Είσαστε εδώ: » ΑΡΧΙΚΗ
»
ΕΛΛΑΔΑ
» ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΟΜΠΙΝΑΣ: Πώς "βούλιαξαν" το πειρατικό που μαύρισε τον Σαρωνικό
ΟΙ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΟΜΠΙΝΑΣ: Πώς "βούλιαξαν" το πειρατικό που μαύρισε τον Σαρωνικό
Ο Χαράλαμπος Λιβαδάς, Πλοίαρχος Α τάξεως του Εμπορικού Ναυτικού, με τεράστια εμπειρία στη ναυσιπλοΐα αλλά και στα ναυτικά ατυχήματα, αναλύει στο zougla.gr τις βαθύτερες αιτίες για τις οποίες σημειώθηκε το ναυτικό ατύχημα του «Αγία Ζώνη ΙΙ», με αποτέλεσμα την εκτεταμένη ρύπανση του Σαρωνικού Κόλπου.
Σύμφωνα με τον Πλοίαρχο, «πρόκειται για διακεκριμένη ναυταπάτη σε συνάρτηση με λαθρεμπόριο που συνέταξαν ο εφοπλιστής και το πλήρωμα του πλοίου και πιθανότατα κι άλλοι εμπλεκόμενοι. Το πλοίο είχε προετοιμαστεί ώστε να βυθιστεί. Υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι για να γίνει αυτό, όπως για παράδειγμα να φορτωθεί με τόσο πολύ βάρος, ώστε να ξεπερνά το δικό του», σημειώνει στον φακό του zougla.gr.
«Έχω κουραστεί να ακούω στις τηλεοράσεις απόψεις και αναλύσεις που είναι μακράν της πραγματικότητας και έχουν αναγάγει το σοβαρό αυτό θέμα σε πολιτικές διαφορές. Επί της ουσίας είναι μια ναυταπάτη που είχε σκοπό το κέρδος, και γι' αυτό κατέστρεψαν τις παραλίες του Σαρωνικού. Νιώθω υποχρεωμένος, λαμβάνοντας όλες τις ευθύνες των λεγόμενών μου, είμαι έτοιμος να τους αντιμετωπίσω σε οποιοδήποτε δικαστήριο», ξεκαθαρίζει.
«Η απάτη έγκειται στο ότι ο εφοπλιστής δεν φόρτωσε το πλοίο με τους 2.500 τόνους πετρελαίου που είχαν δηλωθεί, αλλά μόνο τους συγκεκριμένους που κατέληξαν στη θάλασσα και μολύνουν τώρα τον Σαρωνικό»Πού έγκειται η απάτη κατά τον Χαράλαμπο Λιβαδά; «Η απάτη έγκειται στο ότι ο εφοπλιστής δεν φόρτωσε το πλοίο με τους 2.500 τόνους πετρελαίου που είχαν δηλωθεί, αλλά μόνο τους συγκεκριμένους που κατέληξαν στη θάλασσα και μολύνουν τώρα τον Σαρωνικό.
Θεωρώ ότι είτε αρχικά το φόρτωσε και στη συνέχεια μετέγγισε το πετρέλαιο σε άλλο πλοίο πριν αγκυροβολήσει ή το «Αγία Ζώνη ΙΙ» δεν φορτώθηκε ποτέ με τη συγκεκριμένη ποσότητα. Το κέρδος του είναι το φορτίο του πλοίου, την αξία του οποίου την υπολογίζω στα 4 εκατομμύρια, όπως και την ασφάλεια του φορτίου σε άλλα 4 εκατομμύρια - ενώ το ίδιο το πλοίο όπως είπε και ο πλοιοκτήτης δεν ήταν ασφαλισμένο».
Ο Πλοίαρχος επισημαίνει ακόμα ότι ο Θεόδωρος Κουντούρης «έπαιζε το τελευταίο του χαρτί» με το «Αγία Ζώνη ΙΙ»: «Ο εφοπλιστής προσπαθούσε αγωνιωδώς να το κρατήσει εν ενεργεία, εκδίδοντας δίμηνα πιστοποιητικά καταλληλότητας. Τα χρήματα που θα ξόδευε για να βγάλει μόνιμα πιστοποιητικά ήταν διπλάσια της αξίας του πλοίου, άρα όπως καταλαβαίνετε δεν θα είχε νόημα μια τέτοια ενέργεια. Έτσι εξέδιδε τα προσωρινά, αφού ορισμένοι επιθεωρητές τον εξυπηρετούσαν γι' αυτό. Το τελευταίο προσωρινό πιστοποιητικό έληγε στις 27 Σεπτεμβρίου κι έτσι του δόθηκε η μοναδική ευκαιρία να τα παίξει όλα».
Έτσι, τη νύχτα του ναυαγίου, «έμειναν στο πλοίο μόνο δύο -οι πιο έμπιστοι του εφοπλιστή- προκειμένου να μην υπάρχουν αδιάκριτα μάτια για το τι πραγματικά συνέβη»...
Δημοσίευση: Σεπτεμβρίου 17, 2017 - Κατηγορία: ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ, ΕΛΛΑΔΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.