Αυτοί που αγοράζουν σούπερκαρ σαφώς και δεν το κάνουν για να βγάζουν τη γιαγιά τους βόλτα. Τα άλογα είναι πολλά, σε προτρέπουν να πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι, οπότε και οι πιθανότητες ενός σοβαρού ατυχήματος είναι κατά τεκμήριο περισσότερες από το αν οδηγούσες ένα Toyota Avensis.
Με αυτά κατά νου λοιπόν, θα έπρεπε οι κατασκευαστές τέτοιων αυτοκινήτων που επιδεικνύουν περισσή σπουδή στα συστήματα ενεργητικής ασφαλείας, να κάνουν το ίδιο και με τα αντίστοιχα της παθητικής.
Σύμφωνα όμως με τα τελευταία crash-test του Insurance Institute for Highway Safety, ενός κατά μια έννοια αντίστοιχου αμερικανικού NCAP, αυτό δεν φαίνεται να ισχύει. Εδώ να σημειώσουμε ότι, ο IIHS πραγματοποιεί ίσως τα πιο απαιτητικά crash-test στην αυτοκινητοβιομηχανία και υπέβαλε πρόσφατα σε αυτή τη ρουτίνα δοκιμών σύγκρουσης τρία εμβληματικά αμερικανικά αυτοκίνητα: Τα Ford Mustang, Chevrolet Camaro και Dodge Challenger.
Και τα τρία βρέθηκαν μακριά από τις δύο κορυφαίες αξιολογήσεις Top Safety Pick+ και Top Safety Pick, επίδοση που όμως έπιασαν 65 άλλα μοντέλα 2016, σε προηγούμενες δοκιμές. Τα αποτελέσματα δημοσιοποιήθηκαν σήμερα Τρίτη 24/5 και εγείρουν ερωτηματικά σχετικά με την ασφάλεια των επιβαινόντων και ειδικά των οδηγών που κατά πλειονότητα έχουν πιο επικίνδυνη συμπεριφορά στο δρόμο.
«Αυτά τα αυτοκίνητα διαθέτουν υψηλή ισχύ και οδηγούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα, οπότε και συγκρούονταιμε μεγαλύτερη ταχύτητα», δήλωσε ο πρόεδρος του IIHS, Adrian Lund. «Οπότε προτιμάς να έχουν καιυψηλότερη ασφάλεια, αλλά κανένα τους δεν έπιασε το Top Safety Pick».
«Εδώ είναι ότι τα αυτοκίνητα αυτά υπολείπονται σημαντικά σε συστήματα αποφυγής μιας σύγκρουσης που είναι κοινός τόπος για οικογενειακά αυτοκίνητα», είπε ο Lund.
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ είναι δύσκολο να εξάγουν συμπεράσματα από τα αποτελέσματα των crash-test. Και ενώ 99% των μοντέλων 2016 αξιολογούνται με τέσσερα και πέντε αστέρια στο ομοσπονδιακό πρόγραμμα δοκιμών, σύμφωνα με τα στοιχεία του Center for Auto Safety, από τα τεστ του IIHS στα muscle cars προέκυψαν τελείως διαφορετικά αποτελέσματα.
Η πλαγιομετωπική σύγκρουση του IIHS προσομοιώνει τη σύγκρουση του εμπρός τετάρτου του αυτοκινήτου με ακίνητο και μη παραμορφώσιμο εμπόδιο, όπως για παράδειγμα ένα τοιχείο, μια φαρδιά κολόνα ή ένα δένδρομε ταχύτητα 40 mph (64 km/h). Δηλαδή προσκρούει μόλις με το 25% του πλάτους του εμπρός μέρους του και για το λόγο αυτό είναι πιο απαιτητική από την αντίστοιχη δοκιμή του Euro NCAP, αφού σε εκείνες το αυτοκίνητο κινείται με ίδια ταχύτητα, αλλά προσκρούει με το 40% του πλάτους του. Έτσι μπορεί να απορροφήσει πιο αποτελεσματικά την ενέργεια της σύγκρουσης.
Σε αυτόν τον τύπο του crash-test, η Camaro ήταν η μοναδική που αξιολογήθηκε με «καλά». Η Mustang βαθμολογήθηκε με «αποδεκτό», ενώ το Challenger ακόμα πιο κάτω, με «οριακό». Οι ερευνητές του οργανισμού διαπίστωσαν εκτεταμένη εισχώρηση στο Challenger και «περιορισμένο ζωτικό χώρο για τον οδηγό». Οι μετρήσεις που πάρθηκαν από το crash-test dummy κατέδειξαν «υψηλή πιθανότητα» σοβαρών τραυματισμών στο πόδια (φωτογραφίες).
Το αριστερό πόδι του ανδρείκελου ήταν εγκλωβισμένο και με παραμορφωμένο αστράγαλο. Οι τεχνικοί χρειάστηκε να αποσυναρμολογήσουν το πόδι από το υπόλοιπο άκρο του ανδρείκελου, προκειμένου να τοαπεγκλωβίσουν από τα συντετριμμένο αυτοκίνητο. Κατά τις αναφορές, αυτό έχει συμβεί μόνο άλλες πέντεφορές στην ιστορία της πλαγιομετωπικής σύγκρουσης που διενεργεί ο IIHS.
«Όταν αυτά τα αυτοκίνητα βγαίνουν εκτός δρόμου, εμπλεκόμενα σε σύγκρουση μόνα τους, η πλαγιομετωπική σύγκρουση είναι η πιθανότερη κατάληξη», είπε ο Lund, «οπότε πρόκειται για σημαντικό αποτέλεσμα». Ένα43% των θανάτων ανθρώπων που επιβαίνουν στο αυτοκίνητο, αφορά σύγκρουση χωρίς την εμπλοκή άλλουαυτοκινήτου, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2014, την τελευταία χρονιά που υπάρχουν πλήρη ομοσπονδιακάδεδομένα.
Ο HIS αξιολόγησε τα τρία αυτοκίνητα και στους πέντε τύπους συγκρούσεων που διαθέτει στη ρουτίνα του, καθώς και τα συστήματά τους που είναι εντεταλμένα για αποφυγή μιας σύγκρουσης. Συνολικά το Challengerήταν το χειρότερο αυτοκίνητο από όλο το γκρουπ των μοντέλων της δοκιμής.
Η Mustang ήρθε πλησιέστερα στο να πετύχει το στάτους Top Safety Pick, είπε ο Lund. Η πλαγιομετωπική σύγκρουση του στέρησε τη διάκριση, καθώς υπερκέρασε σε επιδόσεις τα άλλα δύο στη στιβαρότητα της οροφής. Η ισχυρή οροφή είναι ιδιαίτερα σημαντική για το σπόρτσκαρ, που έχουν από τους πιο υψηλούς δείκτες θνησιμότητας οδηγού στα αυτοκίνητα που ανετράπησαν χωρίς την εμπλοκή άλλου αυτοκινήτου, είπε η IIHS.
Άλλη διαφοροποίηση: Mustang και Challenge ήταν εξοπλισμένα με βασικά συστήματα προειδοποίησηςσύγκρουσης σχεδιασμένα να προειδοποιούν τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση. Αντίθετα, η Camaro δεν διέθετε κανενός είδους τέτοιο σύστημα.
Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν ένα ακόμη σημαντικό σημείο για τους Big Three του Detroit. Όταν τα πράγματα αφορούν την ασφάλεια, πέφτουν πίσω από τον ανταγωνισμό. Από τις 52 απονεμηθείσεςκατατάξεις Top Safety Pick+ σε μοντέλα 2016, αρχής γενομένης από τον Ιανουάριο, ούτε μία δεν πήγε σεαμερικανικό αυτοκίνητο. Το μοναδικό που το είχε πετύχει, το Chrysler 200, η FCA αποφάσισε να σταματήσειτην παραγωγή του.
Ο IIHS δεν συνηθίζει να δοκιμάζει σε crash-test σπόρτσκαρ, καθώς καταλαμβάνουν ένα πολύ μικρό μερίδιο της αγοράς. Αλλά τα στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών δείχνουν ότι τα σπορ αυτοκίνητα έχουν τιςυψηλότερες απώλειες μεταξύ των επιβατικών αυτοκινήτων για κάλυψη επισκευών που προκλήθηκαν απόσύγκρουση, σύμφωνα με το Highway Loss Data Institute.
Και τα τρία αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν στα crash-test φορούσαν κινητήρα V8.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.