Για τα χρονοδιαγράμματα στους υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομους, για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό αλλά και για τα έργα Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ο κος Δέδες μίλησε για πρώτη φορά για το έντονο ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί ήδη για ένα από τα έργα του Πακέτου Γιούνκερ, στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, γεγονός που δείχνει την επενδυτική αξία του έργου ενώ είπε και για την κινητικότητα στον ΒΟΑΚ.
Ν.Κ. Κύριε Δέδε πότε θα ενεργοποιηθούν τα έργα του ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Η εργοληπτική κοινότητα έχει αγχωθεί, τα παλιά έργα ολοκληρώνονται και περιμένει τη νέα γενιά έργων. Πότε θα τα δούμε;
Δημοσίευση: Ιουλίου 12, 2016
- Κατηγορία:
ΔΕΔΕΣ Γ.
Ο κος Δέδες μίλησε για πρώτη φορά για το έντονο ενδιαφέρον που έχει εκδηλωθεί ήδη για ένα από τα έργα του Πακέτου Γιούνκερ, στη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, γεγονός που δείχνει την επενδυτική αξία του έργου ενώ είπε και για την κινητικότητα στον ΒΟΑΚ.
Ν.Κ. Κύριε Δέδε πότε θα ενεργοποιηθούν τα έργα του ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Η εργοληπτική κοινότητα έχει αγχωθεί, τα παλιά έργα ολοκληρώνονται και περιμένει τη νέα γενιά έργων. Πότε θα τα δούμε;
Γ.Δέδες: Όπως ξέρετε οι πόροι του ΕΣΠΑ είναι δραματικά μειωμένοι σε σχέση με την προηγούμενη προγραμματική περίοδο. Αυτό ήταν μία συμφωνία της προηγούμενης Κυβέρνησης και ως αποτέλεσμα είναι να έχουμε ένα ποσό ευρωπαϊκής συγχρηματοδότησης μειωμένο στο μισό για τις υποδομές, παρά το γεγονός ότι οι ανάγκες τη χώρας είναι πάρα πολύ αυξημένες και ειδικά τώρα στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση.
Στο προηγούμενο ΕΣΠΑ είχαμε 4,3δις ευρώ για υποδομές ενώ στο Νέο ΕΣΠΑ έχουμε 2,3δις ευρώ. Αν υπολογίσουμε ότι ένα σημαντικό ποσό θα κινηθεί για τα έργα γέφυρα, που έρχονται από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο, αυτό σημαίνει περιορισμένο αριθμό νέων έργων μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020. Έτσι, μας δημιουργείται μία μεγάλη ευθύνη στο να αναζητήσουμε πόρους εκτός ΕΣΠΑ, με χρηματοδοτήσεις από το Σχέδιο Γιούνκερ, την EΤΕπ, την EBRD κ.α. για να μπορέσουμε να προγραμματίσουμε σημαντικές παρεμβάσεις στις υποδομές και τις μεταφορές της χώρας, που δεν μπορούμε να εντάξουμε στην νέα προγραμματική περίοδο.
Ήδη ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος που οι τμηματικές δημοπρατήσεις του έχουν ήδη ξεκινήσει, 3 προχωρούν και επιταχύνουμε για τις άλλες 5. Εδώ είχαμε μία καθυστέρηση λόγω των κινητοποιήσεων των μηχανικών και της αποχής τους από τις επιτροπές δημοπράτησης, αλλά θα κερδίσουμε το χρόνο. Mέσα στο Φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των δημοπρατήσεων και τα έργα θα ξεκινήσουν το συντομότερο.
Από τα έργα τα οποία μέσα στο 2016 θα ξεκινήσουμε να δημοπρατούμε ως δημόσια έργα δεσπόζει η Γραμμή 4 του Μετρό με την συγχρηματοδότηση της ΕΤΕπ και του ΕΣΠΑ, από το Άλσος Βεϊκου μέχρι το Γουδή, κόστους 1,4δις ευρώ με 12χλμ και 14 σταθμούς. Φυσικά εμείς θέλουμε την πλήρη κατασκευή της γραμμής 4 που θα έχει 30 χλμ μήκος και 33 σταθμούς, άρα το έργο θα εξελιχθεί σε φάσεις. Θα προχωρήσει άμεσα το πρώτο τμήμα μέσω ΕΣΠΑ και επιδιώκουμε μέσω του Σχεδίου Γιούνκερ και μέσω ΣΔΙΤ, να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί και να υλοποιηθεί και το υπόλοιπο. Είναι όπως είπα κυρίαρχο έργο και στο σύνολο του εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί 800.000 επιβάτες καθημερινά.
Το δεύτερο έργο είναι το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, το οποίο είναι απαραίτητο να προχωρήσει άμεσα, καθώς το Ξυνιάδα-Τρίκαλα από μόνος του είναι ένας τυφλός δρόμος. Δυστυχώς υπήρξε άστοχη πολιτική για ένα έργο που ξεκινά και τελειώνει στο «πουθενά». Εμείς θα προσθέσουμε το νότιο τμήμα για να αποκτήσει τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει, για να μπορέσει να συνδεθεί με το μεγάλο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που είναι σε ολοκλήρωση. Ολοκληρώνεται η επεξεργασία του φακέλου έργου από τη διαχειριστική αρχή και υποβάλλεται το επόμενο διάστημα προς έγκριση πριν το τέλος του έτους για να ξεκινήσουν τα έργα μέσα στο 2017.
Έχουμε επίσης την Περιμετρική Χαλκίδας κόστους 180εκ.ευρώ που είναι μείζονος σημασίας γιατί θα ανακουφίσει ένα μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα και θα συμβάλλει αναπτυξιακά στην περιοχή.
Στο προηγούμενο ΕΣΠΑ είχαμε 4,3δις ευρώ για υποδομές ενώ στο Νέο ΕΣΠΑ έχουμε 2,3δις ευρώ. Αν υπολογίσουμε ότι ένα σημαντικό ποσό θα κινηθεί για τα έργα γέφυρα, που έρχονται από την προηγούμενη προγραμματική περίοδο, αυτό σημαίνει περιορισμένο αριθμό νέων έργων μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020. Έτσι, μας δημιουργείται μία μεγάλη ευθύνη στο να αναζητήσουμε πόρους εκτός ΕΣΠΑ, με χρηματοδοτήσεις από το Σχέδιο Γιούνκερ, την EΤΕπ, την EBRD κ.α. για να μπορέσουμε να προγραμματίσουμε σημαντικές παρεμβάσεις στις υποδομές και τις μεταφορές της χώρας, που δεν μπορούμε να εντάξουμε στην νέα προγραμματική περίοδο.
Ήδη ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος που οι τμηματικές δημοπρατήσεις του έχουν ήδη ξεκινήσει, 3 προχωρούν και επιταχύνουμε για τις άλλες 5. Εδώ είχαμε μία καθυστέρηση λόγω των κινητοποιήσεων των μηχανικών και της αποχής τους από τις επιτροπές δημοπράτησης, αλλά θα κερδίσουμε το χρόνο. Mέσα στο Φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των δημοπρατήσεων και τα έργα θα ξεκινήσουν το συντομότερο.
Από τα έργα τα οποία μέσα στο 2016 θα ξεκινήσουμε να δημοπρατούμε ως δημόσια έργα δεσπόζει η Γραμμή 4 του Μετρό με την συγχρηματοδότηση της ΕΤΕπ και του ΕΣΠΑ, από το Άλσος Βεϊκου μέχρι το Γουδή, κόστους 1,4δις ευρώ με 12χλμ και 14 σταθμούς. Φυσικά εμείς θέλουμε την πλήρη κατασκευή της γραμμής 4 που θα έχει 30 χλμ μήκος και 33 σταθμούς, άρα το έργο θα εξελιχθεί σε φάσεις. Θα προχωρήσει άμεσα το πρώτο τμήμα μέσω ΕΣΠΑ και επιδιώκουμε μέσω του Σχεδίου Γιούνκερ και μέσω ΣΔΙΤ, να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί και να υλοποιηθεί και το υπόλοιπο. Είναι όπως είπα κυρίαρχο έργο και στο σύνολο του εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί 800.000 επιβάτες καθημερινά.
Το δεύτερο έργο είναι το νότιο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, το οποίο είναι απαραίτητο να προχωρήσει άμεσα, καθώς το Ξυνιάδα-Τρίκαλα από μόνος του είναι ένας τυφλός δρόμος. Δυστυχώς υπήρξε άστοχη πολιτική για ένα έργο που ξεκινά και τελειώνει στο «πουθενά». Εμείς θα προσθέσουμε το νότιο τμήμα για να αποκτήσει τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει, για να μπορέσει να συνδεθεί με το μεγάλο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που είναι σε ολοκλήρωση. Ολοκληρώνεται η επεξεργασία του φακέλου έργου από τη διαχειριστική αρχή και υποβάλλεται το επόμενο διάστημα προς έγκριση πριν το τέλος του έτους για να ξεκινήσουν τα έργα μέσα στο 2017.
Έχουμε επίσης την Περιμετρική Χαλκίδας κόστους 180εκ.ευρώ που είναι μείζονος σημασίας γιατί θα ανακουφίσει ένα μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα και θα συμβάλλει αναπτυξιακά στην περιοχή.
Ν.Κ: Τα έργα στους αυτοκινητόδρομους βαίνουν προς ολοκλήρωση. Πείτε μας ανά δρόμο ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα και τα τμήματα που θα δοθούν στην κυκλοφορία. Πριν λίγες μέρες είχαμε την διάνοιξη της Σήραγγας Κλόκοβας σε χρόνο ρεκόρ.
Γ.Δέδες: Έχουμε χαρακτηρίσει ως εθνικό στόχο την παράδοση όλων των αυτοκινητόδρομων παραχώρησης τον Μάρτιο του 2017. Είναι μεγάλο στοίχημα που η χώρα θα το κερδίσει. Θα το κερδίσει ο ελληνικός κατασκευαστικός κλάδος και το Υπουργείο μας. Οι κατευθύνσεις από τον Υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και οι συμφωνίες που έχουν υπογραφεί τηρούνται με ευλάβεια και μάλιστα σε κάποιους από αυτούς είμαστε πιο μπροστά από το χρονοδιάγραμμα. Έχουμε μεγάλη επιτάχυνση και έχουμε ξεπεράσει επιτυχώς κρίσιμα ορόσημα, όπως με τη Σήραγγα Κλόκοβα που όπως αναφέρατε διανοίχθηκε σε χρόνο ρεκόρ. Θα σας πω για κάθε αυτοκινητόδρομο τις εξελίξεις:
Ο Μορέας (σημ.Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη) είναι ο πρώτος άξονας που θα λειτουργήσει πλήρως. Δόθηκε ήδη σε κυκλοφορία ο κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη. Την Πέμπτη 14 Ιουλίου παραδίδουμε σε κυκλοφορία τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεγαλόπολης, ενώ μέχρι τον Οκτώβριο τμηματικά θα παραδοθεί και η Περιμετρική Καλαμάτας τηρώντας το χρονοδιάγραμμα. Άρα, το Φθινόπωρο θα έχουμε την πλήρη και συνολική λειτουργία του πρώτου οδικού άξονα παραχώρησης.
Στο Κόρινθος-Πάτρα (σημ. Ολυμπία Οδός) εντός του μήνα παραδίδουμε το πρώτο τμήμα από την Κόρινθο μέχρι το Κιάτο, μήκους 19χλμ με 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Μαζί θα παραδώσουμε το ζεύγος Σηράγγων στο Δερβένι. Κε Καραγιάννη η Ολυμπία Οδός είναι ένας δύσκολος δρόμος, ένα δύσκολο έργο. Εργασίες κατασκευής δρόμου, σιδηρόδρομου, κυκλοφορία σε παλιά και νέα εθνική γίνονται ταυτόχρονα, ο βαθμός δυσκολίας είναι πολύ μεγάλος. Το συγκεκριμένο τμήμα που θα παραδοθεί εντός του Ιουλίου θα δώσει κυκλοφοριακή ανάσα στην περιοχή. Μέσα στο έτος θα παραδώσουμε και το τμήμα Κιάτο-Ξυλόκαστρο. Θεωρώ ότι αυτό το δύσκολο έργο έχει πάρει το δρόμο του.
Στην Ιόνια Οδό (σημ.Αντίρριο-Ιωάννινα) είχαμε την επιτυχία της διάνοιξης της Σήραγγας Κλόκοβας μήκους 3χλμ σε μόλις 14 μήνες και είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι θα πετύχουμε το χρονοδιάγραμμα. Μέχρι το τέλος του έτους (γίνεται και υπερπροσπάθεια για νωρίτερα) θα παραδώσουμε το τμήμα Κουβαράς-Κομπότι το οποίο μαζί με την Παράκαμψη Αγρινίου θα δημιουργήσει ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 75χλμ που είναι η ραχοκοκαλιά της Ιόνιας.
Στον Ε65 (σημ.Ξυνιάδα-Τρίκαλα) έχουμε επίσης σημαντική πρόοδο και αναμένουμε το έργο να λειτουργήσει συνολικά τον Μάρτιο του 2017.
Στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και συγκεκριμένα στην Παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα μήκους 25χλμ που περιλαμβάνει και την μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων στα Τέμπη με μήκος 6χλμ επίσης είμαστε προ της ολοκλήρωσης. Θεωρώ πως παρότι η παραχώρηση και η Γερμανική εταιρεία που συμμετέχουν στη διαδικασία «πιέζουν» τα πράγματα, ο στόχος για παράδοση στην κυκλοφορία τον Μάρτιο του 2017 θα επιτευχθεί, γιατί κανένα από τα μέρη στην κατασκευή και την παραχώρηση δεν έχει λόγο να μην ενστερνιστεί το στόχο και να μην τον εκπληρώσει. Οι τεχνικές και οικονομικές δυσκολίες του παρελθόντος έχουν επιλυθεί πλήρως, με φροντίδα του Υπουργείου μας. Οποιαδήποτε κωλυσιεργία, άρνηση ή αμφισβήτηση της ολοκλήρωσης του έργου τον Μάρτιο του 2017, είναι προφανές ότι θεωρείται από εμάς πράξη κατά του Δημοσίου συμφέροντος.
Ο Μορέας (σημ.Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη) είναι ο πρώτος άξονας που θα λειτουργήσει πλήρως. Δόθηκε ήδη σε κυκλοφορία ο κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη. Την Πέμπτη 14 Ιουλίου παραδίδουμε σε κυκλοφορία τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεγαλόπολης, ενώ μέχρι τον Οκτώβριο τμηματικά θα παραδοθεί και η Περιμετρική Καλαμάτας τηρώντας το χρονοδιάγραμμα. Άρα, το Φθινόπωρο θα έχουμε την πλήρη και συνολική λειτουργία του πρώτου οδικού άξονα παραχώρησης.
Στο Κόρινθος-Πάτρα (σημ. Ολυμπία Οδός) εντός του μήνα παραδίδουμε το πρώτο τμήμα από την Κόρινθο μέχρι το Κιάτο, μήκους 19χλμ με 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Μαζί θα παραδώσουμε το ζεύγος Σηράγγων στο Δερβένι. Κε Καραγιάννη η Ολυμπία Οδός είναι ένας δύσκολος δρόμος, ένα δύσκολο έργο. Εργασίες κατασκευής δρόμου, σιδηρόδρομου, κυκλοφορία σε παλιά και νέα εθνική γίνονται ταυτόχρονα, ο βαθμός δυσκολίας είναι πολύ μεγάλος. Το συγκεκριμένο τμήμα που θα παραδοθεί εντός του Ιουλίου θα δώσει κυκλοφοριακή ανάσα στην περιοχή. Μέσα στο έτος θα παραδώσουμε και το τμήμα Κιάτο-Ξυλόκαστρο. Θεωρώ ότι αυτό το δύσκολο έργο έχει πάρει το δρόμο του.
Στην Ιόνια Οδό (σημ.Αντίρριο-Ιωάννινα) είχαμε την επιτυχία της διάνοιξης της Σήραγγας Κλόκοβας μήκους 3χλμ σε μόλις 14 μήνες και είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι θα πετύχουμε το χρονοδιάγραμμα. Μέχρι το τέλος του έτους (γίνεται και υπερπροσπάθεια για νωρίτερα) θα παραδώσουμε το τμήμα Κουβαράς-Κομπότι το οποίο μαζί με την Παράκαμψη Αγρινίου θα δημιουργήσει ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 75χλμ που είναι η ραχοκοκαλιά της Ιόνιας.
Στον Ε65 (σημ.Ξυνιάδα-Τρίκαλα) έχουμε επίσης σημαντική πρόοδο και αναμένουμε το έργο να λειτουργήσει συνολικά τον Μάρτιο του 2017.
Στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και συγκεκριμένα στην Παράκαμψη Τεμπών και Πλαταμώνα μήκους 25χλμ που περιλαμβάνει και την μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων στα Τέμπη με μήκος 6χλμ επίσης είμαστε προ της ολοκλήρωσης. Θεωρώ πως παρότι η παραχώρηση και η Γερμανική εταιρεία που συμμετέχουν στη διαδικασία «πιέζουν» τα πράγματα, ο στόχος για παράδοση στην κυκλοφορία τον Μάρτιο του 2017 θα επιτευχθεί, γιατί κανένα από τα μέρη στην κατασκευή και την παραχώρηση δεν έχει λόγο να μην ενστερνιστεί το στόχο και να μην τον εκπληρώσει. Οι τεχνικές και οικονομικές δυσκολίες του παρελθόντος έχουν επιλυθεί πλήρως, με φροντίδα του Υπουργείου μας. Οποιαδήποτε κωλυσιεργία, άρνηση ή αμφισβήτηση της ολοκλήρωσης του έργου τον Μάρτιο του 2017, είναι προφανές ότι θεωρείται από εμάς πράξη κατά του Δημοσίου συμφέροντος.
Ν.Κ: Στα έργα της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά έχουμε μία καθυστέρηση στην κατασκευή του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ καθώς η εύρεση ενός αγωγού ανάγκασε σε νέες μελέτες και μετατόπιση του σταθμού. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα του έργου;
Γ.Δέδες: Έχετε δίκιο, είναι εύστοχη η παρατήρηση σας. Έχουμε συγκεκριμένες δυσκολίες σε αυτό το σταθμό, πολύ ιδιαίτερες, αλλά πλέον θα έλεγα ότι έχουμε αποκτήσει την απαραίτητη τεχνογνωσία και η Αττικό Μετρό και οι κατασκευάστριες εταιρείες για την άμεση και επιτυχή αντιμετώπιση των τεχνικών προβλημάτων. Μην ξεχνάμε ότι τα έργα Μετρό είναι υπόγεια, άρα πολλές φορές έχουμε εκπλήξεις. Θεωρώ ότι περάσαμε την πιο δύσκολη φάση του έργου το 2015, όταν με επίπονες προσπάθειες και του Υπουργού, Χ. Σπίρτζη προσωπικά, επιλύσαμε πολύ σημαντικά τεχνικά και οικονομικά προβλήματα. Τώρα έχουμε σε πλήρη ανάπτυξη και εξέλιξη μία εξαιρετική συνεργασία της Α.Μ με την Κ.Ξ του έργου, υπάρχει κοινή γλώσσα επικοινωνίας και είναι εφικτό να υλοποιήσουμε τα έργα με παράδοση εντός των χρονοδιαγραμμάτων.
Ν.Κ: Στο Μετρό Θεσσαλονίκης λύσατε ένα χρόνιο γόρδιο δεσμό, με ένα έργο κλινικά νεκρό. Που βρισκόμαστε τώρα;
Γ.Δέδες: Όπως ξέρετε, ήταν «πολλαπλοί γόρδιοι δεσμοί». Είχαμε τεχνικά και οικονομικά προβλήματα. Γνωρίζετε ότι, συσσωρεύτηκαν διαιτησίες της τάξης του 1,2 δις ευρώ, θέμα το οποίο αντιμετωπίστηκε και επιλύεται χάρη στις κινήσεις του Υπουργείου μας. Δώσαμε λύσεις και τα έργα ξεκίνησαν και πάλι, ενώ πρόσφατα λύθηκε και το θέμα του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Εδώ έχουμε μία σημαντική συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών, του Υπουργείου Πολιτισμού, του Δήμου Θεσσαλονίκης και της Αττικό Μετρό. Οι εργασίες εξελίσσονται κανονικά σε πολλά εργοτάξια, καταφέραμε και πετύχαμε την απασχόληση σχεδόν όλων των εργαζόμενων που είχαν απολυθεί από το έργο, ενώ πλέον στα 2 έργα (μαζί με την επέκταση Καλαμαριάς) έχουμε 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας. Αυτό σημαίνει και επιπλέον κάποιες χιλιάδες θέσεις εργασίας σε υπεργολάβους, προμηθευτές κλπ.
Οι Μετροπόντικες πάνε καλά, είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων και έχουμε ένα χρονικό ορόσημο τον Μάρτιο του 2017 για τα έργα πολιτικού μηχανικού που θα έχουν ολοκληρωθεί για να συνεχιστεί κανονικά η χρηματοδότηση από την ΕΕ. Είναι μία δέσμευση μας προς την ΕΕ. Στόχος είναι η λειτουργία της βασικής γραμμής το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Οι Μετροπόντικες πάνε καλά, είμαστε εντός χρονοδιαγραμμάτων και έχουμε ένα χρονικό ορόσημο τον Μάρτιο του 2017 για τα έργα πολιτικού μηχανικού που θα έχουν ολοκληρωθεί για να συνεχιστεί κανονικά η χρηματοδότηση από την ΕΕ. Είναι μία δέσμευση μας προς την ΕΕ. Στόχος είναι η λειτουργία της βασικής γραμμής το πρώτο εξάμηνο του 2020.
Ν.Κ: Η χώρα μας έχει προτείνει άνω των 40 έργων να χρηματοδοτηθούν στο Πακέτο Γιουνκέρ. Από αυτά ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα φαβορί για να χρηματοδοτηθούν; Με όρους αγοράς φυσικά.
Γ.Δέδες: Τα φαβορί τα καθορίζει η ιεράρχηση και αξιολόγηση των εθνικών προτεραιοτήτων και ταυτόχρονα η δυνατότητα να προσελκύσουν ιδιωτικά κεφάλαια και επενδυτικό ενδιαφέρον. Σε ότι αφορά τη Γενική Γραμματεία Υποδομών, τα έργα που συνδυάζουν αυτά τα χαρακτηριστικά είναι τα έργα Μετρό, ειδικά η Γραμμή 4 όπως είπα και πριν, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, η υποθαλάσσια σήραγγα για τη ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, είναι το έργο συνδυασμένων μεταφορών με επέκταση δρόμου-σιδηρόδρομου μέχρι το Λαύριο και ταυτόχρονη αξιοποίηση του λιμανιού ως λιμένα εκκίνησης κρουαζιέρας, και το άλλο έργο συνδυασμένων μεταφορών που περιλαμβάνει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τις οδικές του συνδέσεις και το σιδηροδρομικό άξονα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
Για το τελευταίο, έχω να σας πω, ότι είναι γεωστρατηγικής σημασίας και υψηλής ενεργειακής αξίας καθώς μαζί με το βουλγαρικό τμήμα μέχρι το Μπουργκάς, επιτυγχάνεται η παράκαμψη των Δαρδανελίων. Εδώ έχουμε έντονα χαρακτηριστικά για logistics με ότι σημαίνει αυτό για την περιοχή. Ήδη έχει προσελκύσει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Για το τελευταίο, έχω να σας πω, ότι είναι γεωστρατηγικής σημασίας και υψηλής ενεργειακής αξίας καθώς μαζί με το βουλγαρικό τμήμα μέχρι το Μπουργκάς, επιτυγχάνεται η παράκαμψη των Δαρδανελίων. Εδώ έχουμε έντονα χαρακτηριστικά για logistics με ότι σημαίνει αυτό για την περιοχή. Ήδη έχει προσελκύσει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Ν.Κ: Αυτό είναι σημαντικό νέο που πρώτη φορά λέτε. Εννοείτε ότι ήδη σας χτύπησαν την πόρτα επενδυτές για αυτό το έργο;
Γ.Δέδες: Υπάρχει επιβεβαιωμένο ενδιαφέρον από πολλές διαφορετικές πλευρές. Πιστεύουμε πως γρήγορα θα έχουμε εξελίξεις σε αυτό το έργο.
Ν.Κ: Η Κρήτη νιώθει και είναι αδικημένη. Δεν έχει αντιμετωπιστεί ως πόλος ανάπτυξης τα προηγούμενα χρόνια. Δεν έχει το αεροδρόμιο που της αρμόζει και δεν έχει και το δρόμο που της αρμόζει. Μιλήσατε για το ΒΟΑΚ, δώστε μας λεπτομέρειες και θέλω να μας πείτε και για το Καστέλι.
Γ.Δέδες: Η Κρήτη είναι πράγματι από άποψη υποδομών αναπτυξιακά υποβαθμισμένη. Είχε «ξεχαστεί» ή εγκαταλειφθεί τα προηγούμενα χρόνια. Σήμερα, έχουμε θετικές εξελίξεις. Για τον ΒΟΑΚ εξασφαλίσαμε από το ΕΣΠΑ 4εκ.ευρώ για την, επιτέλους, συνολική μελέτη του δρόμου από άκρη σε άκρη. Άρα θα έχουμε τη στρατηγική μελέτη σε μήκος 300χλμ και περιβαλλοντική αδειοδότηση. Κύριε Καραγιάννη πρέπει να ξέρουμε τι σχεδιάζουμε, τι πρέπει να κατασκευάσουμε και φυσικά τα κόστη σε κάθε τμήμα του έργου για να ζητήσουμε από τον όποιο επενδυτή να συμμετέχει στην κατασκευή του έργου.
Δεύτερο, μέχρι την έναρξη της κατασκευής, δεν θα αφήσουμε τον ΒΟΑΚ στη σημερινή του κατάσταση. Προχωράμε άμεσα 15εκ.ευρώ για οδική ασφάλεια, έργο που θα ξεδιπλωθεί μέσα στο 2017 σε συνεργασία με τον ΟΑΚ. Είμαστε σε στενή συνεργασία με την ΕΤΕπ που βλέπει πολύ θετικά το μεγάλο έργο και θεωρώ ότι σύντομα θα γίνει πράξη αυτό που στέρησαν ελλειμματικές πολιτικές και στρατηγικές του παρελθόντος σε ένα νησί που έχει δεσπόζουσα θέση αναπτυξιακά, κοινωνικά και πολιτικά.
Δεύτερο, μέχρι την έναρξη της κατασκευής, δεν θα αφήσουμε τον ΒΟΑΚ στη σημερινή του κατάσταση. Προχωράμε άμεσα 15εκ.ευρώ για οδική ασφάλεια, έργο που θα ξεδιπλωθεί μέσα στο 2017 σε συνεργασία με τον ΟΑΚ. Είμαστε σε στενή συνεργασία με την ΕΤΕπ που βλέπει πολύ θετικά το μεγάλο έργο και θεωρώ ότι σύντομα θα γίνει πράξη αυτό που στέρησαν ελλειμματικές πολιτικές και στρατηγικές του παρελθόντος σε ένα νησί που έχει δεσπόζουσα θέση αναπτυξιακά, κοινωνικά και πολιτικά.
Ν.Κ: Για το Καστέλι; Θα γίνει ο διαγωνισμός;
Γ.Δέδες: Ο διαγωνισμός για το Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι θα γίνει 30 Σεπτεμβρίου με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών των συμμετεχόντων. Εμείς είμαστε απόλυτα έτοιμοι για το διαγωνισμό από καιρό, να πούμε ότι η παράταση δόθηκε ύστερα από αίτημα των ενδιαφερόμενων. Υπάρχει υψηλό επενδυτικό ενδιαφέρον και οι κοινοπραξίες ήθελαν λίγο επιπλέον χρόνο για να διαμορφώσουν τις προτάσεις τους, βάσει των τροποποιήσεων που έγιναν στα τεύχη δημοπράτησης και για να βρουν επενδυτικές ροές ώστε να δώσουν ικανοποιητικές προσφορές. Έτσι διασφαλίζονται καλύτερα και τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου και μέχρι το τέλος του 2016 θα έχουμε την προσφορά που θα οδηγήσει στην κατασκευή του δεύτερου μεγαλύτερου αεροδρομίου στη χώρα, ενός αεροδρομίου που προορίζεται να εξυπηρετεί τουλάχιστον 10εκ. επιβάτες ετησίως.
Ν.Κ: Άρα πιστεύετε ότι θα έχουμε ενδιαφέρον, θα έχουμε προσφορές; Θα είναι από Ευρώπη ή και από Ασία;
Γ.Δέδες: Έχουμε ήδη εκδηλωμένο ενδιαφέρον και θα έχουμε συμμετοχή από μεγάλες Ελληνικές και ξένες εταιρείες και από την πλευρά της Ευρώπης και από την πλευρά της Ασίας.
Ν.Κ: Κύριε Δέδε, σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας
Ν.Κ: Κύριε Δέδε, σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.