Στον ιστορικό χώρο του Γεφυριού της Πλάκας, του περίφημου λιθόκτιστου μνημείου της Ηπείρου που είχε καταρρεύσει τον Φεβρουάριο του 2015, πραγματοποιήθηκε χθες η τελετή υπογραφής της σύμβασης και η εγκατάσταση του αναδόχου για το έργο «Στερέωση, Αποκατάσταση, Αναστήλωση, Ανάδειξη Γέφυρας Αράχθου στην Πλάκα».
Συντονιστής στην τελετή υπογραφής της σύμβασης ήταν ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Δέδες, ο οποίος στην αρχική του τοποθέτηση έκανε λόγο για μια συλλογική προσπάθεια με βασικό πυλώνα το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. «Είχαμε να αντιμετωπίσουμε μια επιστημονική και τεχνολογική πρόκληση, από τις ελάχιστες προσπάθειες τέτοιου επιπέδου, κορυφαίες παγκοσμίως σε κατασκευαστικό επίπεδο» σημείωσε ο Γιώργος Δέδες αναφερόμενος στο μεγάλο εγχείρημα της αποκατάστασης της Γέφυρας.
Πριν περίπου τριάμισι χρόνια, τον Φεβρουαρίου του 2015, η έντονη βροχόπτωση έδωσε το τελειωτικό χτύπημα στο θρυλικό γεφύρι της Πλάκας, το μεγαλύτερο μονότοξο πέτρινο γεφύρι των Βαλκανίων, ανακηρυγμένο διατηρητέο ιστορικό μνημείο από το 1972, που έστεκε περήφανο πάνω από τον ποταμό Άραχθο επί 150 χρόνια ενώνοντας τα Τζουμέρκα με την υπόλοιπη Ήπειρο και τη Θεσσαλία. Φτιαγμένο με τις δυνάμεις της λαϊκής αρχιτεκτονικής από τον πρωτομάστορα Μπέκα, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της ηπειρώτικης ταυτότητας έχοντας διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε διάφορες πτυχές και εποχές της ελληνικής ιστορίας. Γι’ αυτό η αναστήλωσή του έχει μια ιδιαίτερη συμβολική σημασία, καθώς συμπίπτει με την προσπάθεια της χωράς να σταθεί πάλι όρθια με τις δικές της δυνάμεις.
«Η συλλογική προσπάθεια φέρνει πάντα θετικά αποτελέσματα» επισήμανε ο Γιώργος Δέδες αναφερόμενος στην πρωτοφανή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων: το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, η Περιφέρεια Ηπείρου, ο Δήμος Βορείων Τζουμέρκων, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ηπείρου, όλοι από την πρώτη στιγμή συστρατεύθηκαν σε ένα έργο μοναδικό, εξαιρετικά απαιτητικό και περίπλοκο, με ιδιαιτερότητες, δυσκολίες, πολυπλοκότητα και ένταση εργασιών, που το καθιστούν έργο ειδικού χειρισμού. Δούλεψαν συστηματικά και εντατικά ώστε σήμερα «να μπορούμε να διαβεβαιώσουμε ότι το γεφύρι θα έχει αποκατασταθεί και θα παραδοθεί το ερχόμενο καλοκαίρι» συμπλήρωσε ο Γιώργος Δέδες.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε στην σημασία των πρόδρομων εργασιών που έγιναν υπό την κύρια ευθύνη της Περιφέρειας Ηπείρου με συντονιστή τον επίκουρο καθηγητή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Γιώργο Σμύρη, τον «καθηγητή-καταδρομέα» όπως τον χαρακτήρισε ο Γιώργος Δέδες.
Στην πανηγυρική τελετή, που σηματοδοτεί την τελική και ουσιαστικότερη φάση για το μεγάλο και πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα έργο αναστήλωσης, παραβρέθηκαν οι Υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Μυρσίνη Ζορμπά, η πρώην Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου, η Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Όλγα Γεροβασίλη, οι Βουλευτές Ιωαννίνων Γιάννης Στέφος και Άρτας Βασίλης Τσίρκας, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο Δήμαρχος Βορείων Τζουμέρκων Γιάννης Σεντελές ο πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Γιάννης Γκόλιας, ο καθηγητής του ΕΜΠ Δημήτρης Καλιαμπάκος, ο επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Γιώργος Σμύρης, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ηπείρου Γιάννης Λυκοτραφίτης, μελετητές, υπηρεσιακοί παράγοντες και πλήθος κόσμου. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης βραβεύτηκαν με τιμητικές πλακέτες ο κ. Σμύρης Γεώργιος, αρχιτέκτων, επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ο κ. Πλαΐνης Παναγιώτης, πολιτικός μηχανικός, ομότιμος Καθηγητής Ε.Μ.Π., η κα. Ανδρουλιδάκη Αμαλία, αρχιτέκτων, Προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης Μουσείων και Τεχνικών Έργων του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και ο κ. Τασιόπουλος Δημήτρης, πολιτικός μηχανικός, Προϊστάμενος Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε πως μετά την αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας, ένα ακόμη μνημείο που έχει καταρρεύσει πριν δεκαετίες θα πάρει τον δρόμο της αναστήλωσης. «Μετά το γεφύρι της Πλάκας, έχουμε πολλή δουλειά για να ξανακτίσουμε ένα γεφύρι, που δεν έπεσε το 2015, την πρώτη ημέρα της κυβέρνησης, αλλά που έπεσε πολλές δεκαετίες πριν. Είναι το γεφύρι του Κοράκου. Άρα, έχουμε πολλή δουλειά και για τη χώρα και την πολιτιστική της κληρονομιά, για τις ιστορικές μνήμες που έχουν όλα αυτά τα μνημεία», τόνισε χαρακτηριστικά.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.