικού σιδηροδρόμου, με την ενοικίαση - υπενοικίαση σε άλλες χρήσεις πέραν του σιδηροδρόμου. Δήλωσε ότι χρειάζεται να είναι σύμμαχοι και οι φορείς της αυτοδιοίκησης και σημείωσε πως η γραμμή Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα θα είναι συνέχεια της γραμμής Αθήνα - Κόρινθος - Πάτρα, του διευρωπαϊκού δικτύου, κάνοντας λόγο για Δυτικό Σιδηροδρομικό Άξονα Πελοποννήσου.

Ο σκοπός του έργου, όπως τονίστηκε κατά την παρουσίασή του είναι τo τρένο να συνδέει τέσσερα λιμάνια κρουαζιέρας (Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο, Καλαμάτα). Με κέντρο την Ολυμπία να μπορεί να αποτελέσει πόλο έλξης επενδύσεων με βάση τον τουρισμό, η προτεινόμενη γραμμή, να μπορεί να εξυπηρετήσει τις ήδη υπάρχουσες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε Ηλεία και Μεσσηνία, η εξυπηρέτηση εμπορευματικού φορτίου από τα παραπάνω λιμάνια, ο προαστιακός χαρακτήρας γραμμής για οικονομική μετακίνηση πολιτών στα τμήματα Πάτρα-Πύργος/Ολυμπία-Κατάκολο και Καλαμάτα-Κυπαρισσία και η προοπτική σύνδεσης με ΒΙΠΕ Πάτρας και Αεροδρόμιο Αράξου.

Ο Μιχάλης Αναστασάκης, στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ, που παρουσίασε αναλυτικά στοιχεία της μελέτης, ενημέρωσε ότι το Πάτρα - Πύργος και το Κατάκολο - Αρχαία Ολυμπία έχει εγκεκριμένες οριστικές μελέτες και τεύχη δημοπράτησης (εγκρίθηκαν στις 31 Μαρτίου). Πληροφόρησε πως το Πύργος - Καλαμάτα έχει προμελέτες και αναμένει την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Διευκρίνισε ότι το έργο προβλέπει βελτίωση, κανονικοποίηση της υπάρχουσας γραμμής, (πλάτος 1,43 μέτρα), εκτός από δύο σημεία στο τμήμα Καλό Νερό - Κοπανάκι και Σκάλα - Βαλύρα, όπου προβλέπεται αλλαγή - βελτίωση της χάραξης (με κανονικό πλάτος της γραμμής), λόγω προβληματικών σημείων με μείωση ταχυτήτων.
Δημοσίευση: Απριλίου 04, 2016

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Η ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΥΤΙΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ"

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.

Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator