Από την αύξηση του ΦΠΑ και του Ειδικού Φόρου Καυσίµου θα πάρει φωτιά η τσέπη των ιδιοκτητών αυτοκινήτων. Με 1% πάνω τον ΦΠΑ και αντίστοιχα τον ΕΦΚ προκύπτει αύξηση της τελικής τιµής κατά 20 λεπτά στο χιλιόλιτρο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Πρώτου Θέματος» αυτό θα οδηγήσει σε συνολική άνοδο κατά 2 λεπτά το λίτρο στη λιανική τιµή και ακόµα µεγαλύτερη αν οι συντελεστές ΕΦΚ αυξηθούν κατά 2 εκατοστιαίες µονάδες.
Ωστόσο, παρότι εδώ και καιρό δεν είχαν επιβληθεί νέες αυξήσεις και οι διεθνείς τιµές των καυσίµων έπεσαν πολύ χαµηλά, οι πωλήσεις καυσίµων παραµένουν χαµηλά ενώ αν πέσουν και άλλο θα χάσει έσοδα το κράτος. Η κατανάλωση προϊόντων πετρελαίου έφταναν συνολικά το 2011 στους 14.933.000 µετρικούς τόνους σηµειώνοντας πτώση 7,1% σε σχέση µε το 2010.
Αξίζει να σηµειωθεί ότι στην αγορά βενζίνης συνολικής αξίας 27 ευρώ, η αξία του προϊόντος ανέρχεται µόλις στα 7,79 ευρώ και τα υπόλοιπα 19,21 ευρώ είναι φόροι. Όπως αναφέρει η εφημερίδα στο 1 λίτρο βενζίνης που κοστίζει 1,36 ευρώ µόνο τα 38 λεπτά του ευρώ αντιστοιχούν στην αξία του προϊόντος και τα 98 λεπτά είναι φόρος.
Μάλιστα, η αύξηση της φορολογίας της βενζίνης οδήγησε χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. να αντικαταστήσουν τη βενζίνη µε το υγραέριο, ενώ άλλοι προτίµησαν να αγοράσουν αυτοκίνητο ντίζελ. Από το 2010 µέχρι σήµερα κυκλοφορούν περισσότερα από 150.000 Ι.Χ., µε τους ιδιοκτήτες να καταβάλλουν περισσότερα χρήµατα για την απόκτησή τους σε σχέση µε ένα Ι.Χ. που καίει βενζίνη, προκειµένου να έχουν χαµηλότερο κόστος µετακίνησης. Το υπουργείο Οικονοµικών, στην προσπάθειά του να πιάσει όσους έφυγαν από τη βενζίνη, σχεδιάζει να βάλει φόρο στην υγραεριοκίνηση, στο φυσικό αέριο, ενώ εξετάζεται να επιβληθεί και στο πετρέλαιο κίνησης, για να αυξήσει τα φορολογικά έσοδά του.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.