Περισσότεροι υποψήφιοι, λιγότερες θέσεις στις περιζήτητες σχολές, περισσότερες σχολές σε κάθε επιστημονικό πεδίο και πολύ περισσότεροι υποψήφιοι που εξετάστηκαν σε πέντε μαθήματα.
του Στράτου Στρατηγάκη, Mαθηματικού – ερευνητή
Αυτή είναι η εικόνα, με μια ματιά, των φετινών πανελληνίων εξετάσεων, αυτοί είναι οι παράγοντες που θα επηρεάσουν τη διαμόρφωση των βάσεων. Ας τους δούμε αναλυτικά:
Φέτος διαγωνίστηκαν για μια θέση στην Ανώτατη Εκπαίδευση 81.605 υποψήφιοι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου έναντι 77.671 πέρυσι. Σχεδόν 4000 περισσότεροι. Αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι υποψήφιοι δεν θα εισαχθούν σε καμία σχολή, χάνοντας το τρένο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ο συνολικός αριθμός των εισακτέων αυξήθηκε από 69.985 θέσεις το 2016 σε 70.726 για φέτος, όμως, έχουμε σημαντική μείωση των θέσεων στις περιζήτητες σχολές και αύξηση των θέσεων στις σχολές χαμηλής ζήτησης. Το συνολικό άθροισμα μπορεί να είναι θετικό, αλλά είναι αρνητικό το ποσοστό των θέσεων στις σχολές υψηλής ζήτησης, που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των υποψηφίων, γεγονός που εντείνει τον ανταγωνισμό.
Η περυσινή πρώτη εφαρμογή του εξεταστικού συστήματος έδειξε αρκετές αδυναμίες του συστήματος, αλλά και την ελλιπή ενημέρωση των υποψηφίων. Έτσι αμέσως μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων αναγκάστηκε ο πρώην Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των τμημάτων που ανήκουν σε τουλάχιστον δύο επιστημονικά πεδία. Αυτό έγινε, κυρίως, γιατί οι υποψήφιοι για τις σχολές του 3ου πεδίου ήταν πολλοί και αρκετοί δεν πέρασαν σε καμία σχολή, ενώ οι υποψήφιοι του 2ου πεδίου πέρασαν όλοι και έμειναν και κενές θέσεις. Έτσι είχαμε αναδιάταξη των σχολών στα επιστημονικά πεδία, που προσθέτει ακόμη έναν άγνωστο στην εκτίμηση των βάσεων. Δεν γνωρίζουμε πόσοι υποψήφιοι δηλώνουν το τμήμα χημείας, για παράδειγμα, από το 3ο πεδίο και πόσοι από το 2ο πεδίο.
Οι υποψήφιοι φέτος, δεύτερη χρονιά εφαρμογής του συστήματος εισαγωγής, ήταν πιο «διαβασμένοι» σχετικά με τις παγίδες που έκρυβε το σύστημα. Έτσι αυξήθηκε εντυπωσιακά ο αριθμός των υποψηφίων που δήλωσαν ότι θα εξεταστούν σε πέντε μαθήματα, ώστε να έχουν το δικαίωμα να δηλώσουν τις σχολές δύο πεδίων. Φυσικά δεν γνωρίζουμε αν δήλωσαν σχολές από ένα ή δύο πεδία και με ποια σειρά. Έτσι έχουμε ακόμη έναν άγνωστο στην εκτίμηση των βάσεων.
Η εικόνα των βάσεων που προέκυψε από τη μελέτη είναι μεικτή. Όπως κάθε χρόνο περιμένουμε την άνοδο των βάσεων σε κάποιες σχολές και την πτώση σε κάποιες άλλες. Μεγάλη άνοδο περιμένουμε στα παιδαγωγικά τμήματα, που αναμένουμε να ανακτήσουν μέρος της χαμένης τους αίγλης. Μικρότερη άνοδο αναμένουμε στα υψηλόβαθμα τμήματα του 3ου πεδίου. Μεγάλη πτώση αναμένουμε στις οικονομικές σχολές, μικρότερη πτώση στις υψηλόβαθμες πολυτεχνικές, αλλά και άνοδο στις χαμηλόβαθμες σχολές του 2ου πεδίου.
Διαβάστε την εκτίμηση που ακολουθεί, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι εκτιμήσεις για τη διαμόρφωση των βάσεων δεν είναι οι βάσεις. Οι πραγματικές βάσεις θα ανακοινωθούν από το Υπουργείο Παιδείας το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου. Κάθε χρόνο προσπαθούμε η μελέτη μας για τη διαμόρφωση των βάσεων να δημοσιεύεται μετά το πέρας της προθεσμίας κατάθεσης των μηχανογραφικών δελτίων για δύο λόγους.
Ο πρώτος είναι για να μην παρασυρθεί κανείς υποψήφιος από τις εκτιμήσεις μας και κάνει λάθος επιλογές και ο δεύτερος γιατί το σωστό μηχανογραφικό συμπληρώνεται χωρίς να συγκρίνουμε τα μόριά μας με τις βάσεις του προηγούμενου έτους ή τις εκτιμήσεις για τη διαμόρφωση των φετινών βάσεων. Φέτος η παράταση στην προθεσμία συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου μπέρδεψε λίγο τα πράγματα, αλλά η ουσία παραμένει:
Μη λαμβάνετε υπόψη σας τις εκτιμήσεις για τις βάσεις στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού.
iPaideia.gr
Δημοσίευση: Ιουλίου 19, 2017
- Κατηγορία:
ΠΑΙΔΕΙΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.