Η έναρξη της κατασκευής του νότιου τμήματος του Ε65 συνιστά δικαίωση μιας μεθοδικής, επίπονης και συστηματικής προσπάθειας που συντονίστηκε από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη και εκτελέστηκε από την Γενική Γραμματεία Υποδομών, της οποίας οι υπηρεσίες ολοκλήρωσαν με πληρότητα και επάρκεια όλες τις προπαρασκευαστικές διαδικασίες, εξασφάλισαν τις απαιτούμενες εγκρίσεις από τις αντίστοιχες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ κορύφωση της διαδικασίας αποτελεί η ψήφιση της νέας Σύμβασης με συντριπτική πλειοψηφία από τη Βουλή των Ελλήνων.
Η κατασκευή του νότιου τμήματος του Ε65 είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς θα συνδέεται με το ήδη κατασκευασμένο «τυφλό» κεντρικό τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα, μήκους 79 χιλιομέτρων, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία το Δεκέμβριο του 2017.
Με την παράδοση του νότιου τμήματος Λαμία - Ξυνιάδα, που θα ολοκληρωθεί το αργότερο ως το Δεκέμβριο του 2021, οι χρήστες θα παρακάμπτουν σχεδόν 8 χιλιόμετρα επικίνδυνων στροφών στην περιοχή του Δομοκού, ενώ η διαδρομή από Λαμία έως Τρίκαλα, που σήμερα διαρκεί 2 ώρες, θα μειωθεί σημαντικά στη 1 ώρα και 30 λεπτά.
Στην πλήρη ανάπτυξή του, μετά την κατασκευή τόσο του νότιου όσο και του βόρειου τμήματος, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65 θα εκτείνεται σε μήκος 175 χιλιομέτρων και θα ενώνει την Λαμία με την Εγνατία Οδό. Πρόκειται για ένα έργο πνοής για τη Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα , ένα κρίσιμο αναπτυξιακό έργο σε επίπεδο εθνικών μεταφορών.
Το Υπουργείο και η Γενική Γραμματεία Υποδομών κατέβαλαν κάθε δυνατή προσπάθεια και κατάφεραν να επιτευχθεί μια νέα συμφωνία με τον παραχωρησιούχο και τους κατασκευαστές μέσα από ένα επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων. Μετά την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το νότιο τμήμα του Ε65 κατασκευάζεται τώρα με ιδιαίτερα επωφελείς, για το ελληνικό Δημόσιο, όρους:
• Ο παραχωρησιούχος παραιτήθηκε πλήρως από την επιδότηση λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου.
• Μειώθηκε η δαπάνη κατασκευής από 317.000.000 ευρώ, με βάση τη συμφωνία του 2013, σε 300.000.000 και επιπλέον δημιουργήθηκε πρόσθετο όφελος για το δημόσιο από εξοικονόμηση 5,5 εκατομμυρίων ευρώ, για έργα που έπρεπε να κατασκευαστούν και δεν είχαν γίνει στην προηγούμενη φάση.
• Ο κατασκευαστής θα πληρώσει όλο το κόστος του ανεξάρτητου μηχανικού, που σημαίνει ότι το ελληνικό Δημόσιο εξοικονομεί επιπλέον 4.000.000 ευρώ.
• Τα έσοδα του νότιου τμήματος, μπαίνουν σε ξεχωριστό λογαριασμό και καλύπτουν συγκεκριμένο ποσό για τη συντήρηση και τη λειτουργία του. Σε περίπτωση που το ποσό αυτό δεν καλύπτεται από τα έσοδα των διοδίων, το υπόλοιπο καλύπτεται από τον παραχωρησιούχο, χωρίς ένα ευρώ συνεισφοράς από το ελληνικό Δημόσιο. Μάλιστα, εφόσον το ποσό καλύπτεται και υπάρχουν πρόσθετα έσοδα, αυτά επιστρέφονται στο Δημόσιο. Και τέλος,
• Επιβάλλεται ιδιαίτερη ποινική ρήτρα σε βάρος του παραχωρησιούχου για τυχόν υπέρβαση της προθεσμίας κατασκευής του έργου.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.