Skroutz: Η «πολύφερνη νύφη» που ξεκίνησε από ένα forum post

0



Κώστας Κετσιετζής
kketsietzis@insider.gr

Ήταν 20 Φεβρουαρίου του 2005 όταν ο χρήστης bandito (ή “κλεφτράκος” σε ελεύθερη απόδοση) ανέβασε ένα μήνυμα σε ένα forum με τίτλο «skroutz.gr - αναζήτηση σε ελληνικά e-shops με ένα click» και καλούσε τους υπόλοιπους χρήστες να δοκιμάσουν το νέο του site που συνέκρινε τιμές από ελληνικά e-shops. Ο bandito ήταν ο Γιώργος Χατζηγεωργίου ο ένας εκ των συνιδρυτών του skroutz.gr μαζί με τον Βασίλη Δήμο και τον Γιώργο Αυγουστίδη. Σήμερα, 13 χρόνια μετά το συγκεκριμένο site είναι η πιο δημοφιλής ελληνική μηχανή σύγκρισης τιμών και δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι πολλά καταστήματα λειτουργούν σχεδόν αποκλειστικά μέσω αυτού. Το skroutz.gr έχει γιγαντωθεί και πλέον βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας για τη μάχη που έχει ξεσπάσει σχετικά με το 50% της εταιρείας η οποία πλέον αποτιμάται στα 20 εκατ. ευρώ.

Όπως γράφει ο ίδιος στο blog του Skroutz «Θυμάμαι ακόμη το πόσο ενθουσιάστηκα με την ιδέα: ένα "ρομποτάκι" που θα μαζεύει τις τιμές των προϊόντων από τα ηλεκτρονικά καταστήματα και θα τις δείχνει σε μία απλή σελίδα. Όπως ξεκινούν άλλωστε οι περισσότερες ιδέες, ο σκοπός ήταν να λύσω πρώτα ένα δικό μου πρόβλημα και να πειραματιστώ με τεχνολογίες που ήθελα να μάθω καλύτερα. Η προοπτική μιας εταιρείας δε βρισκόταν καν στο πίσω μέρος του μυαλού μου, η δε έννοια της startup ήταν ακόμα μακριά (είμαστε ακόμη στο 2005, το Twitter δεν υπάρχει και το Facebook είναι ακόμα άγνωστο εκτός Αμερικής)».

Οι τρεις τους αρχικά «τρέχουν» το site ως δεύτερη δουλειά. Το skroutz.gr, όμως, λόγω του έξυπνου ονόματος του αλλά και επειδή καλύπτει μια πραγματική ανάγκη στην αγορά, μεγαλώνει συνεχώς τόσο και στον αριθμό των ηλεκτρονικών μαγαζιών όσο και των χρηστών που αναζητούν προϊόντα. «Το 2006 εξακολουθούμε να διατηρούμε τις πρωινές μας δουλειές (Forty Two) για βιοποριστικούς λόγους, ενώ παράλληλα δουλεύουμε το Skroutz στον ελεύθερο μας χρόνο, ο οποίος λιγοστεύει ολοένα και περισσότερο. Παρόλο που το Skroutz δεν είναι σε θέση να μας συντηρήσει, αποφασίζουμε κάποια στιγμή να ασχοληθούμε μόνο με την ιστοσελίδα, αφού έτσι και αλλιώς δεν μας άφηνε χρόνο για τίποτα άλλο. Έτσι, λοιπόν, το 2007 ιδρύουμε εταιρεία και ξεκινάμε να προσλαμβάνουμε τα πρώτα μέλη της ομάδας», γράφει ο κ. Χατζηγεωργίου. Τότε ήταν που η εταιρεία πλέον μπήκε στον όμιλο της Dionic Συμμετοχών η οποία εξαγόρασε το 50% του Skroutz για το ποσό των 300.000 ευρώ.



Από και κει πέρα η πορεία είναι μόνο ανοδική. Η ομάδα των τεσσάρων ατόμων που δούλευε από ένα γκαράζ, έγινε μια ομάδα 15 ατόμων σε γραφεία στο Μενίδι και στη συνέχεια μια εταιρεία με 90 άτομα σε ακόμη πιο καινούργια γραφεία. Εξάλλου τα υπερσύγχρονα γραφεία της εταιρείας στη Νέα Ιωνία είναι σαν να βρίσκονται στην Silicon Valley με ενιαία γραφεία, καναπέδες και τραπέζι πινγκ – πονγκ. Οι εργαζόμενοι απολαμβάνουν δωρεάν πρωινό, το μεσημέρι catering με συμβολική τιμή και κάθε Παρασκευή που το επιτρέπει ο καιρός barbeque.

Τo skroutz.gr δεν είναι όμως τυπική startup, δεν αναζητεί συνέχεια χρηματοδότηση και δεν «ανοίγεται» για να επεκταθεί με ταχείς ρυθμούς. Αντίθετα, κάνει προσεκτικά βήματα με αποτέλεσμα μέχρι και σήμερα να έχει μηδενικό δανεισμό. Το 2013 η εταιρεία περνά τα ελληνικά σύνορα και ξεκινά να δραστηριοποιείται στην Τουρκία με το όνομα alve. Τo 2015 έρχεται η σειρά της πιο ανεπτυγμένης αγοράς της Βρετανίας και το scrooge.co.uk. Την ίδια χρονιά ξεκινά και το LEAF μια εφαρμογή για τους λάτρεις των ρούχων και η συνεργασία με το jamjar το πρώτο ελληνικό department store χειροποίητων δημιουργιών.

Το skroutz.gr ξεκίνησε με 13 eshops και πλέον διαθέτει 2.650 καταστήματα στην Ελλάδα που διακινούν περισσότερα από 7 εκατομμύρια προϊόντα. Το 2016 η εταιρεία έκανε τζίρο 7,472 εκατ. ευρώ και είχε κέρδη προ φόρων ύψους 765.000 ευρώ.

Κρίσιμο σταυροδρόμι

Σήμερα, το skroutz.gr βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι. Η Dionic βρίσκεται χρεωμένη και αναγκάζεται να πουλήσει την συμμετοχή της για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των τραπεζών και οι τρεις ιδρυτές είναι κάτι παραπάνω από πρόθυμοι να αγοράσουν το 50% που δεν κατέχουν και να κρατήσουν τις τύχες της εταιρείας που ξεκίνησαν και γιγάντωσαν στα χέρια τους.

Η ιδρυτική ομάδα όμως βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα ακόμη «μνηστήρα» αυτού του 50%. Ο λόγος για τον όμιλο Realize - Viva του Χάρη Καρώνη που έχει ήδη ισχυρή παρουσία στον χώρο των διαδικτυακών υπηρεσιών και των ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω του viva.gr και του Viva payments σίγουρα μπορεί να αναπτύξει σημαντικές συνέργειες εξαγοράζοντας και το skroutz.gr. Έχοντας μάλιστα και την υποστήριξη της οικογένειας Λάτση, ο κ. Καρώνης αναμφισβήτητα διαθέτει την οικονομική δυνατότητα να καλύψει το τίμημα των 10 εκατ. ευρώ κατ' ελάχιστον που θα ικανοποιήσει τις πιστώτριες τράπεζες.

Οι τρεις ιδρυτές διαθέτουν το «δικαίωμα πρώτης άρνησης», μπορούν δηλαδή να καλύψουν την καλύτερη προσφορά που θα υποβληθεί και να αγοράσουν αυτοί το ποσοστό της Dionic. Μόνο που η αποτίμηση των 20 εκατ. ευρώ δεν του βοηθά ιδιαίτερα. Σε κάθε περίπτωση οι εξελίξεις θα είναι άμεσες.

Πηγή φωτογραφιών: Skroutz.gr blog
Δημοσίευση: Ιανουαρίου 07, 2018

0 Σχόλια για την ανάρτηση: "Skroutz: Η «πολύφερνη νύφη» που ξεκίνησε από ένα forum post"

Όποιος πιστεύει ότι θίγεται από κάποια ανάρτηση ή θέλει να απαντήσει αρκεί ένα απλό mail στο parakato.blog@gmail.com να μας στείλει την άποψή του για δημοσίευση ή επανόρθωση. Οι αναρτήσεις αφορούν αποκλειστικά πρόσωπα και καταστάσεις με δημόσιο χαρακτήρα και δεν αναφέρονται στην προσωπική ζωή κανενός που σεβόμαστε απολύτως. Δεν έχουμε προηγούμενα με κανέναν, δεν κρατάμε επόμενα για κανέναν.

Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.

Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.

 
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ Copyright © 2010 | ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ | ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ | Converted by: Parakato administrator