Επίσκεψη Σπίρτζη και Δέδε στο έργο Τιθορέα-Δομοκός
Τη Δευτέρα 28 Νοέμβριου πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο έργο Τιθορέα-Δομοκός από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Θάνο Βούρδα.
Ο Υπουργός ενημερώθηκε, λεπτομερώς, στο εργοτάξιο του Λιανοκλαδίου, από τον κ. Βούρδα και το τεχνικό κλιμάκιο της ΕΡΓΟΣΕ, για την πορεία όλου του έργου μέχρι σήμερα, καθώς και τις ενέργειες που έγιναν για να ξεπεραστούν προβλήματα, έτσι ώστε να παραδοθεί ένα σύγχρονο έργο, εντός χρονοδιαγραμμάτων.
Διαπιστώθηκε πως όλες οι εργασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και με ταχείς ρυθμούς και πιο συγκεκριμένα το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι παραδίδεται σε χρήση τον Ιούνιο του 2017 ενώ το τμήμα Λιανοκλάδι-Δομοκός τον Μάρτιο του 2018.
Στη συνεχεία πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στη Σιδηροδρομική Γέφυρα 26 που βρίσκεται στη θέση Εκκάρα Δομοκού. Η γέφυρα αυτή είναι η μεγαλύτερη τοξότη, μεταλλική, σιδηροδρομική γέφυρα των Βαλκανίων. Την γέφυρα κάνει μοναδική το γεγονός ότι κατασκευάζεται πάνω στο ρήγμα της Εκκάρας, που έχει δώσει τον μεγάλο σεισμό των Σοφάδων.
Ακολουθεί ενημερωτικό σημείωμα για το Τμήμα Τιθορέα-Δομοκός και την Σιδηροδρομική Γέφυρα 26.
Ενημερωτικό Σημείωμα
Τμήμα Τιθορέα-Δομοκός
Στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός, υλοποιείται η ολοκλήρωση της κατασκευής της Νέας Διπλής Σιδ/κής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) μήκους 106 χιλιομέτρων, εξοπλισμένη με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ΕΤCS-level1, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση, η οποία θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη μονή γραμμή, φτωχών γεωμετρικών χαρακτηριστικών μήκους 122 χιλιομέτρων.
Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας, κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μονής γραμμής μήκους 9.038 μέτρων η κάθε μία, και ακολουθώντας στη συνέχεια την πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού και καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.
Στη συνέχεια, διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μονής γραμμής μήκους 7.000 μέτρων περίπου η κάθε μία, και ακολουθώντας την πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Το έργο συνολικά χρηματοδοτείται από το Μηχανισμό "Συνδέοντας την Ευρώπη" (Connecting Europe Facility / CEF 2014-2020) και περιλαμβάνει:
Την ολοκλήρωση έργων υποδομής, τ
Φυτοτεχνικές εργασίες.
Σύνδεση 2 Υποσταθμών (Ανθήλη & Καλλιπεύκη) ηλεκτρικής έλξης στο σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας 150 ΚWH στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός.
Ενόργανη παρακολούθηση μεγάλων Σιδ/κών Γεφυρών Τιθορέα – Δομοκός.
Αντιπλημμυρικά έργα Σπερχειού ποταμού.
Σιδηροδρομικη Γεφυρα 26
Η σιδηροδρομική γέφυρα ΣΓ26, μήκους 404,80μ, αποτελείται από 3 ανοίγματα των οποίων τα δυο ακραία έχουν μήκος 126,85μ και το μεσαίο 151,10μ. Ο φορέας της αποτελείται από κατάστρωμα σύμμικτης κατασκευής που κατασκευάζεται με τη μέθοδο της σταδιακής προώθησης, από τρία ζεύγη μεταλλικών κυλινδρικών τόξων παραβολοειδούς μορφής και μεταλλικούς αναρτήρες που τα συνδέουν με το κατάστρωμα.
Έως τώρα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες θεμελίωσης και τμήμα (80%) του σώματος των 2 ακροβάθρων Α1 & Α2. Έχουν ολοκληρωθεί τα δύο μόνιμα μεσόβαθρα από σκυρόδεμα έως την κεφαλή τους, ενώ υπολείπεται το τελικό τμήμα που θα κατασκευασθεί, αφού τοποθετηθούν τα μόνιμα εφέδρανα. Έχουν ολοκληρωθεί κατά 95% τα πέντε από τα έξι συνολικά ζεύγη των προσωρινών ενδιάμεσων μεταλλικών μεσοβάθρων (λείπει το μεσόβαθρο TP1). Έχει κατασκευασθεί η κλίνη προώθησης του φορέα της γέφυρας και το προστατευτικό τοιχίο αντιστήριξης.
Ως προς το κατάστρωμα, έχουν τοποθετηθεί επί της κλίνης τα οκτώ πρώτα box με τις αντίστοιχες διαδοκίδες, έχει τοποθετηθεί το ρύγχος προώθησης, έχει γίνει η δοκιμαστική προώθηση του πρώτου τμήματος του 1ου καταστρώματος, ενώ έχουν βιομηχανοποιηθεί τα υπόλοιπα μεταλλικά box του 1ου και τμήματος του 2ου ανοίγματος με τις αντίστοιχες διαδοκίδες.
Οι εργασίες που υπολείπονται σε γενικές γραμμές για την ολοκλήρωση του φυσικού αντικειμένου της ΣΓ26, είναι:
Ολοκλήρωση των κεφαλών των προσωρινών μεταλλικών βάθρων, τοποθέτηση των προσωρινών εφεδράνων κύλισης και ολοκλήρωση της μεταξύ τους σύνδεσης με τα αντίστοιχα καλώδια-εντατήρες.
Μεταφορά των υπολοίπων κιβωτίων και διαδοκίδων από τα εργοστάσια κατασκευής, σύνδεση μεταξύ τους , σκυροδέτηση των αντίστοιχων τμημάτων και εν συνεχεία προώθηση, σταδιακά όλων των τμημάτων του καταστρώματος.
Βιομηχανοποίηση, βαφή και σύνδεση των τμημάτων των τόξων.
Ανέγερση των τόξων.
Τοποθέτηση των αναρτήρων σύνδεσης τόξων – καταστρώματος και ρύθμιση αυτών.
Κατασκευή πεζοδρομίων, καναλιών διέλευσης καλωδίων, τοποθέτηση μεταλλικών κάγκελων προστασίας. Δημοσίευση: Νοεμβρίου 30, 2016 - Κατηγορία: ΔΕΔΕΣ Γ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.