Ξεκινά η κατασκευή του προαστιακού για Λουτράκι
Εγκρίθηκε η Σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο
Ξανά στις ράγες το τρένο από Κιάτο προς Αίγιο
Ιστορική στιγμή για το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο, καθώς μετά από οκτώ χρόνια αναστολής δρομολογίων τα τρένα θα μπουν και πάλι στις ράγες από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο, στη νέα υπερσύγχρονη, διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή ταχείας κυκλοφορίας που πρόσφατα ολοκληρώθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ. Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Κιάτου μέχρι τον σ.σ. Αιγίου που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 17 Απριλίου 2019, είχε ως επιβάτες τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών και υποψήφιο Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Γιώργο Δέδε, τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνο Βούρδα, τους Βουλευτές Κορινθίας Μαρία Θελερίτη και Γιώργο Ψυχογιό, ανώτατα στελέχη του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ και της κατασκευάστριας εταιρείας.
«Είναι διπλά σημαντική ημέρα για την Κορινθία σήμερα, αλλά και για ολόκληρη τη Βορειοδυτική Πελοπόννησο, καθώς όπως ανέφερε και ο Υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, με την ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής υποδομής, ξεκινούν σε σύντομο χρόνο τα δρομολόγια στο τμήμα Κιάτο - Αίγιο, ενώ ταυτόχρονα, μετά την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της Σύμβασης για τον Προαστιακό του Λουτρακίου, θα έχουμε πολύ σύντομα την εκκίνηση και αυτού του πολυαναμενόμενου έργου. Θετικές εξελίξεις λοιπόν, οι οποίες θα συνεχιστούν και στο επόμενο διάστημα, χάρη στις πολιτικές που έχει ανοίξει εδώ και πολύ καιρό, ο Υπουργός και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», επισήμανε σε δήλωσή του στα Μέσα Ενημέρωσης ο Γιώργος Δέδες.
Η νέα σιδηροδρομική γραμμή μήκους 72 χιλιομέτρων αποτελεί την προς δυσμάς επέκταση της υφιστάμενης γραμμής Κόρινθος – Κιάτο, περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα και Αίγιο και έξι στάσεις σε Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό και Ελίκη. Αναμένεται να δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση σε όλο το παραλιακό μέτωπο της βόρειας Πελοποννήσου, προσφέροντας αναβαθμισμένες υπηρεσίες άνεσης και ασφάλειας και μειωμένους χρόνους διαδρομής, αφού η υποδομή αυτή επιτρέπει στα τρένα την ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων, άνω των 200 χλμ/ώρα. Περιλαμβάνει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων, 8 σήραγγες διαφυγής, 19 σιδηροδρομικές γέφυρες, 63 κάτω διαβάσεις και 10 άνω διαβάσεις.
Για το παλιό σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης είπε πως στον άμεσο σχεδιασμό του Υπουργείου είναι η ανάταξη και συντήρηση του παλιού σιδηροδρομικού δικτύου σε όλη την Ελλάδα: «Η γραμμή του Ναυπλίου, η παλιά γραμμή της Πελοποννήσου, η γραμμή της Στερεάς Ελλάδας, η γραμμή των Τεμπών και όσες γραμμές ήταν μετρικές, όπως γνωρίζετε θεσμικά πλέον μπορούμε να τις αξιοποιήσουμε, γιατί από την προηγούμενη κυβέρνηση βρήκαμε απαγόρευση της χρήσης τους. Σε πάρα πολλά σημεία γίνεται ανάταξη και συντήρηση αυτού του παλιού δικτύου και θα μπουν, σε συνεργασία με την Τοπική και την Περιφερειακή αυτοδιοίκηση, τουριστικά και επιβατικά δρομολόγια».
Η ολοκλήρωση των έργων στη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Αίγιο θα γίνει με την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης, έργο προϋπολογισμού 68 εκατ. €, το οποίο βρίσκεται στην τελική φάση δημοπράτησης.
Τα θέματα των αναρτήσεων δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις απόψεις των διαχειριστών και των συντακτών του ιστολογίου μας. Τα σχόλια εκφράζουν τις απόψεις των σχολιαστών και μόνο αυτών.
Σχόλια που περιέχουν ύβρεις ή απρεπείς χαρακτηρισμούς διαγράφονται κατά τον έλεγχο από την ομάδα διαχείρισης. Ευχαριστούμε.